Prvním terénním automobilem, který vám představíme v on-line magazínu www.auto.cz je SsangYong Musso. SsangYong v překladu znamená Dvojitý drak a Musso znamená Nosorožec. Zřejmě nám tímto chce automobilka SsangYong naznačit něco o síle a vytrvalosti jejich vozů.

Musso je vůbec první model od SsangYongu, který u nás prezentoval SsangYong Motor CZ spadající pod skupinu Auto Palace Praha.

Ale pojďme rovnou k testu. První, co vás při pohledu zvenku na Musso napadne, je mohutnost a netradiční design. Mohutnost to však není jen optická, ale i praktická, vždyť pohotovostní hmotnost vozu je plných 1940 kg (pro srovnání Felicia 1,3 váží pouhých 935 kg). Design vznikl v Anglii u designéra Kena Greenleye a opravdu se částečně vymyká designové šedi mnohých výrobců. Je to právě ten typ designu, co dělí redakci na dva tábory. Jedna část ho vyzdvihuje a druhá zatracuje. Koneckonců posuďte sami na fotografiích z testu.

Design interiéru je naopak zpracován spíše konzervativněji. Trochu neohrabaně působí velké plochy ze dřeva . Jde však jen o imitaci dřeva z plastu. Jinak je přístrojová deska zpracována poměrně kvalitně. Kožená sedadla mají příjemný tvar, chybí jim však výraznější tvarování. Přední u řidiče lze regulovat i výškově. Na zadních sedadlech je zajímavé to, že lze regulovat sklon opěradla a také to, že kromě dnes už běžných opěrek na ruce uprostřed sedadla, jsou i u dveří. Zavazadlový prostor je plochý a velmi prostorný. Má úctyhodný objem 780 litrů a lze ho zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1910 litrů.

Samostatnou kapitolou je motor a převodovka Mussa. Díky smlouvě s automobilkou Mercedes-Benz je Musso vybaveno zážehovým šestiválcem 3,2 litru právě od Mercedesu. A je to právě tento motor, co dává Mussu při jízdě skvělou dynamiku. Má velmi kultivovaný chod, je mimořádně tichý od nízkých až po nejvyšší otáčky. Nevyšší výkon 162 kW a točivý moment 310 Nm bez problémů přenáší 4-stupňová automatická převodovka (také Mercedes). Automatika řadí neznatelně a v případě potřeby dokáže v mžiku podřadit až o dvě rychlosti níž a vytáhnout vůz z nebezpečné situace. Nejvyšší rychlost je 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 zvládne Musso za 14 sekund. Kdo však již poznal jízdu velkým teréňákem ví, že právě tyto veličiny nejsou zde to nejdůležitější. Spotřeba takového cvalíka samozřejmě není nejnižší, zvláště pokud je spojen se zážehovým motorem 3,2 litru a automatem. Proto nepřekvapí normovaný průměr spotřeb 15,2 litru. A jak známo, v praxi si musíme vždy ještě nějaký ten litr na sto kilometrů přidat.

V terénu se cítí Musso dobře. Nejde o poloterénní auto typu Toyota RAV4, ale o pravý teréňák. Hravě zvládá nástrahy středně těžkých terénů. Obecným problémem delších terénních vozů (s velkým rozvorem) je překonávání kopečků, protože téměř vždy to odnese spodek vozu, což je i případ Mussa. Co se automatu týče - jak už pan Dolejš z Auto moto revue řekl, automat je pro jízdu náročným terénem vhodnější než manuální převodovka. Prostě jen mačkáte plyn a soustředíte se na terén. Automatika provádí vše za vás.

Samostatnou zmínku zaslouží umístění náhradního kola pod zadní část vozu, což s sebou nese jednu nezanedbatelnou výhodu - otevírání pátých dveří vzhůru. U většiny terénních vozidel je totiž náhradní kolo umístěno na pátých dveřích a kvůli jeho větší hmotnosti se otevírají do boku. To s sebou nese značné prostorové nároky, takže pokud parkujete těsně u jiného vozu, nemusíte se do kufru ani dostat.

Co říci závěrem. SsangYong je na první pohled povedeným automobilem s originálním designem a dobrou zárukou (3 roky nebo 100 000 km na agregáty a 6 let na karoserii), skvělým šestiválcem a převodovkou od Mercedesu. Nevýhodou je nízký image automobilky, která u nás s prodejem vozů teprve začíná.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 

Štítky SUV SsangYong Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 162 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 15.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 780 / 1910
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1940 / -
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce se Svobodou a jeho ženou Vendulou

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce…

Oblíbená zpěvačka Leona Machálková slaví 50. narozeniny. Tato umělkyně měla život plný krásných, ale i těžkých…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…