Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spolehlivost aut podle segmentů: Řada výsledků vás zarazí. Jak dopadl váš vůz?

Tomáš Dusil
Diskuze (30)
Jak maximálně objektivně určit spolehlivost konkrétního vozu? Každý na to jde jinak. Třeba známý anglický magazín What Car? sestavuje žebříček na základě odpovědí respondentů – uživatelů aut. Jak dopadly auta stará maximálně tři roky?

Již řadu let vycházejí ve Velké Británii různé žebříčky spolehlivosti automobilů. Jedním z nich je i anketa magazínu What Car?. V rámci průzkumu mezi uživateli jednotlivých segmentů automobilů nedávno vyzpovídal What Car? více než 14.200 uživatelů. Celkem to činilo 32 značky a 169 modelů aut. Otázka směřovala na počet závad, které se danému autu přihodily v uplynulém roce.

Na první pohled jasně formulovaný dotaz. Na základě odpovědí je sestaveno hodnocení uvádějící procentuálně podíl aut z dotázaných, které byly bez závad. Při hodnocení 50 procent to znamená, že jen polovina aut daného modelu, jejichž majitelé byli dotázáni, neměla v minulém roce závadu. Hodnotilo se ve třídách minivozů, čili segmentu A, malých aut neboli segmentu B, rodinných aut, nebo také kompaktů, dále ve třídách MPV, malých SUV, velkých SUV, ve střední třídě neboli segmentu D, v segmentu luxusních aut, kupé a kabrioletů a konečně elektrických aut.

Jak to celé dopadlo v jednotlivých kategoriích, ukazují přiložené tabulky. V celkovém pořadí značek zvítězil Lexus. Na druhém místě se umístilo Mitsubishi, třetí byla Toyota a bramborovou medaili si odneslo Suzuki. Všechno japonské značky. Kupodivu na pátém místě se umístila Alfa Romeo. V jejím případě je pro nás její umístění záhadou, neboť figuruje pouze v jediném segmentu, a to ve třídě kompaktních aut, kde najde Giuliettu na 10. místě. Žádný jiný model Alfy Romeo v tabulkách nenajdete.

Na chvostu, tedy 32. příčce, skončil Jeep. I ten má tabulkách jednotlivých tříd jediného zástupce, a sice model Renegade. Vzhledem k obdobné technice, jakou používá Alfa Romeo (jde o skupinu FCA), je tento rozdíl překvapivý. Škoda skončila na 13. příčce s 80,1 procenty dotázaných aut bez závad.

Celkové pořadí značek
Pořadí Automobilová značka Hodnocení
1 Lexus 92.1%
2 Mitsubishi 90.8%
3 Toyota 89.6%
4 Suzuki 86.6%
5 Alfa Romeo 85.8%
6 Honda 84.9%
7 Hyundai 84.8%
8 MG 83.4%
9 Ford 82.1%
10 Subaru 81.8%
11 Kia 81.3%
12 Audi 80.4%
13 Škoda 80.1%
14 Mini 79.6%
15 Porsche 78.3%
16 Mazda 77.9%
17 BMW 77.6%
18 Vauxhall 76.4%
19 Dacia 75.9%
20 Renault 75.4%
21 Seat 75.2%
22 Volkswagen 74.7%
23 Mercedes-Benz 70.4%
24 Fiat 70.2%
25 Volvo 62.3%
26 Jaguar 61.9%
27 Peugeot 56.7%
28 Citroën 55.2%
29 Nissan 52.7%
30 Tesla 52.4%
31 Land Rover 50.6%
32 Jeep 42.1%

Problém je, že anketa vůbec nespecifikuje, o jaké problémy s auty se jednalo. Průzkum, přesněji jeho výsledek, tak patrně slučuje fatální závady typu zadřený či „potkaný“ motor s „banalitami“, jakými jsou křivé brzdové kotouče či nefunkční elektricky ovládané okno druhého páru dveří. V každém případě nyní probereme, jak si vedou zástupci jednotlivých segmentů.

Minivozy (segment A)

V kategorii mini automobilů vyhrála současná Toyota Aygo, vyráběná v Kolíně. Kupodivu chybějí její francouzské deriváty Peugeot 108 a Citroën C1. Zajímavé je také odlišné umístění vozů Škoda Citigo a VW Up!. Chybí Seat Mii. Jednoduchá technika těchto vozů se podepisuje na celkovém hodnocení, kdy i poslední VW Up! získal 74,8 %. Tedy o dost více, než vozy jiných tříd na chvostu tabulky svého segmentu.

