Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XLV: Sedmimístný dieselhybrid z Koreje (+video)

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Jihokorejský SsangYong se v Palexpu pochlubil dalším z řady konceptů, tentokrát již dříve avizovaným XLV. Jedná se o dieselhybrid a vejde se do něj sedmička cestujících.

Jihokorejská automobilka ve většinovém vlastnictví indického koncernu Mahindra & Mahindra navazuje novinkou XLV na dlouhou řadu studií. První z nich, malý crossover XIV-1, se ukázala už ve Frankfurtu 2011. Zkratka XLV znamená „eXciting smart Lifestyle Vehicle“, auto je tedy zaměřeno na životní styl a moderní komunikační techniku. Skici výrobce uvolnil již před nějakými třemi týdny. Jak současná doba velí, nejnovější dílo je hybridem, ovšem pozor, ve stále menšinové kombinaci přeplňovaného vznětového motoru a elektrické jednotky.

Turbodiesel má pro koncepty „dvou draků“ typický objem 1,6 l, elektromotor s 10 kW je napájen lithium-iontovými články. Výkon spalovacího agregátu není znám. Celý hybridní systém pracuje s napětím 48 V. Automobilka se však neopomněla pochlubit vypouštěnými emisemi CO2, v případě manuální převodovky činí 98 g/km, u automatu 109 g/km. Firemní počítačové snímky ukazují, že vůz je vybaven samočinnou skříní, další podrobnosti si ale v jižní části Korejského poloostrova nechali pro sebe.

Video se připravuje ...

XLV je o 290 mm delší než původní XIV-1. Na délku měří 4430 mm, na šířku 1845 mm a na výšku 1600 mm. I přes poměrně krátký rozvor 2600 mm pojme až sedmičku cestujících. Fotografie naznačují možná uspořádání 2+2+3, ale i 2+3+2. SsangYong dále mluví o konfiguraci 2+2+2+1, přičemž sedmé sklopné sedadlo v tomto případě najdeme mezi druhou a třetí řadou. Dá se tedy centrálně posouvat směrem dopředu a zpět. Každopádně to říká hodně o slušné variabilitě. Interiér je čalouněn měkčenými materiály a „ekologickými“ tkaninami.

Vnější tvary pak vycházejí hlavně z modelů SIV-1 a LIV-1. XLV má také dva páry bočních dveří, navíc tzv. sebevražedných, otevírají se tedy proti sobě. Část střechy a spodní partie jinak stříbrného vozu jsou lakovány kontrastní tmavou barvou. Střecha samotná má i dvojité panoramatické okno, které lze zatmavit v několika úrovních a obsahuje i světelné efekty. Přístrojová deska může zářit oranžově. Nezapomeňme na vnější výbavu v tomto ohledu, vpředu najdeme diody Matrix s adaptivní funkcí.

Zmínili jsme se o pokročilých multimédiích, jejich základem je interaktivní komunikace 3S-Cube. Ta obsahuje propojení s chytrými elektronickými hračkami, dají se ale nastavit i pro provoz důležité vlastnosti a funkce auta, jako například tempomat, bezpečností asistenty, případně pak i zobrazování informací na přístrojové desce.

SsangYong slibuje, že se XLV dočkáme v sérii. O té však mluví už od zmíněného Frankfurtu 2011, tedy dva a půl roku. Situace výrobce, pravda, není jednoduchá, byť jeho prodeje rostou. Na produkční variantu některé ze studií si tak budeme muset zřejmě ještě nějaký čas počkat.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - wakantanka
6. 3. 2014 08:24
Re: Nebrat..
Na cenníky som nepozeral, ale pri cene ktorú uvádzaš je to nezmysel, to súhlas.
Avatar - Sumi2000
5. 3. 2014 23:02
Re: Nebrat..
Jo..cena?
Mrkni na ceníky Rextona II..to auto je za mega!! 8-s
Stejná blbost jako Hyundai Santa Fe II za 1.1 mil.. >:-[]
To už můžeš mít německou prémii..
Avatar - wakantanka
5. 3. 2014 17:48
Re: Nebrat..
Ja ti verím, že to pre toho kamaráta muselo byť na prášky. Ale stále sa bavíme o jednom konkrétnom kuse. Ja mám zase kamoša čo má ešte Musso s 2,9 TD cez 500 tis km. a leje do toho olej a mení filtre, raz menil poloos po brutálnom offroade >:D Mám známeho , ktorý mal Rexton I. a ten jazdil a jazdil tiež bez problému. Na základe týchto mojich skúseností by som mohol vyvodiť záver, že sú to absolútne spoľahlivé autá. A naopak, keďže ľudí čo mali auto napr. s TDI a mali problémov kopu to môžem potom tvrdiť o celom VAG. Musíš uznať, že jedno i druhé je nezmysel. Áno pokles hodnoty auta pri následnom predaji je výrazný a mala by to kompenzovať aj podobne nižšia nákupná cena. Ale to platí pri zovšeobecnení snáď pre všetky nenemecké značky.
Avatar - Jaros71
5. 3. 2014 16:03
Re: Nebrat..
Sorry Topper , fakt to není KIA..!!! 8-s
Tady kvalitu nehledej.
Avatar - Jaros71
5. 3. 2014 16:01
Re: Nebrat..
Můj dobrý kamarád rád jezdí lyžovat.
Před 4 lety koupil Rextona II v TOP verzi..
Nejsilnější diesel žral jako tank , a mezi 2-3 rokem byl dvakrát v servise s motorem..ještě zdarma na záruku.
Auto ve 3.5 letech pak zůstalo stát v Jeseníkách , odtah do servisu a výměna 2.vstřikovačů stála majlant.
Za měsíc to nejelo znovu a další problém s motorem 8-s :no:
Ještě se platil úvěr-dorovnal to , ale auto nikdo nechtěl ani za 150 tis..!!
Ve 4.letech a 90tis.km Rextona II zoufale nechal protiúčtem v AAA..musel vzít Ford Fokus..což taky nebyla výhra , měl najeto přes 150 tis.km..
Tohoto korejce bych fakt nedoporučoval. Rychle k jiné značce.

;-) ;-)