8.12. 1997

Prvním terénním automobilem, který vám představíme v on-line magazínu www.auto.cz je SsangYong Musso. SsangYong v překladu znamená Dvojitý drak a Musso znamená Nosorožec. Zřejmě nám tímto chce automobilka SsangYong naznačit něco o síle a vytrvalosti jejich vozů.

Musso je vůbec první model od SsangYongu, který u nás prezentoval SsangYong Motor CZ spadající pod skupinu Auto Palace Praha.

Ale pojďme rovnou k testu. První, co vás při pohledu zvenku na Musso napadne, je mohutnost a netradiční design. Mohutnost to však není jen optická, ale i praktická, vždyť pohotovostní hmotnost vozu je plných 1940 kg (pro srovnání Felicia 1,3 váží pouhých 935 kg). Design vznikl v Anglii u designéra Kena Greenleye a opravdu se částečně vymyká designové šedi mnohých výrobců. Je to právě ten typ designu, co dělí redakci na dva tábory. Jedna část ho vyzdvihuje a druhá zatracuje. Koneckonců posuďte sami na fotografiích z testu.

Design interiéru je naopak zpracován spíše konzervativněji. Trochu neohrabaně působí velké plochy ze dřeva . Jde však jen o imitaci dřeva z plastu. Jinak je přístrojová deska zpracována poměrně kvalitně. Kožená sedadla mají příjemný tvar, chybí jim však výraznější tvarování. Přední u řidiče lze regulovat i výškově. Na zadních sedadlech je zajímavé to, že lze regulovat sklon opěradla a také to, že kromě dnes už běžných opěrek na ruce uprostřed sedadla, jsou i u dveří. Zavazadlový prostor je plochý a velmi prostorný. Má úctyhodný objem 780 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1910 litrů.

Samostatnou kapitolou je motor a převodovka Mussa. Díky smlouvě s automobilkou Mercedes-Benz je Musso vybaveno zážehovým šestiválcem 3,2 litru právě od Mercedesu. A je to právě tento motor, co dává Mussu při jízdě skvělou dynamiku. Má velmi kultivovaný chod, je mimořádně tichý od nízkých až po nejvyšší otáčky. Nevyšší výkon 162 kW a točivý moment 310 Nm bez problémů přenáší 4-stupňová automatická převodovka (také Mercedes). Automatika řadí neznatelně a v případě potřeby dokáže v mžiku podřadit až o dvě rychlosti níž a vytáhnout vůz z nebezpečné situace. Nejvyšší rychlost je 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 zvládne Musso za 14 sekund. Kdo však již poznal jízdu velkým teréňákem ví, že právě tyto veličiny nejsou zde to nejdůležitější. Spotřeba takového cvalíka samozřejmě není nejnižší, zvláště pokud je spojen se zážehovým motorem 3,2 litru a automatem. Proto nepřekvapí normovaný průměr spotřeb 15,2 litru. A jak známo, v praxi si musíme vždy ještě nějaký ten litr na sto kilometrů přidat.

V terénu se cítí Musso dobře. Nejde o poloterénní auto typu Toyota RAV4, ale o pravý teréňák. Hravě zvládá nástrahy středně těžkých terénů. Obecným problémem delších terénních vozů (s velkým rozvorem) je překonávání kopečků, protože téměř vždy to odnese spodek vozu, což je i případ Mussa. Co se automatu týče - jak už pan Dolejš z Auto moto revue řekl, automat je pro jízdu náročným terénem vhodnější než manuální převodovka. Prostě jen mačkáte plyn a soustředíte se na terén. Automatika provádí vše za vás.

Samostatnou zmínku zaslouží umístění náhradního kola pod zadní část vozu, což s sebou nese jednu nezanedbatelnou výhodu - otevírání pátých dveří vzhůru. U většiny terénních vozidel je totiž náhradní kolo umístěno na pátých dveřích a kvůli jeho větší hmotnosti se otevírají do boku. To s sebou nese značné prostorové nároky, takže pokud parkujete těsně u jiného vozu, nemusíte se do kufru ani dostat.

Co říci závěrem. SsangYong je na první pohled povedeným automobilem s originálním designem a dobrou zárukou (3 roky nebo 100 000 km na agregáty a 6 let na karoserii), skvělým šestiválcem a převodovkou od Mercedesu. Nevýhodou je nízký image automobilky, která u nás s prodejem vozů teprve začíná.

Spolupracujeme s TipCars.com

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů Boeing a Airbus překonaly loňský rok. Získaly objednávky za 160 miliard dolarů

Největší světoví výrobci letadel Boeing a Airbus již…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 15.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1910
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

 





 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami štěstí zmínili sny i noční můry

Chlapce z jeskyně už stihli „vykrmit“. Mezi slzami…

Thajští chlapci a jejich trenér, kteří byli necelé tři týdny uvězněni v zatopené jeskyni, jsou konečně doma. Ve…

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o miliony. Raději si nosí vlastní tašky

Čechům se za igelitky platit nechce, zájem klesl o…

Od začátku letošního roku platí plošný zákaz vydávání bezplatných igelitových tašek v obchodech. Nově je potřeba…

 

iSport.cz

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS Řím do Liverpoolu

Rekordní přestup brankáře dokončen! Alisson jde z AS…

Brazilský reprezentační brankář Alisson Becker přestoupil z AS Řím do Liverpoolu, který za něj podle britských…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…