Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart fortwo: Standardně s micro hybrid drive a další novinky pro rok 2009

Diskuze (0)
Smart chystá pro modelový rok 2009 několik změn. Atmosférické motory budou standardně vybaveny systémem micro hybrid drive, turbodiesel dostane nový filtr pevných částic. Prodej modernizovaného Smartu fortwo začne v říjnu.

Změny se týkají také možností individualizace. V nabídce se objeví dva nové laky Rally red a Grey metallic, celkem bude na výběr šest barev karoserie v kombinaci se dvěma barvami ochranného oblouku. Novinkou budou také sportovní šestipaprsková litá kola o průměru 15 palců s titanovou nebo chromovou povrchovou úpravou. Navíc získá modelový rok 2009 novou grafiku přístrojového štítu.

Micro hybrid drive

Funkce start-stop, kterou Smart nazývá micro hybrid drive (MHD), se v nabídce poprvé objevila v roce 2007, od té doby je dostupná pro silnější 52kW motor. V Evropě si tuto funkci objednává 70 % zájemců o benzinový Smart, a tak bylo rozhodnuto, že se stane standardní součástí výbavy evropské verze s 52 kW i 45 kW motorem.

Micro hybrid drive přináší snížení spotřeby v kombinovaném cyklu o 8 % na 4,3 l/100 km, emise CO2 jsou na úrovni 103 g/km. V čistě městském provozu s častým zastavováním a rozjížděním může podle Smartu reálná úspora paliva dosáhnout až 20 %. To ostatně potvrzuje o 19 % nižší měrná spotřeba v městském cyklu proti verzi bez MHD.

Systém vypíná motor už při brzdění, pokud rychlost klesne pod 8 km/h. K opětovnému startování dojde v momentu, kdy řidič pustí brzdový pedál. Díky automatizované převodovce není potřeba spojkový pedál a vše včetně zařazení převodu potřebného pro rozjezd probíhá automaticky. Ačkoli by to někoho mohlo - díky slovu hybrid v názvu – napadnout, spalovací motor není v tomto případě kombinován s trakčním elektromotorem.

Nový filtr pevných částic pro dieselový motor

Pro modelový rok 2009 dojde také k vylepšení Smartu fortwo cdi. Současný otevřený filtr pevných částic nahradí tzv. uzavřený typ, který snižuje množství částic ve výfukových plynech na minimum. Podle všeho zůstane dieselovému Smartu titul „nejčistšího“ sériového auta i v roce 2009. S kombinovanou spotřebou 3,3 l/100 km má emise CO2 pouze 88 g/km, což je hluboko pod diskutovanou hranicí 120 gramů. Nový filtr pevných částic by měl Smartu cdi zajistit také pozici auta s nejnižšími emisemi pevných částic.

Smart fortwo Coupé - přehled modelového roku 2009
Model45 kW mhd52 kW mhd62 kWBrabuscdi
Motor1,0 VVT1,0 VVT1,0 Turbo1,0 Turbo0,8 CDI
Zdvihový objem [cm3]999999999999799
Válce/ventily3/43/43/43/43/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]45/580052/580062/525072/550033/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]89/300092/4500120/3250140/3500110/2000-2500
Max. rychlost [km/h]145145145155135
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,713,310,99,919,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,34,95,23,4

Diskuze (0)