Minivozy (segment A)
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Toyota Aygo (2014-současnost) 100.0%
2 Kia Picanto (2011-2017) 89.6%
3 Škoda Citigo (2012-současnost) 88.5%
4 Hyundai I10 Hatchback (2014-současnost) 88.1%
5 Fiat 500 (2008-současnost) 85.2%
6 Fiat Panda (2012-současnost) 75.5%
7 Volkswagen Up! (2012-současnost) 74.8%

Malé vozy (segment B)

Nejspolehlivějším malým autem je dle průzkumu What Car? Honda Jazz. My jsme zatím psali profil na její předchozí generaci, a i v tomto případě nebylo, co se týče problémů, takřka o čem psát. V daném žebříčku skončila na 4. místě. Trochu překvapením je třetí příčka pro Audi A1, jedno z nejsložitějších vozů svého segmentu. Současná Škoda Fabia se s hodnocením 88,7 procent umístila na šesté příčce.

Malé vozy (segment B)
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Honda Jazz (2015-současnost) 100.0%
2 Toyota Yaris (2011-současnost) 94.2%
3 Audi A1 Sportback (2012-současnost) 93.1%
4 Honda Jazz (2008-2015) 91.6%
5 Renault Clio benzin (2012-současnost) 90.1%
6 Škoda Fabia hatchback a kombi (2015-současnost) 88.7%
7 Ford Fiesta (2008-2017) 88.3%
8 Hyundai i20 petrol (2015-současnost) 88.2%
9 Suzuki Swift (2011-2017) 87.7%
10 Audi A1 3dv. (2010-současnost) 86.9%
11 Renault Clio diesel (2012-současnost) 86.4%
12 Mini hatchback benzin (2014-současnost) 85.9%
13 MG 3 (2013-současnost) 83.4%
14 Dacia Sandero (2013-současnost) 82.2%
15 Mini hatchback diesel (2014-současnost) 80.5%
16 Hyundai i20 (2009-2015) 78.7%
17 Seat Ibiza (2009-2017) 68.0%
18 Mini Clubman (2015-současnost) 64.6%
19 Volkswagen Polo (2009-2017) 58.8%
20 Mazda 2 (2015-současnost) 52.7%
21 Nissan Note (2013-současnost) 48.6%

Kompaktní automobily (segment C)

Pohled do tabulky kompaktů odhalí, že je v ní uvedena většina modelů dostupných i na českém trhu. Některé modely ale chybějí, například Citroën C4 či Renault Mégane. Naopak přítomnost Lexusu CT 200h, který v celém průzkumu zvítězil (tedy všechna auta byla bez závad), či Nissanu Pulsar, jenž naopak obsadil poslední místo (necelá polovina aut byla bez závad), je z pohledu českého uživatele mírně zavádějící, vzhledem k malému rozšíření těchto modelů na českém trhu. To stejné platí o celkovém pořadí značek. Vždyť třeba MG, vlastněné Číňany, se prodává pouze ve Velké Británii.

V tabulce ale najdete i nesrovnalosti. Třeba Mazda 3 se zážehovými motory, která obsadila 12. místo z 28, je uvedena ta současná, tedy s technologií SkyActiv. Naproti tomu dieselová „trojka“ na 26. příčce náleží předchozí generaci. A tedy s úplně jinými motory, než jaké má současné vydání. Přitom právě porovnání dieselu a benzinu SkyActiv by bylo velice zajímavé, vzhledem ke známým problémům motorů 2.2 SkyActiv-D.

Jiná auta, například Ford Focus, který je zastoupen současnou generací, What Car! vůbec nerozděluje na zážehovou a vznětovou verzi. Proč tak u některých modelů činí a u jiných nikoliv, nám není známo.

