Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný SsangYong Chairman W se představí v Moskvě

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
SsangYong na autosalon do Moskvy přiveze modernizovanou limuzínu Chairman W. Hodlá ji prodávat v Evropě

Chairman W je současnou vlajkovou lodí SsangYongu. Prestižní sedan s délkami 5,11 a 5,41 m, který vychází tvarově z konceptu WZ Sports Sedan (2007), vzniká od února 2008 s motory 3,6 l V6/184 kW a 5,0 l V8/225 kW, nedávno přibyly i menší šestiválce 2,8 l a 3,2 l/165,5 kW.

SsangYong, který dlouhá léta spolupracoval s Mercedesem, vlastní práva na sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic, která je výhradní transmisí pro tento model. Pohon všech kol 4-Tronic (ekvivalent systému 4Matic) zde najdete rovněž, v základu je ale Chairman W klasické koncepce.

První fotografie modernizované verze se objevily již takřka před rokem a v Koreji se prodává, ale automobilka ji poprvé ukazuje i západním směrem od své domoviny. Změnila se hlavně mřížka chladiče, která postrádá dvojité vodorovné lamely, místo nich se vpředu objevily svislé. Dominantní střední zůstala, ale rozšířila se. Nárazník je agresivnější, hranatější a spodní část kapoty motoru již není podle něj rovná, nýbrž zalomená. Stále trochu připomíná S-Klasse W221, ale už ne tak okatě. Koncová světla byla zvětšena tak, že zasahují do víka zavazadelníku, chromovaná lišta nad nimi je masivnější.

V základní výbavě nalezneme bixenonové světlomety, které překvapivě dosud chyběly. Nad bezpečností bdí dále například deset airbagů a ESP, parkovací brzda je moderní elektrická s tlačítkem místo páky. Dovírání dveří zajišťují také elektromotorky. V luxusním interiéru naleznou pohodlí čtyři dospělé osoby na všestranně nastavitelných kožené sedadlech. Nechybí dřevěné obložení. Skutečné, žádná imitace! Informační systém ve středu palubní desky nepostrádá dotykový displej. Audio Harman Kardon má sedmnáct reproduktorů

Automobilka hodlá prodávat svůj prestižní sedan po celé Evropě, ale pouze s kratším rozvorem 2,97 m a agregáty 2,8, 3,2 a 3,6 l. Ceny dosud nebyly zveřejněny, na jednotlivé trhy se automobil má dostat ještě do konce letošního roku.

Kromě typu W vyrábí SsangYong od jara 2011 i radikálně modernizovaný model H. Technický základ pochází ještě z Mercedesu W124. Produkce běží od roku 1997 a aktuální provedení využívá stále stejný skelet, byť bylo při představení uváděno jako nová generace.

Nejstarší typy známe rovněž z našich silnic, designem a výbavou včetně elektroniky spíše odpovídaly S-Klasse W140. V jiných zemích starého kontinentu se krátce před koncem milénia objevily dokonce s logem a maskou Daewoo, neboť tento koncern automobilku SsangYong v té době vlastnil. .Pod kapotami jste mohli najít celkem čtveřici pohonných jednotek: základní čtyřválec 2,3 l a šestiválce 2,8, 3,2 a od roku 2007 též 3,6 l. V Evropě ale Chairman neuspěl a dnes jej potkáte na silnicích jen stěží. Moskevská premiéra řady W je tak prvním pokusem o návrat.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
7. 2. 2013 10:48
ssangyong
Pěknej mercedes :-) I tak bych se s tím zkusil projet, bude mít totiž určitě zajímavě řešenej interiér. Jinak ssangyong a další korejská auta mají už i své fankluby. Například tady [odkaz] nabízejí slevy na pojištění ale jen pro korejce :-)
Avatar - DaewooMaster
22. 8. 2012 11:06
Re: Uz som tu...Podvod roka!
Přesně tak... :yes: I starý Chairman z přelomu tisíciletí (podobný Mercedesu jako vejce vejci), který tu chvíli prodávalo Daewoo, byl s vědomím a svolením Daimleru prodávám v Evropě jen u nás a v Polsku. Takže prskat tady jako u čínských aut je nejen naivní, ale především úplně zbytečné... ;-\
Avatar - Johny.Rico
22. 8. 2012 09:17
Re: MB S-Klasse...
Wine, pokud ty máš rad okopírované věci, be my guest. Já chci originál. Takže myslím, žepřesně do černého.
Avatar - WinDiesel
22. 8. 2012 07:26
Re: MB S-Klasse...
Ach Johny, Johny, zase mimo terč .......... :no:
Avatar - WinDiesel
22. 8. 2012 07:25
Re: Uz som tu...Podvod roka!
Zklidni hormon, člověče. Víš prd a rozčiluješ se tu až ti praskne žilka ......... >:D
Mercedes byl předem informován, nebo na tom dokonce spolupracoval. V Koreji se prodá málo Es-ek, ale dost Chairmanů - a těch pár kousků co se prodá jinde ve světě s technikou od Mercedesu - jen dobře.
Takže klid...... Tady Ssangyong platí za licence, hodně, a už dlouho - Mercedes z toho má. Kdyby jim Mergl chtěl zatípnou tipec, už by to dávnou udělal.