Srovnávací test: BMW 316i vs. Škoda Octavia 1.4 TSI
Za nejlevnější sedan BMW 3 s výkonem 100 kW zaplatíte v základním provedení 750.700 Kč, zatímco startovní Octavia Active vyjde na 404.900 korun, tedy téměř o 345 tisíc levněji! A i s pěknou výbavou Elegance se dostanete na 510.900 Kč, tedy stále skoro 240 tisíc pod Mnichov. Takže se nemusíte omezovat a rovnou přidejte sedmistupňovou převodovku DSG (tu jsme testovali my) za 50.000 a spoustu další výbavy. Za 190 tisíc jí bude více než dost.
Jenže když odložíte kalkulačku a oběma auty se projedete, pochopíte, že jsou i jiná měřítka než ceny. BMW 3, nominované o třídu výš než Octavia (i když je ve skutečnosti menší), dává zákazníkům pocítit, zač si připlatili. Přeplňovaná šestnáctistovka je příjemně spodově laděna a dobře se jí daří i v trvale nízkých otáčkách.
Radost z jízdy – s tímhle sloganem má každý spojeno právě BMW. Jenže dnes by jej mohla používat i Škoda. Octavia je čilé auto, rozdávající potěšení z řízení plnými hrstmi. Stačí zatlačit na plyn, DSG podřadí bez jediného rušivého projevu a při došlápnutí k podlaze se vůz rozjede na stovku za 8,3 s. Motor přitom sytě bručí a jako by říkal: Ještě mi dej, ještě...
Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/14, který je právě k dostání na stáncích.