Kompaktní auta (segment C)
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Lexus CT 200h (2011-současnost) 100.0%
2 Honda Civic hatchback/Tourer (2012-2017) 94.5%
3 Hyundai i30 hatchback/Tourer (2012-2017) 91.7%
4 Ford Focus (2011 - současnost) 90.4%
5 BMW 1 Series benzin (2011 - současnost) 88.0%
6 Toyota Auris hatchback a kombi (2012 - současnost) 87.1%
7 Audi A3 benzin 3dr a Sportback (2013 - současnost) 86.7%
8 BMW 1 diesel (2011 - současnost) 84.0%
9 BMW 2 Active Tourer benzin (2014 - současnost) 83.1%
10 Alfa Romeo Giulietta (2010 - současnost) 82.6%
11 Škoda Octavia benzin a kombi (2013 - současnost) 82.1%
12 Mazda 3 benzin (2013 - současnost) 82.0%
13 Mercedes-Benz A Class (2013 - současnost) 81.2%
14 Volvo V40 benzin (2012-současnost) 79.9%
15 Seat Leon diesel hatchback a kombi (2013 - současnost) 78.9%
16 Kia Cee'd (2012 - současnost) 76.0%
17 Volkswagen Golf diesel hatchback a kombi (2013 - současnost) 74.8%
18 Volkswagen Golf benzin hatchback a kombi (2013 - současnost) 74.5%
19 Škoda Octavia diesel hatchback a kombi (2013 - současnost) 74.4%
20 Ford Focus (2011 - současnost) 72.2%
21 Seat Leon benzin hatchback a kombi (2013 - současnost) 72.1%
22 Audi A3 diesel 3dr a Sportback (2013 - současnost) 68.5%
23 Peugeot 308 hatchback a kombi (2014 - současnost) 66.6%
24 BMW 2 Active Tourer diesel (2014 - současnost) 65.4%
25 Vauxhall Astra (2015 - současnost) 62.3%
26 Mazda 3 diesel (2009 - 2013) 58.4%
27 Volvo V40 diesel (2012 - současnost) 55.5%
28 Nissan Pulsar (2014 - současnost) 48.3%

Třída MPV

V kategorii MPV zvítězil Ford B-Max. Auto s nezvykle řešenými bočními dveřmi a chybějícím sloupkem B. Kupodivu, ač na první příčce, vůz nezískal 100procentní hodnocení. Poslední skončil Mercedes-Benz třídy B. Naproti tomu zcela chybějí vozy Peugeot 5008 či 3008 nebo Renault Scénic/Grand Scénic. Přitom zrovna modely MPV renaultu jsou podle nás mnohem typičtějšími zástupci této třídy než VW Golf Sportsvan či zmíněný Mercedes-Benz třídy B.

Třída MPV
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Ford B-Max (2012-současnost) 91.6%
2 Ford C-Max (2010-současnost) 90.0%
3 Volkswagen Golf Sportsvan (2014-současnost) 83.2%
4 Seat Alhambra diesel (2010-současnost) 78.4%
5 Volkswagen Touran diesel (2015-současnost) 65.2%
6 Citroën C4/Grand C4 Picasso diesel (2013-současnost) 56.8%
7 Mercedes-Benz B-Class (2012-současnost) 46.2%

Malá SUV

V kategorii crossoverů zvítězil s 96,3 procenty nový Volkswagen Tiguan. U Dacia Duster je zahrnuta dosavadní generace, ovšem pouze verze po modernizaci. První Duster, jak známo, se vyráběl od roku 2009. Na poslední, 33. příčce, skončil současný Nissan Qashqai, který získal pouhých 28,9 procent.

Třída malá SUV
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Volkswagen Tiguan diesel (2016-současnost) 96.3%
2 Ford Kuga diesel (2012-současnost) 92.8%
3 Škoda Yeti Outdoor petrol (2013-současnost) 92.7%
4 Kia Soul (2014-současnost) 88.9%
5 Mazda CX3-3 (2015-současnost) 88.2%
6 Kia Sportage diesel (2010-2016) 87.7%
7 Nissan Juke diesel (2010-současnost) 87.2%
8 Hyundai Tucson diesel (2015-současnost) 86.6%
9 Peugeot 2008 (2013-současnost) 86.1%
10 Vauxhall Mokka diesel (2012-2016) 85.6%
11 Suzuki Vitara (2015-současnost) 84.2%
12 Mini Countryman (2010-2016) 81.3%
13 Renault Kadjar diesel (2015-současnost) 79.4%
14 Audi Q3 diesel (2011-současnost) 78.7%
15 Audi Q3 benzin (2011-současnost) 77.1%
16 Citroen C4 Cactus (2014-současnost) 76.3%
17 Škoda Yeti Outdoor benzin (2013-současnost) 75.5%
18 Hyundai ix35 diesel (2010-2015) 75.4%
19 Volkswagen Tiguan diesel (2008-2016) 74.6%
20 Vauxhall Mokka benzin (2012-2016) 74.2%
21 Renault Captur diesel (2013-současnost) 73.9%
22 Dacia Duster diesel (2013-současnost) 71.3%
23 Honda HR-V (2015-současnost) 70.3%
24 Skoda Yeti (2009-2016) 70.0%
25 Renault Captur benzin (2013-současnost) 66.7%
26 BMW X1 diesel (2015-současnost) 62.9%
27 Mercedes-Benz GLA (2014-2017) 58.6%
28 Seat Ateca (2016-současnost) 56.2%
29 Nissan Juke benzin (2010-současnost) 55.2%
30 Nissan Qashqai diesel (2014-současnost) 44.2%
31 Jeep Renegade (2015-současnost) 42.1%
32 Fiat 500X (2015-současnost) 32.3%
33 Nissan Qashqai benzin (2014-současnost) 28.9%

