Spy Photos: Nová Lancia Ypsilon jako malá Delta
Ještě než se na trhu objeví nové Lancie vzešlé ze spolupráce s Chryslerem, přijde jedna klasická. Na nový Ypsilon - stylový mini-hatchback do města - se čeká sedm let.
Fiat kvůli globální ekonomické recesi zmrazil od října 2008 veškeré investice do vývoje, ale tento stav trval jen do konce loňského roku. Měl však za následek zpoždění oficiálních debutů nástupce Pandy, Alfy 147 a Lancie Ypsilon. Dle současného šéfa Fiatu Sergia Marchionneho budou investice postupně obnovovány do původně plánované výše 4,5 miliardy eur během letošního roku. Před dvěma lety přitom italský koncern utratil takřka 5 miliard, loni ovšem omezil výdaje na vývoj o 32 % na necelé 3,4 miliardy.
Zatímco u Alfy Romeo Giulietta, nástupce řady 147, bylo uvedení na trh opožděno asi o rok, u Lancie Ypsilon a Fiatu Panda je prodleva delší – dva roky. Mini od Lancie si budou moci zákazníci koupit od léta 2011.
Novinkou je jak pětidveřové provedení karoserie, tak i výroba mimo Itálii. Od letošního léta se na nový výrobek připravují v polských Tychách, kde bude malá Lancia vznikat namísto Fiatu Panda. Změna si v závodě a u dodavatelů vyžádá investici v celkové výši 1,4 mld. zlotých (8,7 mld. Kč). Plánovaná produkce Lancie Ypsilon v Tychách by měla dosáhnout počtu 100-120 tisíc aut ročně, výrazně méně ve srovnání s Pandou. Vedení závodu však potvrdilo, že současná generace Pandy bude vyráběna minimálně do konce roku 2012.