SsangYong SIV-2: Nový předobraz středně velkého SUV

 

SsangYong v posledních letech chrlí jeden koncept za druhým. Ženevský SIV-2 znovu ukazuje, jak bude vypadat sériový crossover střední velikosti.

Jihokorejský SsangYong zachránila v listopadu 2010 před úpadkem indická Mahindra, která jej koupila od čínské SAIC. „Dva draci“, jak zní poetický překlad názvu automobilky z korejštiny, představili počínaje IAA 2011 už spoustu studií. Kromě toho modernizovali i stávající výrobní program, a to radikálně. Jediným sériovým výsledkem nového tvarového směru je ovšem zatím pouze crossover Tivoli, jinak se jedná o výrazné modifikace dosavadních modelů.

SsangYong ale myslí na zadní kolečka a své portfolio chce v budoucnu rozšířit. Konečně? Orientaci v příštích letech naznačuje studií SIV-2. Ta vychází ze SIV-1, která se objevila před dvěma lety také na stejném místě. Zdá se, že vývoj trvá Jihokorejcům poněkud déle, jde víceméně o tvarovou evoluci... Hlavní roli tu hrají marketingové fráze, takže nový designérský jazyk nese název „Dynamic Motion“ (motion – pohyb). SUV je na délku spíš menší, měří 4440 mm, je 1855 mm široké a 1640 mm vysoké. Vzdálenost mezi nápravami činí 2675 mm.

Není divu, že se jedná o hybrid. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem disponuje objemem 1,5 l, nejspíš jde o čtyřválec. Tivoli přitom pohánějí větší šestnáctistovky a výrobce je zmiňoval i u ostatních konceptů, vždy však s ohledem na možnou sériovou výrobu. Výkon aktuální patnáctistovky neuvádí. Podporuje ji malý elektromotor, s pouhými 10 kW. Ke štěstí to autu asi stačí, obzvláště tehdy, když je tato napájena bateriemi s pouhými 500 Wh. Slouží tedy spíše jako generátor, čistě na tento druh energie jet určitě nelze. SsangYong uvažuje i o dalších alternativách: klasickém hybridu s většími články, plug-in verzi a také čistém elektromobilu. Podvozek je proto náležitě uzpůsoben.

SIV-2 si nadále libuje v křivkách a prolisech, ale třeba ty na zadních blatnících vypadají velmi dobře. Černá střecha opticky zvětšuje prosklenou plochu. Ale „dvojka“ nevypadá na první pohled tak drsně jako „jednička“, rozdíl mezi čirou částí a pontonem karoserie není tak markantní. Přibylo pár detailů jako mohutná mřížka v předním nárazníku a vskutku obří koncová světla.

Čtyřmístný interiér má samostatné sedadla pro každého pasažéra, navíc jsou přímo do nich vmontovány reproduktory audiosoustavy! Na palubě najdeme i moderní multimédia, což nepřekvapí. Kabinu v kombinaci tmavě modré a bílé barvy jinak pokrývá hliník, dřevo a Alcantara. Designéři mohou u studie více popustit uzdu fantazii. Ale stejně jako exteriér, i vnitřní prostor už vyznává střídmé tvary blízké sériové produkci, takže k ní asi už konečně není daleko. Doufejme.

Vše o ženevském autosalonu 2016

Spolupracujeme s TipCars.com
Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
Zdroj: SsangYong, Carscoops

Štítky SUV SsangYong Ženeva 2016 Crossover

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty SsangYong přiveze do Frankfurtu dva (staro)nové koncepty

SsangYong pod křídly indické Mahindry vstává pomalu z…

SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu SsangYong Tivoli EVR: Koncept elektromobilu

Tivoli je italské město v regionu Lazio, asi 30 km od…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Dnes 19:20

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Pařila s princem Williamem, teď cestuje po Evropě! Podívejte se, jak si žije nestydatá modelka

Pařila s princem Williamem, teď cestuje po Evropě!…

Australská »topless modelka« Sophie Jean Taylor (24) si užívá života plnými doušky! V březnu pařila s princem…

Princ Harry se bude ženit? Meghan dostane prstýnek vyrobený z náramku Diany!

Princ Harry se bude ženit? Meghan dostane prstýnek…

A je to tady! Mladší královský synek, princ Harry (32), se rozhodl do toho praštit s přítelkyní Meghan Markle…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…