Velká SUV

První místo pro Mitsubishi Outlander asi není žádným překvapením. Naopak druhá příčka pro luxusní a technicky velmi složitý Porsche Cayenne je zajímavá. Vždyť menší Porsche Macan s dieselovým motorem skončilo až dvacáté. Škoda Kodiaq se umístila na sedmé příčce s hodnocením 79,6 procenta. Nelichotivé poslední 27. místo obsadil Range Rover Sport se vznětovým motorem. S výsledkem 14,5 procenta jde o nejhorší auto celého srovnání a tedy napříč všemi kategoriemi.

Třída velká SUV
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Mitsubishi Outlander (2012-současnost) 91.2%
2 Porsche Cayenne (2010-současnost) 90.1%
3 Volkswagen Touareg diesel (2010-současnost) 87.1%
4 Honda CR-V (2012-současnost) 83.4%
5 Toyota RAV4 diesel (2013-současnost) 82.3%
6 Subaru Forester (2013-současnost) 81.8%
7 Škoda Kodiaq (2017-současnost) 79.6%
8 Porsche Macan benzin (2014-současnost) 79.4%
9 Mercedes-Benz GLC diesel (2015-současnost) 79.0%
10 Mazda CX-5 diesel (2012-2017) 78.0%
-11 BMW X5 diesel (2013-současnost) 76.9%
11 BMW X3 (2010-současnost) 76.9%
13 Land Rover Freelander 2 2010-2014) 76.2%
14 Hyundai Santa Fe (2012-2015) 76.0%
15 Kia Sorento (2015-současnost) 71.8%
16 Jaguar F-Pace (2016-současnost) 70.7%
17 Audi Q5 (2008-2016) 68.1%
18 Kia Sorento (2010-2014) 67.3%
19 Nissan X-Trail (2014-současnost) 66.5%
20 Porsche Macan diesel (2014-současnost) 64.0%
21 Volvo XC60 (2008-2017) 63.6%
22 Range Rover diesel (2013-současnost) 55.8%
23 Land Rover Discovery diesel (2013-2016) 54.2%
24 Range Rover Evoque diesel (2011-současnost) 52.0%
25 Land Rover Discovery Sport diesel (2015-současnost) 43.8%
26 Volvo XC90 (2015-současnost) 22.6%
27 Range Rover Sport diesel (2013-současnost) 14.5%

Střední třída (segment D)

Ve střední třídě zvítězilo Audi A4 sedan se zážehovými motory. Na posledním, v tomto případě 24. místě, skončil Jaguar XE s diesely. Získal pouhých 36,7 procenta. Pokud se do tabulky podíváte důsledněji, zjistíte i tady celou řadu nesrovnalostí. Třeba srovnání vítězného Audi A3 sedan s BMW řady 6 Gran Coupé působí dost komicky. První je derivát kompaktu, druhý jmenovaný má techniku vozů nejvyšší, třídy nemluvě o výkonech motorů. Když už nic, tak BMW řady 6 je odvozeno od pětky, která je ale zahrnuta do luxusní třídy.

