Spy Photos: nový Lotus Esprit na vyjížďce v Alpách
Vypadá to, že Lotus již učinil všechna důležitá rozhodnutí o koncepci nového Espritu a tak na testovací trasy vyrazily první prototypy v definitivní konstrukční sestavě. Než se první vozy na konci roku 2009 dostanou ke svým zákazníkům, uplyne v řece Temži ještě hodně vody. Během té doby ale budou mít inženýři v Lotus Engineering mnoho práce. Jízdní vlastnosti nejrychlejšího civilního modelu musí být prvotřídní, stejně tak jako tuhost, bezpečnost a nízká hmotnost nosné struktury. Vždyť pro Lotus je to nejen další model sportovního auta, ale také výkladní skříň, která možná přivede k Lotusu další zákazníky z řad světových výrobců automobilů.
Esprit s interním kódem MSC (mid-engined supercar) se podle dřívějších oficiálních zpráv do výroby dostane později než se původně očekávalo. Mělo by se tak stát v roce 2009. Dnes však již je lidem v Lotusu jasné do přesně bude mít pod sportovním kabátem, jak se co bude vyrábět a který dodavatel bude co dodávat. Podvozek bude podobně jako u Opelu Speedster, Lotusu Europa a Tesly Roadster odvozen od řady 111 Elise. V prohlášení, které Lotus učinil na konci září se hovoří také o dalším menším voze, zřejmě šestiválcovém kupé a/nebo voze třídy GT s uspořádáním 2+2.
Zatím není jasné, zda se o pohon Espritu bude starat zážehový osmiválec BMW o objemu 4,4 nebo 4,8 l. V každém případě by byl použit zřejmě jen hardware, s tím že řídící jednotku a její software by Lotus připravoval vlastními silami. Vedle uzavřeného kupé se poprvé očekává také otevřená verze roadster.
Podle všeho je Lotus Esprit připravován s cílem konkurovat jízdním výkonům Ferrari F430 a jeho sportovní verzi F430 Challenge Stradale. Tomu bude odpovídat i mnohem vyšší cena, která by se snadno mohla vyšplhat na úroveň kolem 130 tisíc eur.