Smart for-us: Koncept elektrického mikro-pick-upu

Smart for-us: Koncept elektrického mikro-pick-upu

 
 

Smart se snaží přiblížit vkusu severoamerických zákazníků. Pro Detroit připravil koncept malého pick-upu, který jim má kápnout do noty.

Nejnovější koncept značky Smart dostal název for-us, což může znamenat pro nás, ale také pro Spojené státy. Angličtináři by možná trochu zaplakali, neboť to není úplně gramaticky správně, ale nabízí se i tento výklad. Smart navíc trvá na přepisu s malými písmeny. Dost lingvistiky, pojďme se podívat, co novinka nabízí.

For-us je, jak současná doba velí, elektromobilem. Je tedy poháněn elektromotorem o výkonu 55 kW (75 k). Pohonná jednotka poskytuje točivý moment až 130 Nm. Lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,6 kWh, díky palubní dokovací stanici se permanentně dobíjejí. Vůz je schopen vyvinout největší rychlost 120 km/h.

Podvozek má rozvor 2480 mm, zhruba tolik měřila první generace Smartu City/ForTwo. Smart for-us je 3547 mm dlouhý, 1506 mm široký a značných 1701 mm vysoký. Zaujmou velmi krátké převisy karoserie.

Design konceptu se povedl, takže sympatické autíčko vyvolává dojem, že je odhodlané vrhnout se do nejbližšího terénu, i když jeho hlavní doménou mají být městské ulice. Automobilka ovšem dodává, že v pozdější fázi vývoje může mít for-us pohon všech čtyř kol díky dvojici elektromotorů v předních kolech.

Karoserie dostala bílý perleťový lak v kombinaci s leštěným hliníkem. Hlavní světlomety i koncové svítilny zaujmou svým kosočtvercovým tvarem, samozřejmostí je použití světelných diod pro denní svícení. Zajímavým prvkem jsou malé úložné prostory umístěné pod kryty ve středu koncových svítilen. Nad bezpečností dvojice pasažérů bdí mohutný ochranný oblouk za jejich hlavami.

Ložná plocha pick-upu, stojícího na 18palcových kolech s off-roadovými pneumatikami o rozměrech 235/55 R 18, se může po sklopení zadní čela prodloužit o 280 mm na rovných 900 mm a poskytnout prostor například pro dvě kola. Uprostřed ložné plochy je umístěna dokovací stanice pro dobíjení elektrokol. Sklápění zadní čela i posun podlahy samozřejmě zajišťují elektromotory.

Klasická zpětná zrcátka u této studie nehledejme, nahradil je smartphone s integrovanou kamerou umístěný v horní části přístrojové desky. Skořepinové sedačky jsou pokryty měkkou žlutou tkaninou. Palubní přístroje jsou ovládány dotykově.

SMART.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Smart na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…