Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Ženevě: Fabia Monte Carlo a Octavia RS se samosvorem

Ondřej Chamilla
Diskuze (105)
Škoda Superb nebude jedinou novinkou české značky na ženevském autosalonu, očekávat můžete třeba Octavii RS 230 se zvýšeným výkonem a samosvorným diferenciálem či Fabii Monte Carlo.

O Škodě Superb jsme si řekli již vše, co víme, pojďme se tedy podívat na další výstavní premiéry mladoboleslavského výrobce, které uvidíte na ženevském autosalonu. Škoda Octavia RS 230 je vůbec první Škodou se samosvorným diferenciálem, v tomto případě se jedná o elektrohydraulický systém VAQ známý třeba z Golfu GTI Performance. Označení RS 230 rovněž udává výkon v koních, u tohoto modelu tedy přibylo 10 koňských sil oproti běžnému RS. Vůz s výkonem 169 kW tak dokáže zrychlit z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,7 sekund, maximální rychlost auta činí 250 km/h. Jedná se tedy o nejrychlejší Octavii všech dob, přičemž na trh bude uvedena v červnu tohoto roku.

Další premiérou bude sportovní paket pro Fabii včetně Combi s názvem Monte Carlo. Nejdůležitějšími prvky jsou černá litá kola v rozměrech 16 a 17 palců, černé designové prvky exteriéru, volitelný sportovní podvozek či panoramatická prosklená střecha a zatmavená okna. Nové jsou rovněž detaily v interiéru. Paket má být uveden v druhé polovině roku, jeho přesné ceny tedy ještě nejsou známy.

Automobilka Škoda dále slaví kulaté 120. narozeniny a zároveň 110 let od výroby prvního vozidla, a při té příležitosti můžeme očekávat limitované modely Edition. Součástí tohoto paketu jsou nejen designové prvky exteriéru, ale i dvoubarevná kola Bicolor, přední mlhovky či tónovaná skla. V interiéru najdete kupříkladu kůží obšitý tříramenný volant, řadicí páku a madlo ruční brzdy, exkluzivní potahy sedadel, obložení se vzhledem kartáčovaného hliníku a textilní koberce se šedým obšitím. Modely Edition budou na vybrané trhy uváděny v průběhu roku 2015. Prezentaci značky Škoda v Ženevě najdete v hale 2.

Ondřej Chamilla
Diskuze (105)
Avatar - Emel
22. 2. 2015 21:34
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
No jo, než se ti auto rozjede, obroste ti volant ochrannou vrstvou mechu ;-)
22. 2. 2015 12:34
Re: se dalo čekat
Spíš bych tipnul to Twingo - buď GT, nebo RS.
Ostřejší Clio je podle mě zbytečné, puristů, jež by ho ocenili je jako šafránu a Renault to ví lépe, než kdokoliv jiný.
22. 2. 2015 11:18
Re: Tak málo změn?
Ta poslední věta nás dva právě odlišuje :-)
22. 2. 2015 11:09
Re: Tak málo změn?
Proč bych byl zaujatý? Jenom nemám rád, když lidé slepě papouškují marketingové povídačky automobilek a věří všemu co jim navěsí na nos. Já prostě nevidím Seat jako o nic sportovnější značku než třeba VW.
22. 2. 2015 10:54
Re: Tak málo změn?
Ano je to tak, napsali o Leonu naši sousedé: :-)

"Po nahliadnutí do interiéru budete mať zvláštny pocit, akoby ste sedeli v aute z prémiového segmentu. Áno, je odlišný od Audi A3, aj keď s ním v rámci koncernu má niektoré prvky podobné, ale je iný, vizuálne príjemný a určite patrí medzi najlepšie interiéry v danej triede, možno aj najlepší. Všetky plasty sú kvalitne spasované, príjemné a mäkké na dotyk, akoby ste hladkali čerstvo vyprané periny."