Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel City/Junior: Baby-Opel se bude vyrábět v Eisenachu

Diskuze (17)
Opel chystá nový model, který zamíří do segmentu, kde zatím rüsselsheimské automobilce chybělo zastoupení. Připravovaná novinka se zatím označuje jmény City nebo Junior, prodávat se začne v roce 2012.

Nejmenší Opel nejbližší budoucnosti se bude vyrábět ve východoněmeckém Eisenachu. Tuto informaci přinesl deník Frankfurter Allgemeine Zeitung, zdrojem jsou eisenašské odbory, které nedávno podepsaly novou kolektivní smlouvu.

Výroba Opelu City (či Junior) bude zahájena zhruba za rok. Do té doby automobilka najme pro svůj východoněmecký závod asi 1300 zaměstnanců, kteří doplní současných 300. Plánuje se roční objem produkce 85 tisíc kusů, spuštění výroby si vyžádá investice kolem 250 milionů Euro.

Továrna v Eisenachu vyhrála v interním souboji se španělskou Zaragozou, kde se vyrábí mimo jiné Corsa (ta vzniká také právě i v Eisenachu).

Novinka zamíří do segmentu městských miniaut. Podle německého tisku má být hlavním konkurentem Fiat 500. Malý Opel bude krátkým třídveřovým hatchbackem s konvenčními proporcemi, na rozdíl od pětidveřového mikrovanu Agila.

Diskuze (17)
Avatar - Hombre_71
21. 12. 2010 18:36
Re: A zase to malé okienko pred prednými dverami
je fakt že tohle okýnko je na "zabití" ! Mám zafiru a už se mi tam schovalo auto na kruháči a manželka skoro přehlídla kamion v levotočivé zatáčce. A to nejsme žádní začátečníci.
Avatar - jozephko
14. 8. 2010 21:59
Re: A zase to malé okienko pred prednými dverami
Pane kolego
stačilo sa príspevky pozornejšie prečítať a prišli by ste na to, že o Feliciach som nepísal ja.
Čo sa týka tých okienok, vyjadril som len svoj názor, ktoré súvisí s článkom. Neviem, či predtým bola nejaká diskusia na túto tému.
Mimochodom výhľadom z moderných malých áut sa pravidelne (a v negatívnom zmysle) vyjadrujú domáci aj zahraniční novinári. Viacerí výrobcovia miesto aby mierne upravili design, radšej ponúknu kadejakých elektronických pomocníkov pri parkovaní - od parkovacích senzorov cez kamery monitorujúce okolie auta až po automatické zaparkovanie. Nedá sa v tom určitým spôsobom nevidieť aj zámery výrobcov zvyšovať si zisky.
Mimochodom, úplne absurdne na mňa pôsobí nová fiesta - zvonku parádne auto, ale výhľad je z neho pomaly ako z nákladného auta - nič moc dopredu, šikmo dopredu prekáža okienko, šikmo dozadu zas malé okienko a mohutný stĺpik, výhľad dozadu opäť nič moc... Ak to takto pôjde ďalej, miesto vodičských kurzov sa asi budú musieť robiť kurzy pre tankistov.
A posledná vec - nejde len o dizajn, ale aj o MOJU vlastnú bezpečnosť. Čím viac takýchto "podarených" áut bude na cestách, tým viac sa zväčšuje riziko, že ma nejaký sviatočný vodič alebo vodička niekde (aj kvôli blbému výhľadu z jeho auta)prehliadne.
14. 8. 2010 21:37
polemika nad malym okienkom
vyckajme si na finalnu podobu a prve testy a az potom uvidime. Mozno je to nutnost, vzhladom k snahe konstrukterov dosiahnut maximalnu priestornost interieru a z toho plynuci posun vsetkeho co najviac vpred.

PS:ani zdeleka nevyzera to okienko tak velke ako na uz odchadzajucej merive (ak chcete pozrite si galeriu pod mojim profilom, je tam detailne foto vyhladu vlavo aj vpravo vpred) :-)
Avatar - gld
14. 8. 2010 20:10
Re: A zase to malé okienko pred prednými dverami
je to kvôli tuhosti karosérie a basta..niektorí výrobcovia to zvládnu lepšie, iní si musia takto pomáhať

nechápem ale prečo ťa to tak rozčuľuje, z nových áut všeobecne je zlý/horší výhľad ako voľakedy..na stodvácine si mal 2 cm hrubé stĺpiky a auto tvaru kocky v tetrise, to sa parkovalo >:D ;-)
Avatar - jozephko
14. 8. 2010 16:19
Re: A zase to malé okienko pred prednými dverami
Vyše 20 rokov kupujem AutoTip a ďalšie moto-časopisy, pravidelne sledujem Auto-moto-revue, Autosalon a pod., a nikdy som sa s týmto argumentom nikde nestretol. Naviac, autá s tým okienkom práve na mňa pôsobia, že majú menej tuhšiu karosériu - ale je to len zdanie, nie som odborník na pružnosť-pevnosť-ťažnosť.