Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spyker D8 Peking-to-Paris má být plug-in hybridní SSUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Spyker chce svým zákazníkům nabídnout celkem tři modelové řady. Jednou z nich se má stát i luxusní SSUV, které má navazovat na jedenáct let starý koncept, který již tehdy mířil do sériové výroby.

Ženeva se v roce 2006 stala místem světové premiéry konceptu Spyker D12 Peking-to-Paris. Ten tehdy ohromoval svým designem v typickém stylu své značky i technikou a vytvořil si svou vlastní kategorii SSUV (Super Sport Utility Vehicle).

V přídi konceptu byl uložen dvanáctiválec Audi o objemu 6,0 l, poskytující výkon 368 kW (500 k) a točivý moment 610 Nm. Automobil pro čtyři cestující schopný jízdy i mimo zpevněné cesty měl při hmotnosti 1850 kg uhánět maximální rychlostí 300 km/h a zrychlovat z 0 na 100 km/h za 5,0 s.

V oficiální tiskové zprávě k premiéře konceptu na ženevském autosalonu v roce 2006 automobilka uváděla, že v posledním čtvrtletí roku 2007 hodlá spustit výrobu tohoto vozu. Koncem března roku 2006 měl Spyker již 114 objednávek na D12 Peking-to-Paris.

Rok 2007 přinesl premiéru SSUV v sériové podobě s mírně přepracovaným interiérem a karoserií doplněnou o B-sloupek sahající do výšky spodní hrany bočních oken, který původní koncept postrádal. Dodávky klientům měly být zahájeny na jaře roku 2008.

Spyker bohužel měl již tou dobou finanční potíže, které nedovolovaly dokončení vývoje vozu a zahájení výroby. Victor R. Muller, generální ředitel společnosti, k tomu v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že více než 200 zákazníků musely být vráceny zálohy a nebylo to příjemná zkušenost.

Plány na oživení projektu SSUV u značky Spyker se následně objevily v letech 2012 a 2013, ale tehdy z nich sešlo a nizozemský výrobce supersportovních automobilů koncem roku 2014 vyhlásil bankrot. Následovalo odvolání proti konkurzu a zahájení restrukturalizace.

Na loňském autosalonu v Ženevě již byl vystaven nový Spyker C8 Preliator a letos měl na stejném místě premiéru Spyker C8 Preliator Spyder spolu s informací o použití osmiválce značky Koenigsegg.

Supersportovní kupé a roadster nemají být jedinou náplní výroby značky Spyker a podle informací magazínu Autocar se pracuje na vývoji nového SSUV. Novinka má svým designem přímo navazovat na koncept z roku 2006 a bude jej připomínat i svým pojmenováním D8 Peking-to-Paris.

Nejzásadnější odlišností bude pohonná jednotka. Nový model má být totiž plug-in hybridem, u nějž bude atmosférický osmiválec o objemu 5,0 litru z produkce značky Koenigsegg spolupracovat s elektromotorem. Výsledkem mají být podobné jízdní výkony jako u jedenáct let starého konceptu s výrazně nižšími nároky na palivo.

Spyker D8 Peking-to-Paris má stát na platformě, na jejímž vývoji se podílel britský Lotus, což má být zárukou vynikající ovladatelnosti a jízdních vlastností. Pokud vše půjde podle plánů, pak se údajně můžeme těšit na premiéru tohoto vozu na ženevském autosalonu roku 2018.

Spyker na osmiválcové modely C8 Preliator a D8 Peking-to-Paris hodlá následně navázat oživením dalšího projektu ze své nedávné minulosti. Tím má být model B6 Venator, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě v roce 2013.

Tento model má být i ve své nové podobě poháněn prozatím blíže nespecifikovaným šestiválcem a má představovat vstupní model do světa značky Spyker, který se stane jejím nejrozšířenějším zástupcem. V případě tohoto vozu se předpokládá, že bude na trhu uveden na přelomu desetiletí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Jáchym
5. 4. 2017 19:38
SSUV
Už čekám jen na SSHFSUV... super skvělý hustý famózní SUV.... máme těch segmentů málo
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2017 15:13
Re: To už
Ač je to segment, který neprožívám, tak Levante nevypadá a nezní špatně.
Avatar - rokyta.p
5. 4. 2017 15:02
Re: To už
Přešlechtěné stejně jako [odkaz] >:D ale takové Lamborghini Urus Vás pak utře všechny [odkaz] :-!
Avatar - Uživatel_5340709
5. 4. 2017 14:20
To už
Spyker D8 určitě nestihne, aby byl první SSUV wagen. To už byl Kübelwagen [odkaz] . :-!