Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb 2013: Jenom drobné retuše

redakce AUTO.CZ
Diskuze (138)
V předvečer autosalonu v Šanghaji, 19. dubna 2013, se ve světové premiéře představí modernizovaný Superb a Superb Combi. V předstihu přinášíme oficiální fotografie.

Po Octavii Combi přichází další letošní novinka od Škodovky – omlazený Superb. Automobil dostal přepracovanou příď i záď v duchu nového designového jazyka značky. Jeho prodej na evropských trzích včetně českého odstartuje koncem června.

Přední partie jsou nyní výraznější, s širší maskou chladiče a ostřeji tvarovanými mlhovkami. Nová je také kapota s logem automobilky, nárazník a přední blatníky. Poprvé u Superbu se objevují bixenonové světlomety s integrovanými diodami denního svícení. Rozšíření světel ve spodní části dodává vozu podle jedněch důstojnější, podle nás však smutnější výraz.

Záď obou karosářských variant je kompletně přepracovaná a působí o poznání efektněji než příď. Koncové svítilny dostaly novou grafiku – pro značku typický tvar písmene C je ještě brilantnější a navíc poprvé v dané modelové řadě jej tvoří hned tři pruhy diod. Dva trojúhelníkové segmenty jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu Škody. Novinkou exteriéru jsou také dvě metalické barvy (šedá Metal a bílá Moon), inovována byla rovněž litá 16 až 18“ kola.

Interiér nabízí celkem devět variant tří- a čtyřramenných volantů, nechybějí nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavu Laurin & Klement půjde objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory. Novinkou je možnost ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa. Nechybí mimo jiné loketní opěrka s jumbo boxem, spousta odkládacích prostorů, volitelná mezipodlážka, uzavíratelné schránky za podběhy, háčky na tašky, upevňovací oka, síťový program…

Výbava obsahuje například samočinné parkování Automatic Parking Assistent ve verzi 2.0, který vedle podélného vyjíždění z mezery stojících aut zvládá také příčné parkování. Vedle toho se nabízejí také prvky jako elektrické střešní okno s integrovanými solárními články (Superb), elektricky ovládaná panoramatická střecha (Superb Combi), bezklíčové odemykání a startování Kessy, klimatizace a čtyři audiosystémy, respektive multimediální navigace. Vrchol nabídky tvoří systém Columbus s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5“ a integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB.

Standardem je vedle ESP také brzdový asistent. Na přání si lze pořídit asistent řidiče varující před hrozící únavou, jakož i asistent rozjezdu do kopce. Od výbavy Elegance se sériově dodává kontrola tlaku v pneumatikách.

Zavazadlový prostor sedano-liftbacku pojme 0,595 až 1,700 m3, v případě kombi jde o hodnoty 0,633 až 1,865 m3. Výklopné zadní dveře TwinDoor dostaly vylepšené ovládání s jednodušší obsluhou. Jako u předchůdce se páté dveře otevírají v režimu sedan (pouze víko zavazadelníku), nebo liftback (celé dveře i s oknem), nově však má každý z těchto režimů vlastní ovládací tlačítko. Samozřejmostí je pánský deštník uložený v zadních dveřích.

Motory Superbu jsou až o 19 % úspornější, na čemž se mimo jiné podílí start-stop s rekuperací brzdné energie. Tenhle systém v rámci zemí Evropské unie dostanou všechny naftové verze, jakož i základní zážehový čtyřválec 1.4 TSI/92 kW s přeplňováním. Nejúspornější provedení GreenLine nabídne podle výrobce průměr 4,2 l na 100 km, což odpovídá emisím 109 g CO2/km. Změny zaznamenaly také verze s pohonem všech kol. Turbodiesel 2.0 TDI/103 kW bude ve verzi 4x4 spřažen s přímo řazenou převodovkou, výkonnější verze se 125 kilowatty dostane šestistupňové dvouspojkové ústrojí DSG.

Superb se vyrábí od roku 2001. První generaci (B5, facelift 2006) navrhl designér Dirk van Braeckel, během sedmi let se vyrobilo celkem 136 068 exemplářů. V tehdejší době se jednalo o čtvrtou modelovou řadu značky. Druhá generace (B6) z pera Thomase Ingenlatha vyjela v roce 2008 jako sedano-liftback, o rok později se přidalo kombi a export do Číny. Celkem vzniklo 363 932 vozů. Tuhle verzi finalizoval Jens Manske.

Pod letošní modernizaci se podepsal stávající šéfdesignér Jozef Kabaň. O prodejních cenách se Škodovka zatím nezmiňuje, na ty si musíme ještě několik týdnů počkat.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (138)
12. 4. 2013 17:48
Hrůza
Kdyby to vypadalo takto jako ten model na prvních dvou fotkách.Tak je to první Škodovka která se mě v životě celkem dost líbí.
Bohužel tak to asi vypadat nebude když už i samotná Škodovka prezentuje tento dle mě škaredý automobil jako finální verzi.Připadá mě to jako Čínská kopie BMW X5 apod.
S designem Škody nebo koncernu to nemá ani co dělat za mě velké mínus..
[odkaz]
Avatar - JH Loc
9. 4. 2013 15:24
50:50
Za mě je to půl na půl... zadek se mi před FL nelíbil a teď ho podle mě zpravili :-) i když je to spíš Audi... ale ty přední světla mi přijdou hrozné. Uvidíme jak to bude vypadat v reálu. Zatím zadek :yes: předek :no:
5. 4. 2013 00:41
Nešťastný facelift
Jak už zde někdo napsal, podařilo se jim z toho auta vytvořit čínskou napodobeninu verze před faceliftem ;-\
Zadek ještě jakštakš, ale přední světla? Tragédie... U verže před FL se mi líbila originalita a jakási extravagance, tady to bohužel pěkně zabili 8-s
Avatar - Jaros71
4. 4. 2013 10:39
Interier...??
Celkem solidní dojem hlavně ze zadní části..ty stará zadní světla byla tragická!
Nyní OK.
Předek nic extra ale je to styl Škody..
Problém mám s interierem..hnusný volant vystřídal o něco méně hnusný..!
Ovládání klimy zůstalo..je malé bez digi budíků..:-((
Passat se toho už zbavil..
Chyba! :no: :no: :no: :no:
Mohlo se udělat víc..asi se šetří a pořádný volant a vnitřek dostane až nový model.. :-!
Avatar - dal
4. 4. 2013 09:32
Re: tedy to je facelift...
Akorát u koncernu člověk nikdy neví jestli je to ještě facelift nebo už nový model.