Škoda Kodiaq pro Čínu není stejná jako u nás. Má hnědý volant a jiné motory (+videa)
V dnešní době už nikoho nepřekvapí, že se některé modely evropských automobilek vzhledově liší v závislosti na tom, na jakých trzích jsou prodávány. Vezměte si například Škodu Rapid pro indický trh – zepředu to bývala dvojková fabia, zezadu něco zcela neznámého, ale hlavně šlo o sedan a nikoliv liftback. Ani modernizovaná třetí generace octavie pro Čínu se nenechala zahanbit. Vpředu vypadá téměř jako nejnovější evropské provedení po modernizaci, vzadu však silně připomíná minulé vydání superbu.
V Číně už se prodává také Škoda Kodiaq, která se však od evropské verze liší pouze v detailech. Vpředu na bocích má podobné plakety jako derivát Scout, litá kola Scoutu přímo odpovídají, jenom nárazníky zapadají někam mezi běžnou a terénnější verzi. Přibylo chromu, ale naštěstí pouze decentně, a uvnitř zase najdeme nové kombinace barev. Libí se vám hnědý volant a dekory připomínající dřevo?
Zatímco u nás pořídíte Škodu Kodiaq s motory 1.4 TSI (110 kW), 2.0 TSI (132 kW) a 2.0 TDI (110 a 140 kW), v Číně sází výhradně na zážehové jednotky. Základem je agregát 1.8 TSI s výkonu 132 kW a točivém momentu 300 N.m, který u nás v tomto voze neseženete. Nad ním už je pouze 162kilowattová verze dvoulitru TSI známého z modelů Superb a Octavia RS před modernizací. Výkonově slabší jednotka dokáže vůz rozhýbat z 0-100 km/h za 8,9 sekundy a na každých sto kilometrů jízdy spolyká 7,2 litru benzinu, ta silnější je na stovce za 7,5 sekundy a má spotřebu 8,3 l/100 km.
V přiložených videích se můžete podívat, jak se Škoda Kodiaq v Číně prezentována. Zatímco u nás si vůz vyrazil do přírody, čínské reklamní kampaně jsou natáčeny ve studiu a na naše poměry působí trochu nezvykle. Inu, jiný kraj, jiný mrav.