Vozy střední třídy (segmentu D)
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Audi A3 sedan benzin (2013-současnost) 100.0%
2 Lexus IS (2013-současnost) 90.9%
3 Jaguar XE benzin (2015-současnost) 88.5%
4 BMW 6 Series Gran Coupé (2012-současnost) 87.5%
5 Ford Mondeo (2014-současnost) 86.3%
6 Skoda Superb hatchback/kombi (2008-2015) 85.4%
7 Mazda 6 benzin sedan (2013-současnost) 85.0%
8 Audi A4 benzin sedan (2015-současnost) 81.8%
9 Mazda 6 diesel sedan/kombi (2013-současnost) 81.4%
10 BMW 4 Series Gran Coupé (2014-současnost) 80.5%
11 BMW 3 Series diesel sedan/Touring (2012-současnost) 79.8%
12 Audi A4 Avant (2015-současnost) 78.4%
13 Mercedes-Benz C-Class benzin sedan (2014-současnost) 78.0%
14 Volkswagen Passat diesel sedan/kombi (2015-současnost) 76.5%
15 Vauxhall Insignia diesel hatchback (2009-2017) 74.7%
15 Audi A4 diesel sedan (2015-současnost) 74.7%
17 Audi A3 diesel sedan (2013-současnost) 73.9%
18 BMW 3 Series Gran Turismo diesel (2013-současnost) 72.7%
19 Skoda Superb hatchback/kombi (2015-současnost) 68.7%
20 Mercedes-Benz C-Class diesel sedan/kombi (2014-současnost) 65.2%
21 BMW 3 Series benzin sedan (2012-současnost) 64.7%
22 Volvo S60/V60 (2010-současnost) 64.4%
23 Volkswagen CC diesel (2012-2016) 58.0%
24 Jaguar XE diesel (2015-současnost) 36.7%

Vozy vyšší třídy (luxusní auta)

Na rozdíl od předchozího segmentu je tento již bez výhrad. Tedy alespoň co se týče obsazenosti jednotlivými modely. Vyhrála současná třída S od Mercedesu. Naopak menší a novější třída E se umístila na poslední příčce. V tabulce nám chybí někteří zástupci, jmenovitě Audi A8, Lexus LS či Masserati Quatroporte. A také Jaguar XJ, což je vzhledem k tomu, že se jedná o ostrovní automobil, dost překvapivé.

Vozy vyšší třídy (luxusní auta)
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Mercedes-Benz S-Class sedan (2013-současnost) 93.2%
2 Audi A6 sedan/Avant (2011-současnost) 92.1%
3 Mercedes-Benz E-Class sedan/kombi (2009-2016) 75.3%
4 Volvo V70 (2007-2013) 75.1%
5 Jaguar XF sedan/Sportbrake (2008-2015) 72.3%
6 Jaguar XF sedan (2015-současnost) 66.8%
7 BMW 5 Series sedan/Touring (2010-2017) 62.2%
8 Mercedes-Benz E-Class sedan (2016-současnost) 46.1%

Třída kupé a kabriolety

I v této kategorii se mixují zdánlivě nesourodá auta. Příklad? První Audi A3 Cabrio a pátý Porsche Boxster. Rok ukončení 2016 navíc není správný, neboť tenhle vůz se ve třetí generaci stále vyrábí a jistě i prodává ve Velké Británii. Kupodivu chybí třeba MG TF, ostrovní sporťák, či Lotus Elise. A také další britský stroj Jaguar F-type. Zcela opomenuty jsou rovněž auta italských značek. Překvapuje poslední umístění legendární Mazdy MX-5.

Třída kupé a kabriolety
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Audi A3 Cabriolet (2014-současnost) 92.5%
2 BMW 2 Series Coupé/Convertible (2014-současnost) 90.8%
3 Mercedes-Benz E-Class Cabriolet (2013-současnost) 85.0%
4 BMW 4 Series Coupé/Convertible (2013-současnost) 79.8%
5 Porsche Boxster (2012-2016) 79.6%
6 Audi TT Coupé/Cabriolet (2014-současnost) 76.0%
7 Mercedes-Benz SLK (2011-2016) 73.6%
8 Mazda MX-5 convertible (2015-současnost) 71.0%

Třída elektromobily

V kategorii elektromobilů najdete pouze čtyři zástupce. Tesla Model S skončila poslední, vyhrál Nissan Leaf. Poruchovost Tesly je zarážející, znova ale opakuji, že statistika nespecifikuje jednotlivé technické problémy.

