8.12. 1997

Prvním terénním automobilem, který vám představíme v on-line magazínu www.auto.cz je SsangYong Musso. SsangYong v překladu znamená Dvojitý drak a Musso znamená Nosorožec. Zřejmě nám tímto chce automobilka SsangYong naznačit něco o síle a vytrvalosti jejich vozů.

Musso je vůbec první model od SsangYongu, který u nás prezentoval SsangYong Motor CZ spadající pod skupinu Auto Palace Praha.

Ale pojďme rovnou k testu. První, co vás při pohledu zvenku na Musso napadne, je mohutnost a netradiční design. Mohutnost to však není jen optická, ale i praktická, vždyť pohotovostní hmotnost vozu je plných 1940 kg (pro srovnání Felicia 1,3 váží pouhých 935 kg). Design vznikl v Anglii u designéra Kena Greenleye a opravdu se částečně vymyká designové šedi mnohých výrobců. Je to právě ten typ designu, co dělí redakci na dva tábory. Jedna část ho vyzdvihuje a druhá zatracuje. Koneckonců posuďte sami na fotografiích z testu.

Design interiéru je naopak zpracován spíše konzervativněji. Trochu neohrabaně působí velké plochy ze dřeva . Jde však jen o imitaci dřeva z plastu. Jinak je přístrojová deska zpracována poměrně kvalitně. Kožená sedadla mají příjemný tvar, chybí jim však výraznější tvarování. Přední u řidiče lze regulovat i výškově. Na zadních sedadlech je zajímavé to, že lze regulovat sklon opěradla a také to, že kromě dnes už běžných opěrek na ruce uprostřed sedadla, jsou i u dveří. Zavazadlový prostor je plochý a velmi prostorný. Má úctyhodný objem 780 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1910 litrů.

Samostatnou kapitolou je motor a převodovka Mussa. Díky smlouvě s automobilkou Mercedes-Benz je Musso vybaveno zážehovým šestiválcem 3,2 litru právě od Mercedesu. A je to právě tento motor, co dává Mussu při jízdě skvělou dynamiku. Má velmi kultivovaný chod, je mimořádně tichý od nízkých až po nejvyšší otáčky. Nevyšší výkon 162 kW a točivý moment 310 Nm bez problémů přenáší 4-stupňová automatická převodovka (také Mercedes). Automatika řadí neznatelně a v případě potřeby dokáže v mžiku podřadit až o dvě rychlosti níž a vytáhnout vůz z nebezpečné situace. Nejvyšší rychlost je 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 zvládne Musso za 14 sekund. Kdo však již poznal jízdu velkým teréňákem ví, že právě tyto veličiny nejsou zde to nejdůležitější. Spotřeba takového cvalíka samozřejmě není nejnižší, zvláště pokud je spojen se zážehovým motorem 3,2 litru a automatem. Proto nepřekvapí normovaný průměr spotřeb 15,2 litru. A jak známo, v praxi si musíme vždy ještě nějaký ten litr na sto kilometrů přidat.

V terénu se cítí Musso dobře. Nejde o poloterénní auto typu Toyota RAV4, ale o pravý teréňák. Hravě zvládá nástrahy středně těžkých terénů. Obecným problémem delších terénních vozů (s velkým rozvorem) je překonávání kopečků, protože téměř vždy to odnese spodek vozu, což je i případ Mussa. Co se automatu týče - jak už pan Dolejš z Auto moto revue řekl, automat je pro jízdu náročným terénem vhodnější než manuální převodovka. Prostě jen mačkáte plyn a soustředíte se na terén. Automatika provádí vše za vás.

Samostatnou zmínku zaslouží umístění náhradního kola pod zadní část vozu, což s sebou nese jednu nezanedbatelnou výhodu - otevírání pátých dveří vzhůru. U většiny terénních vozidel je totiž náhradní kolo umístěno na pátých dveřích a kvůli jeho větší hmotnosti se otevírají do boku. To s sebou nese značné prostorové nároky, takže pokud parkujete těsně u jiného vozu, nemusíte se do kufru ani dostat.

Co říci závěrem. SsangYong je na první pohled povedeným automobilem s originálním designem a dobrou zárukou (3 roky nebo 100 000 km na agregáty a 6 let na karoserii), skvělým šestiválcem a převodovkou od Mercedesu. Nevýhodou je nízký image automobilky, která u nás s prodejem vozů teprve začíná.

Spolupracujeme s TipCars.com

První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 15.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1910
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 





 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Imitátor Petr Jablonský je životní smolař: Snoubenka mu utekla za sousedem

Imitátor Petr Jablonský je životní smolař: Snoubenka…

Koupil zásnubní prsten, dostavěl dům a po letech, kdy utápěl samotu a deprese v alkoholu, chtěl vést klidný…

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

 

iSport.cz

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Biatlonisté Michal Šlesingr, Michal Krčmář, Markéta Davidová a Eva Puskarčíková skončili šestí ve smíšené…

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň vyhrála nasazením

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň…

Nehledal výmluvy, neschovával se za fráze. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský po prohře 0:2 v Plzni přiznal, že…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…