Prvním terénním automobilem, který vám představíme v on-line magazínu www.auto.cz je SsangYong Musso. SsangYong v překladu znamená Dvojitý drak a Musso znamená Nosorožec. Zřejmě nám tímto chce automobilka SsangYong naznačit něco o síle a vytrvalosti jejich vozů.

Musso je vůbec první model od SsangYongu, který u nás prezentoval SsangYong Motor CZ spadající pod skupinu Auto Palace Praha.

Ale pojďme rovnou k testu. První, co vás při pohledu zvenku na Musso napadne, je mohutnost a netradiční design. Mohutnost to však není jen optická, ale i praktická, vždyť pohotovostní hmotnost vozu je plných 1940 kg (pro srovnání Felicia 1,3 váží pouhých 935 kg). Design vznikl v Anglii u designéra Kena Greenleye a opravdu se částečně vymyká designové šedi mnohých výrobců. Je to právě ten typ designu, co dělí redakci na dva tábory. Jedna část ho vyzdvihuje a druhá zatracuje. Koneckonců posuďte sami na fotografiích z testu.

Design interiéru je naopak zpracován spíše konzervativněji. Trochu neohrabaně působí velké plochy ze dřeva . Jde však jen o imitaci dřeva z plastu. Jinak je přístrojová deska zpracována poměrně kvalitně. Kožená sedadla mají příjemný tvar, chybí jim však výraznější tvarování. Přední u řidiče lze regulovat i výškově. Na zadních sedadlech je zajímavé to, že lze regulovat sklon opěradla a také to, že kromě dnes už běžných opěrek na ruce uprostřed sedadla, jsou i u dveří. Zavazadlový prostor je plochý a velmi prostorný. Má úctyhodný objem 780 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1910 litrů.

Samostatnou kapitolou je motor a převodovka Mussa. Díky smlouvě s automobilkou Mercedes-Benz je Musso vybaveno zážehovým šestiválcem 3,2 litru právě od Mercedesu. A je to právě tento motor, co dává Mussu při jízdě skvělou dynamiku. Má velmi kultivovaný chod, je mimořádně tichý od nízkých až po nejvyšší otáčky. Nevyšší výkon 162 kW a točivý moment 310 Nm bez problémů přenáší 4-stupňová automatická převodovka (také Mercedes). Automatika řadí neznatelně a v případě potřeby dokáže v mžiku podřadit až o dvě rychlosti níž a vytáhnout vůz z nebezpečné situace. Nejvyšší rychlost je 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 zvládne Musso za 14 sekund. Kdo však již poznal jízdu velkým teréňákem ví, že právě tyto veličiny nejsou zde to nejdůležitější. Spotřeba takového cvalíka samozřejmě není nejnižší, zvláště pokud je spojen se zážehovým motorem 3,2 litru a automatem. Proto nepřekvapí normovaný průměr spotřeb 15,2 litru. A jak známo, v praxi si musíme vždy ještě nějaký ten litr na sto kilometrů přidat.

V terénu se cítí Musso dobře. Nejde o poloterénní auto typu Toyota RAV4, ale o pravý teréňák. Hravě zvládá nástrahy středně těžkých terénů. Obecným problémem delších terénních vozů (s velkým rozvorem) je překonávání kopečků, protože téměř vždy to odnese spodek vozu, což je i případ Mussa. Co se automatu týče - jak už pan Dolejš z Auto moto revue řekl, automat je pro jízdu náročným terénem vhodnější než manuální převodovka. Prostě jen mačkáte plyn a soustředíte se na terén. Automatika provádí vše za vás.

Samostatnou zmínku zaslouží umístění náhradního kola pod zadní část vozu, což s sebou nese jednu nezanedbatelnou výhodu - otevírání pátých dveří vzhůru. U většiny terénních vozidel je totiž náhradní kolo umístěno na pátých dveřích a kvůli jeho větší hmotnosti se otevírají do boku. To s sebou nese značné prostorové nároky, takže pokud parkujete těsně u jiného vozu, nemusíte se do kufru ani dostat.

Co říci závěrem. SsangYong je na první pohled povedeným automobilem s originálním designem a dobrou zárukou (3 roky nebo 100 000 km na agregáty a 6 let na karoserii), skvělým šestiválcem a převodovkou od Mercedesu. Nevýhodou je nízký image automobilky, která u nás s prodejem vozů teprve začíná.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu

Zdravotní pojišťovny loni klientům vyplatily na…

Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se

Tovární týmy odtajnily design svých vozů na letošní rok.

Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, expanduje do Spojených států

Společnost HE3DA zabývající se aplikovaným výzkumem a…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 15.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1910
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
TOP 5: Nejlevnější čtyřkolky na českém trhu. Kdo je aktuálně nabízí nejvýhodněji?

TOP 5: Nejlevnější čtyřkolky na českém trhu. Kdo je aktuálně nabízí nejvýhodněji?

Dnes 17:18

Prohlédněte si s námi pětici aktuálně nejvýhodnějších čtyřkolek na českém trhu. Ve většině případů jde o prcky, náročnějšího terénu se ale rozhodně nezaleknou.




Blesk.cz

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v Pákistánu: Zatkli jejího komplice, hned udal dalšího!

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v…

Pákistánské úřady zadržely komplice Češky Terezy H. (21), u které celníci na letišti v Láhauru před více než…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Nezastavitelná Ester! Ledecká ovládla i čtvrtý obří slalom na snowboardu

Nezastavitelná Ester! Ledecká ovládla i čtvrtý obří…

Ester Ledecká vyhrála i čtvrtý závod Světového poháru v obřím slalomu na snowboardu v sezoně. Měsíc před svým…

 

Reflex.cz

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…