Test Auto.cz

Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska v nesnázích

1.5. 2017
Verdikt
 

Modernizovaná Mazda 6 láká zákazníky zajímavou finanční politikou – kombi dostanete za cenu sedanu. Jak vůz funguje se slabším z nabízených turbodieselů a automatem?

Současná generace Mazdy 6 je na českém trhu už od roku 2013 a od té doby stihla projít řadou dílčích změn. V roce 2015 to byla lehce pozměněná příď a objevil se pohon všech kol pro vznětové verze, o rok později (modelový rok 2017) přišly diodové směrovky integrované do vnějších zpětných zrcátek nebo lehce pozměněný tvar volantu. Hlavní změnu však hledejme pod povrchem.

Hovořím o drsně nazvaném systému G-Vectoring, jehož název vám může o jeho funkci napovědět opravdu hodně. Má co do činění s projížděním zatáček, avšak ne takovým způsobem, jak si možná nyní myslíte. Kdepak, nečekejte samosvorný přední diferenciál nebo jeho elektronickou náhražku, jakou najdete například u konkurenční Škody Superb. Mazda šla dál a auto směruje do zatáčky „šetrnějším“ způsobem, který průběhu testu probereme detailněji.

Kombi za cenu sedanu!

Nenabízet ve střední třídě vedle sedanu či liftbacku také kombi, by byla z hlediska zájmu zákazníků pořádná hloupost. Praktičtější verze mívají stejný, ne-li dokonce větší úspěch než výchozí varianty a nic na tom nemění ani fakt, že si za ně obvykle musíte trochu připlatit. Například v případě Škody Superb je to 30.000 korun, Passat Variant je ve srovnání se sedanem dražší o 25.000 Kč, a Renault Talisman Grandtour je na tom stejně jako konkurent z Kvasin. Mazda zvolila cestu nejmenšího odporu – kombi nabízí za cenu sedanu.

Ano, je tomu skutečně tak a na situaci se nic nemění už celé roky. Kdyby nebyla základní verze Emotion dostupná pouze pro karoserii sedan, začínala by Mazda 6 na částce 577.900 korun, což by byl pořádný políček nejbližší konkurenci, naneštěstí ale musíte sáhnout přinejmenším po verzi linii Challenge za 670.900 korun (2.0 Skyactiv-G 107 kW), čímž se dostanete na základní cenu Škody Superb Combi (1.4 TSI 110 kW ACT Active) a na dohlednou vzdálenost Passatu Variant (1.4 TSI 92 kW Comfortline – 689.900 Kč).

V duchu „value for money“ je z mého pohledu nejlepší sáhnout po kombíku, neobejdete se ale bez kompromisů. „Relativně“ velký kufr o základním objemu 522 litrů s přehledem překonávají i některé kompakty, omezení ale přichází také z pohledu rozvoru náprav. Zatímco u sedanu mezi koly naměříte 2830 milimetrů, u kombíku (Wagon) je to o výrazných 80 milimetrů méně, což jde z mého pohledu proti nejryzejší filozofii praktičtějších verzí. Kombi je o 75 milimetrů kratší než sedan a s místem na zadních sedadlech to není žádná sláva. Měřím 190 centimetrů a „za sebe“ se posadím, komfort na delších trasách je ale přinejmenším kompromisní.

TEST 2013: Mazda 6 Wagon 2.2D – Nám se fakt líbí


Japonsko se nezapře

Pokud je vám proti srsti jistá strohost interiérů některých evropských konkurentů Mazdy 6, mohla by vám tahle Japonka padnout do oka. V průběhu let se výrazně změnila přístrojová deska, infotainmentem s nyní již volně stojícím sedmipalcovým displejem počínaje (standard od druhé nejnižší výbavy Challenge), panelem klimatizace konče, a dokonce i otočný ovladač HMI na středové konzole je nyní hezčí. Kde to jenom šlo, dali v Mazdě měkčené plasty a nechybí ani koženka, všechny tyto povedené prvky však silně kontrastují s lacině vypadajícími stříbrnými lištami.

Navíc po usednutí za volant bohužel nemáte pocit, že se nacházíte ve vlajkové lodi Mazdy na českém trhu. Dveře jsou lehké jako papír, kůže na volantu byla v místech úchopu už po necelých čtyřech tisících ujetých kilometrech vyleštěná, jako by mělo auto minimálně o „pade“ více, na přístrojové desce jde vidět každá šmouha a stříbrné lišty na středové konzole působí, jako by měly upadnout vlastní vahou. Kokpit Mazdy 6 na mě takhle působil už od samotného začátku a je velká škoda, že se v tomto ohledu během let v podstatě nic nezměnilo.

obrázek [600 x 377]

Co se ale Mazdě 6 musí nechat, je špičková pozice za volantem. Sedíte nízko, dokonce ani základní sedadla s látkovým čalouněním nejsou z hlediska podepření stehen a boční opory zad k zahození, a užíváte si exkluzivní výhled na svět přes dlouhatánskou kapotu. Zároveň oceňuji, že se (zatím) značka nevydala cestou digitalizace za každou cenu. Přístrojový štít je analogový a hezky čitelný, jednoduchý palubní počítač se omezil pouze na nejnutnější údaje. Jedinou vadu na kráse vidím v tloušťce věnce volantu. Není to vyloženě „užovka“, jakou známe například z toyot nebo některých vozů Subaru, přesto by ale přinejmenším v místě úchopu neškodilo trochu přidat na průměru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T

Cena v základní výbavě: 810 900 Kč Cena v testované výbavě: 838 300 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17palcová kola, elektrické ovládání předních a zadních oken, asistent rozjezdu do kopce, G-Vectoring, automatická klimatizace, Mazda Connect se 7palcovým displejem a konektivitou se smartphonem, tempomat, HMI ovladač, multifunkční volant, látkové čalounění, diodové přední světlomety, vyhřívaná přední sedadla, sledování slepého úhlu, DAB, přední a zadní parkovací senzory a další.

Výbava testovaného vozu:Navigace (12.500 Kč), metalíza (14.500 Kč).

Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek Praha chystá opravu třiceti mostů a lávek

Pražský magistrát a městská Technická správa komunikací…

Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě

Rozpočet rekonstrukce Státní opery může nafouknout nová…

 
Technické údaje
Motor Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2191
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 522 / 1648
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 680
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4805
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1480
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 720
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T – Kráska…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles…

Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem! Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem!

Modernizovaný model střední třídy se dočká nových…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Včera

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví hokejisté obra?

ONLINE: Česko - Rusko OSR. Boj o finále, zastaví…

ONLINE | Sen o zlatu pokračuje a české hokejisty čeká na olympijském turnaji v Pchjongčchangu další těžký krok.…

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové nabídli 100 eur, řekl

Český manažer vykázal televizi. Za střídačku Rusové…

PŘÍMO Z KOREJE | Český trénink před pátečním semifinále s Ruskem vyšperkovala akční scéna. Jak se tým Josefa…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Přízeň davu je vrtkavá, že… Není to tak dlouho, co vyšel článek podepsaný redaktorem jednoho veřejnoprávního…

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…