SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

 

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za druhým. Ženevský SIV-2 znovu ukazuje, jak bude vypadat sériový crossover střední velikosti.

Jihokorejský SsangYong zachránila v listopadu 2010 před úpadkem indická Mahindra, která jej koupila od čínské SAIC. „Dva draci“, jak zní poetický překlad názvu automobilky z korejštiny, představili počínaje IAA 2011 už spoustu studií. Kromě toho modernizovali i stávající výrobní program, a to radikálně. Jediným sériovým výsledkem nového tvarového směru je ovšem zatím pouze crossover Tivoli, jinak se jedná o výrazné modifikace dosavadních modelů.

SsangYong ale myslí na zadní kolečka a své portfolio chce v budoucnu rozšířit. Konečně? Orientaci v příštích letech naznačuje studií SIV-2. Ta vychází ze SIV-1, která se objevila před dvěma lety také na stejném místě. Zdá se, že vývoj trvá Jihokorejcům poněkud déle, jde víceméně o tvarovou evoluci... Hlavní roli tu hrají marketingové fráze, takže nový designérský jazyk nese název „Dynamic Motion“ (motion – pohyb). SUV je na délku spíš menší, měří 4440 mm, je 1855 mm široké a 1640 mm vysoké. Vzdálenost mezi nápravami činí 2675 mm.

Není divu, že se jedná o hybrid. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem disponuje objemem 1,5 l, nejspíš jde o čtyřválec. Tivoli přitom pohánějí větší šestnáctistovky a výrobce je zmiňoval i u ostatních konceptů, vždy však s ohledem na možnou sériovou výrobu. Výkon aktuální patnáctistovky neuvádí. Podporuje ji malý elektromotor, s pouhými 10 kW. Ke štěstí to autu asi stačí, obzvláště tehdy, když je tato napájena bateriemi s pouhými 500 Wh. Slouží tedy spíše jako generátor, čistě na tento druh energie jet určitě nelze. SsangYong uvažuje i o dalších alternativách: klasickém hybridu s většími články, plug-in verzi a také čistém elektromobilu. Podvozek je proto náležitě uzpůsoben.

SIV-2 si nadále libuje v křivkách a prolisech, ale třeba ty na zadních blatnících vypadají velmi dobře. Černá střecha opticky zvětšuje prosklenou plochu. Ale „dvojka“ nevypadá na první pohled tak drsně jako „jednička“, rozdíl mezi čirou částí a pontonem karoserie není tak markantní. Přibylo pár detailů jako mohutná mřížka v předním nárazníku a vskutku obří koncová světla.

Čtyřmístný interiér má samostatné sedadla pro každého pasažéra, navíc jsou přímo do nich vmontovány reproduktory audiosoustavy! Na palubě najdeme i moderní multimédia, což nepřekvapí. Kabinu v kombinaci tmavě modré a bílé barvy jinak pokrývá hliník, dřevo a Alcantara. Designéři mohou u studie více popustit uzdu fantazii. Ale stejně jako exteriér, i vnitřní prostor už vyznává střídmé tvary blízké sériové produkci, takže k ní asi už konečně není daleko. Doufejme.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

Plzeňský Prazdroj znovu navýšil prodej, největší zájem je o ležáky a cider Kingswood Plzeňský Prazdroj znovu navýšil prodej, největší zájem je o ležáky a cider Kingswood

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině téměř 11…

 
Zdroj: SsangYong, Carscoops

Štítky SUV SsangYong Ženeva 2016 Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z…

SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu

Tivoli je italské město v regionu Lazio, asi 30 km od…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Dnes 18:59

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Opilecká jízda Miroslavy (31) stála život krásnou Míšu (†20): Soud poslal ženu do basy

Opilecká jízda Miroslavy (31) stála život krásnou…

Opilecká jízda Miroslavy F. (31), při níž zabila krásnou Michaelu Čajkovou (†20), nezůstala nepotrestána.…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a konflikt v Hradci

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a…

Přestože Simon Deli se výrazně podepsal pod prohru Slavie se Zlínem, je hlavní postavou nového dílu pořadu Liga…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…