Třída elektromobily
Pořadí Model vozu Hodnocení
1 Nissan Leaf (2011-současnost) 93.9%
2 BMW i3 (2013-současnost) 88.5%
3 Renault Zoe (2013-současnost) 65.1%
4 Tesla Model S (2012-současnost) 52.4%

Závěr

Takže jak to celé vidíme? I přes některé výhrady z naší strany může mít tahle britská anketa určitou vypovídající hodnotu. Ovšem vzhledem k celé řadě zavádějících skutečností bychom ji brali s rezervou, stejně jako hodnocení spolehlivosti dle německých měřítek, které se opírá výhradně o výsledky technických kontrol vozidel TÜV. Vůle v nápravách tato organizace odhalí, vadnou mechatroniku převodovky DSG ale nikoliv, neboť takové auto na stanici technické kontroly TÜV ani nedojede.

Tomáš Dusil
Diskuze (30)
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2019 08:15
Re: Štatistika o ničom
Benzínová Škoda Yeti je tam dvakrát, mnohem spolehlivější dieselová verze tam není
Avatar - Beefcake
28. 10. 2017 20:49
Re: Je to Anketa, čo je na tom ťažké pochopiť?
Prave, ze to je najvacsi problem. Ak sa ma hodnotit spolahlivost, nemoze nad chybou mavnut rukou, lebo auto bolo lacne !
28. 10. 2017 17:08
Re: Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?
Jestli se baterka vybije protože je to šmejd nebo proto, že šmejd je auto a nevypne spotřebiče když zákazník vytáhne klíčky ze zapalování a nechá zaplá třeba světla nebo auto někde probíjí a zatěžuje baterku i při stání nějakými bludnými proudy nikoho normálního nezajímá. Každého zajímá jestli stojí a nejede, jak často, jak dlouho trvá oprava a kolik stojí.
Jistěže zákazník neví co oprava stojí, když je auto v záruce, proto se také v dotazníku ptali, zda to byla oprava zdarma v rámci záruky nebo kolik zákazník platil když nebyla, viz moje citace z článku WhatCar.
To co píšeš normálního zákazníka nezajímá, zákazníka zajímá jak často jej auto "vyrušuje" svými vrtochy, jak dlouho trvá jejich odstranění a kolik jej to stojí nebo nestojí. Nic víc, jestli se skladník ožral a nedal včas díly na dílnu nebo je dokonce daná značka musí vozit přes půl Evropy zákazníka nezajímá, to je problém automobilky a její servisní sítě. Kvalita servisu je nedílnou součástí kvality výrobku jako takového, je mi docela šumák jestli čekám dva měsíce na opravu protože servis nemá potřebný díl nebo proto, že ten díl má, ale jeho výměna je složitá a trvá dva měsíce, pro mě jako zákazníka je výsledek absolutně stejný.
28. 10. 2017 13:19
Re: Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?
Problém je, že těch 14 skupin je stále příliš obecných. Co je to závada na baterce? Je rozdíl jestli je jenom stará a nebo vám třeba přebíjejícím alternátorem vyvaří elektrolyt. A taky je rozdíl pod se vybije tím, že někdo nechal třeba rozsvícená světla. To už je blbost uživatele a ne techniky. Co je závada na bodywork? Koroze nebo špatné slícování panelů. Navíc většina tech závad byla řešená v záruce (což bych u uvedených aut minimálně v prvních dvou letech očekával), kdy ten dotyčný vůbec neví kolik ta oprava stojí. Zákazník pouze podepíše garanční zakázku a obvykle se přijímacího technika neptá na cenu. Proč taky, když to neplatí. Takže by mě opravdu moc zajímalo, jak ti lidé, kterých se ptali věděli cenu opravy, když to neplatili. Ono totiž garanční ceny jsou často jiné, než ceny opravy jsou jiné než na zákazníka. A to že auto stráví hodně času v servisu často vůbec nezáleží na opravě a jejím rozsahu. Ale třeba na tom, zda je daný díl k dispozici. Nebo taky na tom, jestli je skladník líný to objednat či mechanik opravovat. Ono na garanci si totiž nevydělá tolik jako na servisní prohlídce či výměně spojky (právě proto, že jsou jiné ty ceny). Tot praxe v servisech. Pochybuji, že v UK to mají jinak.
28. 10. 2017 13:02
Re: dalsie tabulky....
Ano pokud auto daného souboru nedosáhne, ve statistice chybí. To jsou třeba ty Alfy Romeo. Jenže to rozhodně nikterak nevysvětluje, proč se tahle značka umístila na tak dobrém místě a třeba Jeep, který má rovněž jediného zástupce v tabulkách na posledním (navíc Jeep má s Alfou Romeo společného víc, než je zdrávo)