Smart připravuje pro Frankfurt dva koncepty
Nová generace Smartu Fortwo vytěží ze spolupráce mezi koncernem Daimler a aliancí Renault-Nissan. Jak jsme uvedli dříve, nové miniauto se už vesele testuje. Produkční verze se pravděpodobně objeví v průběhu příštího roku a bude postavena na platformě příštího Renaultu Twingo. Zároveň můžeme zapomenout na možnost pohonu předních kol a umístění motoru vpředu. Dieter Zetsche, generální ředitel Smartu, totiž informaci vyvrátil s odkazem na charakteristické rysy nejmenšího zástupce automobilky. Koncepce „všechno vzadu“ tak bude zachována i ve třetí generaci modelu.
Jasno by mělo být i v otázce pohonných jednotek. Základ bude tvořit atmosférický tříválec o objemu 0,9 litru a výkonu 48 kW. Milovníkům přeplňování bude vyhověno tříválci o výkonech 63 a 78 kW. Stranou nezůstane ani elektromobil s motorem Bosch o výkonu 66 kW.
Vedle konceptu třetí generace Fortwo se na stánku Smartu objeví i předzvěst praktičtějšího a neméně chytrého modelu Forfour. Jeho první a prozatím jediná generace se vyráběla v letech 2004 – 2006 v nizozemské továrně NedCar a sdílela velké množství dílů s Mitsubishi Colt. Na podobných základech by proto mohla stavět i jeho zbrusu nová podoba, ovšem nyní s pomocí Renaultu Clio.
Od toho by ostatně mohla převzít i pohonní jednotky. Základ by tvořil benzínový čtyřválec 1,2 16V o výkonu 54 kW, chybět by neměl ani přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 litru a výkonu 66 kW. Naftová alternativa připadá v úvahu v podobě patnáctistovky dCi o výkonu 55, resp. 66 kW.