reklama


Prvním terénním automobilem, který vám představíme v on-line magazínu www.auto.cz je SsangYong Musso. SsangYong v překladu znamená Dvojitý drak a Musso znamená Nosorožec. Zřejmě nám tímto chce automobilka SsangYong naznačit něco o síle a vytrvalosti jejich vozů.

Musso je vůbec první model od SsangYongu, který u nás prezentoval SsangYong Motor CZ spadající pod skupinu Auto Palace Praha.

Ale pojďme rovnou k testu. První, co vás při pohledu zvenku na Musso napadne, je mohutnost a netradiční design. Mohutnost to však není jen optická, ale i praktická, vždyť pohotovostní hmotnost vozu je plných 1940 kg (pro srovnání Felicia 1,3 váží pouhých 935 kg). Design vznikl v Anglii u designéra Kena Greenleye a opravdu se částečně vymyká designové šedi mnohých výrobců. Je to právě ten typ designu, co dělí redakci na dva tábory. Jedna část ho vyzdvihuje a druhá zatracuje. Koneckonců posuďte sami na fotografiích z testu.

Design interiéru je naopak zpracován spíše konzervativněji. Trochu neohrabaně působí velké plochy ze dřeva . Jde však jen o imitaci dřeva z plastu. Jinak je přístrojová deska zpracována poměrně kvalitně. Kožená sedadla mají příjemný tvar, chybí jim však výraznější tvarování. Přední u řidiče lze regulovat i výškově. Na zadních sedadlech je zajímavé to, že lze regulovat sklon opěradla a také to, že kromě dnes už běžných opěrek na ruce uprostřed sedadla, jsou i u dveří. Zavazadlový prostor je plochý a velmi prostorný. Má úctyhodný objem 780 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1910 litrů.

Samostatnou kapitolou je motor a převodovka Mussa. Díky smlouvě s automobilkou Mercedes-Benz je Musso vybaveno zážehovým šestiválcem 3,2 litru právě od Mercedesu. A je to právě tento motor, co dává Mussu při jízdě skvělou dynamiku. Má velmi kultivovaný chod, je mimořádně tichý od nízkých až po nejvyšší otáčky. Nevyšší výkon 162 kW a točivý moment 310 Nm bez problémů přenáší 4-stupňová automatická převodovka (také Mercedes). Automatika řadí neznatelně a v případě potřeby dokáže v mžiku podřadit až o dvě rychlosti níž a vytáhnout vůz z nebezpečné situace. Nejvyšší rychlost je 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 zvládne Musso za 14 sekund. Kdo však již poznal jízdu velkým teréňákem ví, že právě tyto veličiny nejsou zde to nejdůležitější. Spotřeba takového cvalíka samozřejmě není nejnižší, zvláště pokud je spojen se zážehovým motorem 3,2 litru a automatem. Proto nepřekvapí normovaný průměr spotřeb 15,2 litru. A jak známo, v praxi si musíme vždy ještě nějaký ten litr na sto kilometrů přidat.

V terénu se cítí Musso dobře. Nejde o poloterénní auto typu Toyota RAV4, ale o pravý teréňák. Hravě zvládá nástrahy středně těžkých terénů. Obecným problémem delších terénních vozů (s velkým rozvorem) je překonávání kopečků, protože téměř vždy to odnese spodek vozu, což je i případ Mussa. Co se automatu týče - jak už pan Dolejš z Auto moto revue řekl, automat je pro jízdu náročným terénem vhodnější než manuální převodovka. Prostě jen mačkáte plyn a soustředíte se na terén. Automatika provádí vše za vás.

Samostatnou zmínku zaslouží umístění náhradního kola pod zadní část vozu, což s sebou nese jednu nezanedbatelnou výhodu - otevírání pátých dveří vzhůru. U většiny terénních vozidel je totiž náhradní kolo umístěno na pátých dveřích a kvůli jeho větší hmotnosti se otevírají do boku. To s sebou nese značné prostorové nároky, takže pokud parkujete těsně u jiného vozu, nemusíte se do kufru ani dostat.

Co říci závěrem. SsangYong je na první pohled povedeným automobilem s originálním designem a dobrou zárukou (3 roky nebo 100 000 km na agregáty a 6 let na karoserii), skvělým šestiválcem a převodovkou od Mercedesu. Nevýhodou je nízký image automobilky, která u nás s prodejem vozů teprve začíná.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta

Stále víc Čechů tráví vánoční svátky v teple u moře,…

ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017 ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017

Evropská centrální banka prodlouží program nákupů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 15.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1910
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Dnes 16:50

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim…

Zoo Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále čekají Finsko či Dánsko

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále…

Čeští florbalisté vyhráli ve čtvrtfinále MS v Rize nad Estonskem 8:2 a v sobotu od 15:30 SEČ budou bojovat o…

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne jako čtvrtý náhradník

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne…

V Tomsku pravidelně hrál a vyzkoušel si náročnou ruskou ligu, jenže klub neplatil. Lukáš Droppa tak sbalil kufry…

 

Reflex.cz

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Kriminalita imigrantů z loňské migrační vlny utěšeně a dle očekávání stoupá. Poslední exces, znásilnění a vražda…

 
 
reklama