Spy Photos: Ford B-Max – Jako základ litrový tříválec
Nástupce Fordu Fusion, připravovaný model B-Max, prochází intenzivním testováním a podle našich informací by měla být finální verze oficiálně představena na příštím autosalonu v Ženevě. A to v kinetickém designu v podstatě shodném s konceptem B-Max známým pro změnu ze Ženevy letošní.
S délkou 4,06 metru je koncept B-Max o 11 cm delší než pětidveřová Fiesta, se kterou sdílí technický základ, a o 32 cm kratší než větší MPV C-Max. Výška karoserie 1,59 metru překonává Fiestu taktéž o 11 cm. Nárůst rozměrů ve srovnání s Fusionem ale není příliš výrazný – o 5 cm do délky a 8 cm do výšky.
Unikátním řešením přeneseným z konceptu je absence středových sloupků karoserie, tzv. B sloupků mezi předním a zadním párem dveří. Ty přední jsou konvenční křídlové, zadní pár je posuvný. Výsledkem je vstupní otvor pro cestující široký zhruba 1,5 metru, což je v segmentu rodinných vozů (časté převážení dětí, jejich upoutávání do autosedaček...) trumf těžkého kalibru. B-Max s tímto řešením je velmi razantní odpovědí na podobně avantgardní Opel Meriva.
Základní pohonnou jednotkou bude podle všeho nový přeplňovaný motor 1,0 EcoBoost s přímým vstřikováním benzinu do válců. Jedná se o přeplňovaný tříválcový agregát, který nahradí stávající čtyřválcové atmosférické motory. Motivací je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí. Cílem konstruktérů je zaměřit se především na tepelnou účinnost motoru.
Ford potvrdil, že motor 1,0 EcoBoost dostane přesazenou klikovou hřídel, která snižuje tření, a dělenou chladicí soustavu, umožňující bloku válců zahřát se dříve než hlava válců. Rychlejším zahřátím bloku se šetří palivo, zejména v chladném počasí. Sběrné potrubí bude odlité přímo do hlavy válců; tato jednodílná konstrukce má být lehčí a zejména snižuje teplotu výfukových plynů, čímž umožňuje motoru pracovat s optimálním poměrem paliva a vzduchu v širším rozsahu otáček.
Pod značkou EcoBoost se i v případě nejmenšího motoru této řady ukrývá přeplňování turbodmychadlem, přímé vstřikování paliva a nezávisle proměnné časování sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Standardem by měl být start-stop systém.
Podrobnosti o novém motoru zveřejní Ford na letošním IAA ve Frankfurtu.