Škoda v Šanghaji 2017: Kodiaq má více chromu, Octavia Scout pouze přední pohon
Čína miluje SUV, ještě víc SUV ve stylu kupé, a elektromobily tam zažívají neskutečný boom. Není divu, že škodovácký koncept Vision E, představený ve světové premiéře, byl místním publikem přijat s nadšením. Předobraz produkčního vozu pro rok 2020 ale nebyl jedinou novinkou, která do Šanghaje dorazila.
Začíná se zde vyrábět Kodiaq, dosud nabízený pouze v předprodeji. Na autosalonu dostal kompletní ceník a se vší parádou se ukázal asijskému publiku. My jsme čínskou verzi důkladně prozkoumali a objevili pár drobných detailů, které musely být přizpůsobeny čínskému vkusu.
Tak předně přibylo chromu – na masce chladiče, klikách, předních blatníkách, ve spodní části dveří i zadního nárazníku. Číňané zkrátka potřebují, aby se jejich auto blýskalo, a tak musela přijít špetka lesklého kovu i dovnitř. Nenápadná lišta oživila víko schránky před spolujezdcem a chromované přepážky oddělují spínače na středové konzoli. Jiná je také grafika přístrojů a prahové lišty v Číně svítí. Paleta verzí zahrnuje pěti i sedmimístné provedení a výhradně benzinové motory - osmnáctistovku TSI se 132 kW a dvoulitr TSI se 162 kilowatty.
Na čínském trhu se všeobecně moc nedaří kombíkům. Octavia se tam proto dosud vyráběla jen jako liftback, kombi se dováželo z Evropy. A logicky kvůli clu stálo neúměrně víc. Škoda se nyní rozhodla zařadit k průkopníkům této praktické karoserie v říši středu a spustila výrobu i Octavie Combi. Pod tímto jménem ovšem bude v Číně nabízet variantu, kterou my Češi známe jako Scout – tedy se zvýšeným podvozkem a oplastováním a samozřejmě už s novou čtyřokou tváří.
Kromě turbomotorů TSI v Číně úspěšně žije i starší atmosférická 1.6 MPI a zajímavé je, že všechny varianty „scoutu nescoutu“ budou mít v Asii pouze pohon předních kol. Čtyřkolku zákazníci prakticky nežádají ani u SUV, v případě Yetiho hovoříme o 1% kupujících. Číňanům jde hlavně o efekt - aby auto vypadalo velké a terénní, o skutečné vlastnosti jim zas až tolik nejde.