Test Auto.cz

Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska v nesnázích

1.5. 2017
Verdikt
 

Modernizovaná Mazda 6 láká zákazníky zajímavou finanční politikou – kombi dostanete za cenu sedanu. Jak vůz funguje se slabším z nabízených turbodieselů a automatem?

Současná generace Mazdy 6 je na českém trhu už od roku 2013 a od té doby stihla projít řadou dílčích změn. V roce 2015 to byla lehce pozměněná příď a objevil se pohon všech kol pro vznětové verze, o rok později (modelový rok 2017) přišly diodové směrovky integrované do vnějších zpětných zrcátek nebo lehce pozměněný tvar volantu. Hlavní změnu však hledejme pod povrchem.

Hovořím o drsně nazvaném systému G-Vectoring, jehož název vám může o jeho funkci napovědět opravdu hodně. Má co do činění s projížděním zatáček, avšak ne takovým způsobem, jak si možná nyní myslíte. Kdepak, nečekejte samosvorný přední diferenciál nebo jeho elektronickou náhražku, jakou najdete například u konkurenční Škody Superb. Mazda šla dál a auto směruje do zatáčky „šetrnějším“ způsobem, který průběhu testu probereme detailněji.

Kombi za cenu sedanu!

Nenabízet ve střední třídě vedle sedanu či liftbacku také kombi, by byla z hlediska zájmu zákazníků pořádná hloupost. Praktičtější verze mívají stejný, ne-li dokonce větší úspěch než výchozí varianty a nic na tom nemění ani fakt, že si za ně obvykle musíte trochu připlatit. Například v případě Škody Superb je to 30.000 korun, Passat Variant je ve srovnání se sedanem dražší o 25.000 Kč, a Renault Talisman Grandtour je na tom stejně jako konkurent z Kvasin. Mazda zvolila cestu nejmenšího odporu – kombi nabízí za cenu sedanu.

Ano, je tomu skutečně tak a na situaci se nic nemění už celé roky. Kdyby nebyla základní verze Emotion dostupná pouze pro karoserii sedan, začínala by Mazda 6 na částce 577.900 korun, což by byl pořádný políček nejbližší konkurenci, naneštěstí ale musíte sáhnout přinejmenším po verzi linii Challenge za 670.900 korun (2.0 Skyactiv-G 107 kW), čímž se dostanete na základní cenu Škody Superb Combi (1.4 TSI 110 kW ACT Active) a na dohlednou vzdálenost Passatu Variant (1.4 TSI 92 kW Comfortline – 689.900 Kč).

V duchu „value for money“ je z mého pohledu nejlepší sáhnout po kombíku, neobejdete se ale bez kompromisů. „Relativně“ velký kufr o základním objemu 522 litrů s přehledem překonávají i některé kompakty, omezení ale přichází také z pohledu rozvoru náprav. Zatímco u sedanu mezi koly naměříte 2830 milimetrů, u kombíku (Wagon) je to o výrazných 80 milimetrů méně, což jde z mého pohledu proti nejryzejší filozofii praktičtějších verzí. Kombi je o 75 milimetrů kratší než sedan a s místem na zadních sedadlech to není žádná sláva. Měřím 190 centimetrů a „za sebe“ se posadím, komfort na delších trasách je ale přinejmenším kompromisní.

TEST 2013: Mazda 6 Wagon 2.2D – Nám se fakt líbí


Japonsko se nezapře

Pokud je vám proti srsti jistá strohost interiérů některých evropských konkurentů Mazdy 6, mohla by vám tahle Japonka padnout do oka. V průběhu let se výrazně změnila přístrojová deska, infotainmentem s nyní již volně stojícím sedmipalcovým displejem počínaje (standard od druhé nejnižší výbavy Challenge), panelem klimatizace konče, a dokonce i otočný ovladač HMI na středové konzole je nyní hezčí. Kde to jenom šlo, dali v Mazdě měkčené plasty a nechybí ani koženka, všechny tyto povedené prvky však silně kontrastují s lacině vypadajícími stříbrnými lištami.

Navíc po usednutí za volant bohužel nemáte pocit, že se nacházíte ve vlajkové lodi Mazdy na českém trhu. Dveře jsou lehké jako papír, kůže na volantu byla v místech úchopu už po necelých čtyřech tisících ujetých kilometrech vyleštěná, jako by mělo auto minimálně o „pade“ více, na přístrojové desce jde vidět každá šmouha a stříbrné lišty na středové konzole působí, jako by měly upadnout vlastní vahou. Kokpit Mazdy 6 na mě takhle působil už od samotného začátku a je velká škoda, že se v tomto ohledu během let v podstatě nic nezměnilo.

obrázek [600 x 377]

Co se ale Mazdě 6 musí nechat, je špičková pozice za volantem. Sedíte nízko, dokonce ani základní sedadla s látkovým čalouněním nejsou z hlediska podepření stehen a boční opory zad k zahození, a užíváte si exkluzivní výhled na svět přes dlouhatánskou kapotu. Zároveň oceňuji, že se (zatím) značka nevydala cestou digitalizace za každou cenu. Přístrojový štít je analogový a hezky čitelný, jednoduchý palubní počítač se omezil pouze na nejnutnější údaje. Jedinou vadu na kráse vidím v tloušťce věnce volantu. Není to vyloženě „užovka“, jakou známe například z toyot nebo některých vozů Subaru, přesto by ale přinejmenším v místě úchopu neškodilo trochu přidat na průměru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T

Cena v základní výbavě: 810 900 Kč Cena v testované výbavě: 838 300 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17palcová kola, elektrické ovládání předních a zadních oken, asistent rozjezdu do kopce, G-Vectoring, automatická klimatizace, Mazda Connect se 7palcovým displejem a konektivitou se smartphonem, tempomat, HMI ovladač, multifunkční volant, látkové čalounění, diodové přední světlomety, vyhřívaná přední sedadla, sledování slepého úhlu, DAB, přední a zadní parkovací senzory a další.

Výbava testovaného vozu:Navigace (12.500 Kč), metalíza (14.500 Kč).

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2191
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 680
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 720
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…