Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb: nové fotografie a první technická data

Ondřej Láník
Diskuze (498)
Škoda Auto zveřejnila další fotografie nového modelu Superb, který naváže na své předchůdce. Výkony šestice motorů se budou pohybovat od 77 do 191 kW. Superb tedy asi bude nejvýkonnější sériová Škoda v historii automobilky.

Tisková zpráva Škody Auto, a.s.:

"Nová Škoda Superb s délkou 4.838 mm, šířkou 1.783 mm, výškou 1.461 mm a rozvorem 2.761 mm nabídne řadu zajímavých technických řešení jako např. systém adaptivních světlometů s tzv. corner funkcí, novou verzi elektronicky kontrolované klimatizace, nebo automatického parkovacího asistenta. Při vývoji vozu byl kladen důraz na bezpečnost, nový Superb pochlubí mimo jiné nadstandardním počtem devíti airbagů.

Nová Škoda Super může být poháněna jedním ze tří zážehových motorů nebo některým ze tří vznětových motorů. Výkony se budou pohybovat od 77 do 191 kW.

Nový model Škoda Superb, jehož světová premiéra je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se bude vyrábět v závodě Škoda Auto v Kvasinách."

Komentář Auto.cz:

Radikální novinku – dvojité výklopné víko v zádi – si škoda Auto ponechává v záloze na další díl představování Škody Super, vždyť do premiéry v Ženevě zbývá ještě několik týdnů.

Dnešní zpráva přesto obsahuje něco více než fotografie nového modelu. Zveřejněné vnější rozměry naznačují, že rozvorový extrémismus prvního (novodobého) Superbu byl umírněn. Nová generace má mezi nápravami o 42 mm menší prostor a přestože to tak z fotografií nevypadá, je nová Škoda nižší a o 35 mm delší než její předchůdce.

Škoda Superb - srovnání vnějších rozměrů
RozměrSuperb ISuperb IIrozdíl
Délka [mm]48034838+35
Šířka [mm]17651783+18
Výška [mm]14691461-8
Rozvor náprav [mm]28032761-42

Už minulý rok jsme se v USA se Škodou Superb svezli, takže určitou představu o kvalitách novinky už máme. Podělili jsme se o ni v článku
Škoda Superb: první jízda s novou generací.

Všechna dosud známá fakta jsou shrnuta v článku
Nová Škoda Superb: shrnutí známých faktů (doplněny nové oficiální informace).

Ondřej Láník
Diskuze (498)
12. 1. 2008 12:50
AMS
Že by se Superb konečně stal důstojným zástupcem (vyšší) střední třídy? No, uvidíme, hodně bude záležet na mmotorech. Osobně bych to viděl na starou známou, pro mnoho Čechů erekci způsobující "jednadevítku" TDi, pak nový CR 2,0 (103, 125 kW), z benzínů určitě 1,4 TSI, 1,8 T(F)SI, a pak možná 3,2 FSI. Teď trošku OT. Zrovna jsem shlídul AMS a pro Libora Zezulku mám jen slova chvály. Zezačátku jsem teda moc nadšený nebyl, ale postupem času se z reportáže o Ceedu Sportywagon stala super záležitost, zvlášt "zapomenutý" slovenský dělník v kufru mě naprosto dostal. BRAVO :yes:
10. 1. 2008 15:38
Re: nazor
sorry, ale ty si blby pepicek, zvyknuty na S 120 l /mozno si frajer, a mas 125/, takze tvoje nazory sem nepatria tiez...
10. 1. 2008 13:24
Re: Povzdych
nezrovnávaj hrušky s kolečkami, Škoda má v koncerne VW úplne inú pozíciu ako Dacia u Renaultu...
10. 1. 2008 11:28
Re: o komplexnosti komplexov
Myslíš zle. Je pekné, že si "Škoda-pozitívny", preto Ti leží v žalúdku, že mnohí tu novú škodovku kritizujú. Ale to Ti nedáva právo navážať sa do Slovákov. To zase ukazuje, že by si mohol byť "IQ-negatívny", a to nechceš, že...

Každopádne na novom Superbe je čo chváliť aj kritizovať, práve tak ako na väčšine všetkých áut.

Reakcia na:
1.
MYSLIM,ZE NEJVETSI KOMPLEX ZE SKODY MAJI SLOVACI,SOUDIM Z MNOZSTVI SLOVENSKY PSANYCH KOMENTARU.Anebo je to psano Slovaky,kteri zastupuji jinou automobilku a maji to v popisu prace.
2.
OPET nekteri Slovaci se snazi snizit vyraznost Skody a snazi se "vstipit" svymi komentari ctenarum,ze Skoda ze predu je BMW a ze zadu je Laguna. Nevim,kde na to prisli.Vzhledy jsou naprosto jine.
3.
Jinak jsem fandou Skody,ponevadz i pres veskerou kritiku si jde svou cestou a USPESNE a jak vsichni vime "USPECH SE NEODPOUSTI" !!! ;-)
10. 1. 2008 11:23
Re: LOL
Kým začneš niekomu nadávať, tak si zahryzni do jazyka, urobíš lepšie. Tuším ste všetci moc veľkí páni, keď potrebujete prebytok koní na to, aby ste jazdili bezpečne. Kto si vie "zaistiť bezpečnosť" iba v silnom aute tak nie je šofér, ale tá sračka, ako si neprávom nazval Clio. :no:

Ešte nedávno sme všetci jazdili škodovkami 100 a 120, trabantami a wartburgami, kto mal žiguláka alebo daciu, bol frajer. Tak kľudnite hormóny, vážení... :no:

Reakcia na Diablo22:
Ty blbečku, vůbec nevíš o čem mluvíš!!! Sám jsem majitel dvou auto Fabia 1,4 MPI 44 kw a Octavia 2 TDI 2.0 103 Kw ...