Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong se vrací na český trh! S čím se bude snažit uspět?

David Bureš
Diskuze (23)
Jihokorejská značka specializující se na vozy SUV bude chtít zaujmout novými generacemi modelů Rexton a Musso.

Automobilka SsangYong, dnes vlastněná indickým koncernem Mahindra & Mahindra, není českým zákazníkům neznámá. Fungovala tu v devadesátých letech, aby se po krátké pauze na trh na čas vrátila v novém tisíciletí. Kvůli finančním potížím a klesajícímu zájmu se však značka následně znovu stáhla, letos ale chystá opětovný návrat na český trh. Informoval o tom server E15.

„V Česku se výhledově chystá znovuobnovení dovozu a distribuce nových vozů značky SsangYong, není to ovšem společnost z našeho portfolia,“ řekl E15 Jiří Picek, šéf české společnosti SsangYong, která je součástí švýcarské skupiny Emil Frey.

Právě Emil Frey dnes fungující i jako importér značek Citroën, Peugeot a DS má se SsangYongem zkušenosti. Firma vozy korejské značky nabízela už v minulosti, v roce 2016 ale jejich dovoz po jedenácti letech kvůli klesajícímu zájmu ukončila. Od té doby se český SsangYong zabýval jen dovozem a prodejem náhradních dílů.

Podle informací na českých stránkách SsangYongu se novým dovozcem stane maďarská společnost Wallis Automotive Europe, která v domovském Maďarsku zastupuje vedle SsangYongu také Isuzu. V Česku je pak exkluzivním distributorem náhradních dílů na vozy zaniklé značky Saab.

Prodej vozů SsangYong na českém trhu chce firma opětovně spustit ještě letos, aktuálně buduje novou síť značkových prodejců. Vsadit chce přitom primárně na nové generace modelů Musso a Rexton, které v minulosti byly hodně oblíbené také u nás.

Až sedmimístné SUV Rexton i pick-up Musso se v současné podobě spoléhají na 2,2litrový turbodiesel vyráběný SsangYongem. Motor naladěný na 133 kW je spárovaný s připojitelným pohonem všech kol.

Vedle této dvojice SsangYong na jiných evropských trzích nabízí také menší SUV Tivoli (a jeho prodlouženou verzi Tivoli XLV), sedmimístný velkoprostorový model Rodius nebo Korando, které známe ještě z minulého působení značky na českém trhu. Na rozdíl od některých dřívějších kreací přitom jejich design už není tak kontroverzní.

Přestože SsangYong jakožto specialista na terénní auta míří do dnes tak populární kategorie SUV, podle analytiků nebude jeho návrat na český trh jednoduchý. „Český automobilový trh je poměrně našlapaný, a aby se na něm SsangYong dokázal uplatnit, musel by nabídnout něco úplně jiného než kdysi,“ uvedl pro E15 analytik poradenské společnosti PwC Radek Dráb. Výhodou ale může být fakt, že korejské značky jsou u nás dobře přijímány.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - Bubáq
6. 3. 2019 19:52
Zbytečná značka, zbytečná auta
Nic pozitivního zákazníkovi nepřináší. Jsou připravena pro službu spíše v chudých asijských a blízkovýchodních zemích. Proč se pořád někdo snaží importovat do Evropy takovou hrůzu? Komu to prospívá?
Avatar - Bubáq
6. 3. 2019 19:45
Re: Sang co?
Prosím vysvětlete, jak jste na to přišel (že jsou to fajn auta)?
7. 10. 2018 19:02
bezpecnost ssangyongů
jednou jsem tohle auto viděl rozstřelený při nehodě a moc dobře nevypadalo, tak jestli zapracovali na bezpčenosti, tak proč ne
6. 10. 2018 21:03
ssang
Ani jsem nevěděla že někdy v čr byla ale tak co jestli bude mít co nabídnout proč ne
Avatar - narona
14. 9. 2018 14:58
Re: Pokud nabídnou to co jinde
Mě se zdá že ten pickup je bezrámový, protože proč pak nemá oddělenou korbu?