Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: BMW řady 2, Coupe i Cabrio

Jakub Kraus
Diskuze (25)
Příchod nejmenšího kupé a kabrioletu od BMW se blíží, a tak zde máme nějaké fotky. Zatím však s kamufláží.

BMW v příštím roce podnikne zásadní krok k rozšíření své nabídky modelů, i když pouze formálně. Z dvoudveřové řady 3 se stane řada 4 a dvoudveřová řada 1 se přejmenuje na 2. A právě tu zde máme značně zahalenu. I přes značnou snahu maskérů lze ale z karoserie vyčíst několik detailů.

Například příď se od aktuální M135i liší pouze nižšími světlomety, jinak je přední polovina s řadou 1 shodná. Kde se začínají dít zajímavé věci je ovšem záď. Zadní svítilny vypadají jak z řady 3 a koncovky výfuku opět z M135i.

A právě výfuky jsou jak živá voda, která ničí aktuální šuškandu o zástavě pouze čtyřválcových turbomotorů. Takže M235i by skutečně měla spatřit světlo světa. I když by možná bylo lepší, kdyby nevznikla. Teď si možná říkáte, co to tady píše, ale… nebyla by lepší rovnou verze M2?

A zpět k zemi, tedy jistotě. Standardní verze budou spoléhat právě na dvoulitrové motory spalující jak benzín, tak naftu. Výkony běžných verzí se budou pohybovat od 150 do 218 koní. Všechny motory budou spřaženy s šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou a k dispozici bude také pohon všech kol xDrive.

Jakub Kraus
Diskuze (25)
23. 12. 2012 19:40
Re: Nic proti
Pokud by člověk hledal něco purističtějšího u BMW v posledních letech, skončí asi u M3 GTS. A podle mne za ty peníze nestálo. Ale je to prakticky sběratelský kus.
23. 12. 2012 19:26
Re: Nic proti
Definice GT je trochu jiná pro soutěže. R8 se tam vejde - má dvoje dveře, dvě sedadla vedle sebe a homologaci pro silniční provoz. V tomhle případě by přídomek GT měl znamenat, že je vůz upraven pro použití na okruhu, jako je tomu v případě 911 (může mít třeba rám z výroby, popřípadě může být v nabídce za příplatek, což standardní verze nemají - mělo by jít zkrátka o vůz splňující podmínky pro amatérské soutěže, ať už v sérii, nebo za příplatek).

Mimo prostředí soutěží pak jde o schopnost překonávat velké vzdálenosti v luxusu a pohodlí zabalenou typicky do karoserie typu kupé s uspořádáním 2+2, nebo 2+0. I sem by se R8 mohla vejít, záleží na tom, jak jsi náročný na pohodlí. A luxus. :-) Placka s motorem uprostřed není ideální forma pro GT.

Jako dva typické zástupce bych jmenoval Porsche 911 GT3 RS a Bentley Continental GT. Dobře, přidám třetího, protože Aston Martin opravdu mohu :-) , DB9. Hned je vidět, které GT je které.
23. 12. 2012 19:17
Re: Nic proti
GT je Grand Tourer (Gran Turismo). Tedy luxusní cestovní vůz.

Jel jsi vůbec M6, když ji tu tak cpeš? Oproti předchozí generaci slušně vyměkla a ani předtím to nebyl zrovna sporťák. Je to přesně v souladu se současným směřováním BMW. Na předchozí, syrovější, generaci rád vzpomínám. Ale zase tolik mi to nevadí, GT mám rád.
Avatar - Ham.
22. 12. 2012 16:50
Re: Nic proti
R8 je GT jenom podle přípony v názvu. Auto s koncepcí motor uprostřed mezi klasická GT nepatří.
S novou M6 po sportovní stránce nemůže mít R8 žádný problém (čas na okruhu nebo na okresce bude vždy o třídu lepší). R8 nesoupeří s M6, ale se sportovními auty. M6 se bude moci měřit s RS7 nebo CLS AMG tedy s luxusními kupé zaměřenými primárně na pohodlí, nikoliv na sport.
Avatar - bigsoul
22. 12. 2012 13:09
Re: Nic proti
R8 je, ale tiez GT a s novou M6 to zas tak jedoduche mat nebude. Stejne u mna je na prvom mieste BMW potom dlho dlho nic >:-[] :yes: