SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

 

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za druhým. Ženevský SIV-2 znovu ukazuje, jak bude vypadat sériový crossover střední velikosti.

Jihokorejský SsangYong zachránila v listopadu 2010 před úpadkem indická Mahindra, která jej koupila od čínské SAIC. „Dva draci“, jak zní poetický překlad názvu automobilky z korejštiny, představili počínaje IAA 2011 už spoustu studií. Kromě toho modernizovali i stávající výrobní program, a to radikálně. Jediným sériovým výsledkem nového tvarového směru je ovšem zatím pouze crossover Tivoli, jinak se jedná o výrazné modifikace dosavadních modelů.

SsangYong ale myslí na zadní kolečka a své portfolio chce v budoucnu rozšířit. Konečně? Orientaci v příštích letech naznačuje studií SIV-2. Ta vychází ze SIV-1, která se objevila před dvěma lety také na stejném místě. Zdá se, že vývoj trvá Jihokorejcům poněkud déle, jde víceméně o tvarovou evoluci... Hlavní roli tu hrají marketingové fráze, takže nový designérský jazyk nese název „Dynamic Motion“ (motion – pohyb). SUV je na délku spíš menší, měří 4440 mm, je 1855 mm široké a 1640 mm vysoké. Vzdálenost mezi nápravami činí 2675 mm.

Není divu, že se jedná o hybrid. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem disponuje objemem 1,5 l, nejspíš jde o čtyřválec. Tivoli přitom pohánějí větší šestnáctistovky a výrobce je zmiňoval i u ostatních konceptů, vždy však s ohledem na možnou sériovou výrobu. Výkon aktuální patnáctistovky neuvádí. Podporuje ji malý elektromotor, s pouhými 10 kW. Ke štěstí to autu asi stačí, obzvláště tehdy, když je tato napájena bateriemi s pouhými 500 Wh. Slouží tedy spíše jako generátor, čistě na tento druh energie jet určitě nelze. SsangYong uvažuje i o dalších alternativách: klasickém hybridu s většími články, plug-in verzi a také čistém elektromobilu. Podvozek je proto náležitě uzpůsoben.

SIV-2 si nadále libuje v křivkách a prolisech, ale třeba ty na zadních blatnících vypadají velmi dobře. Černá střecha opticky zvětšuje prosklenou plochu. Ale „dvojka“ nevypadá na první pohled tak drsně jako „jednička“, rozdíl mezi čirou částí a pontonem karoserie není tak markantní. Přibylo pár detailů jako mohutná mřížka v předním nárazníku a vskutku obří koncová světla.

Čtyřmístný interiér má samostatné sedadla pro každého pasažéra, navíc jsou přímo do nich vmontovány reproduktory audiosoustavy! Na palubě najdeme i moderní multimédia, což nepřekvapí. Kabinu v kombinaci tmavě modré a bílé barvy jinak pokrývá hliník, dřevo a Alcantara. Designéři mohou u studie více popustit uzdu fantazii. Ale stejně jako exteriér, i vnitřní prostor už vyznává střídmé tvary blízké sériové produkci, takže k ní asi už konečně není daleko. Doufejme.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: SsangYong, Carscoops

Štítky SUV SsangYong Ženeva 2016 Crossover

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z…

SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu

Tivoli je italské město v regionu Lazio, asi 30 km od…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…