Stereotypy realitou: Muži preferují Porsche 911, ženy Volvo S40
Automobilem s největším podílem zákazníků z řad mužů bylo v USA během loňského roku Porsche 911. Přes 88 % majitelů tohoto sporťáku byli muži. Největší podíl zákaznic pak zaznamenalo Volvo S40, skoro 58 % majitelů tohoto auta byly ženy. Tvrdí to výzkum společnosti TrueCar.
Do těchto statistik zaznamenala společnost TrueCar pouze automobily, kterých se za loňský rok v USA prodalo alespoň 1.000 exemplářů. Výzkum zjistil, že muži nejvíce preferují rychlá sportovní auta nebo velké vozy, jako jsou SUV a pickupy. Proto je možné, že některé supersporty měly ještě větší podíl mužských zákazníků.
Za Porsche 911 skončil druhý GMC Sierra (87,5 % majitelů tohoto auta byli v roce 2011 muži) následovaný dalším full-size pickupem, Fordem F (87% podíl mužů). Chevrolet Silverado byl pátý (86,4 % podíl mužů), Cadillac Escalade EXT pak devátý (84,3%).
Ze sportovních aut měl po Porsche 911 největší podíl mužských zákazníků celkově čtvrtý Chevrolet Corvette (skoro 87% podíl mužů). Šesté bylo BMW M3 (více než 85% podíl mužských zákazníků), desáté pak Maserati GranTurismo (84,3% podíl mužských zákazníků).
V mužské top ten byly ještě dva sedany od Audi – sedmá S4 (84,7% podíl mužů) a osmá A8 (84,4%).
Americké ženy naopak obecně dávají přednost menším automobilům s nižší spotřebou paliva a crossoverům. Nepřekvapí tak, že mezi automobily s největším podílem žen převažují právě crossovery a menší SUV.
V ženské top ten tak nechybí celkově druhý Nissan Rogue (skoro 57 % majitelů tohoto auta byly loni ženy), pátý Hyundai Tucson (54% podíl žen), šestá Honda CR-V (53,4% podíl žen), sedmá Toyota RAV4 (53%) a osmý Nissan Juke spolu s Jeepem Compass (oba shodně 52,7% podíl žen).
Dva zástupce mezi deseti auty s největším podílem zákaznic měl Volkswagen. Kupé-kabriolet Eos skončil třetí s 56,4% podílem žen mezi majiteli, hatchback Beetle byl hned za ním s 54,6% podílem žen.
Podíl žen kupujících Beetle meziročně klesl, o rok dříve si ženy koupily 60,6% Beetlů. Je to dáno i tím, že se na trh dostala nová generace tohoto vozu. Volkswagen dal už dříve najevo, že aktuální generace Beetlu má lákat více mužů než ta předchozí.
Ze značek má největší podíl zákaznic Mini, následované Nissanem a Kiou. Japonská auta vůbec lákají ženy – mezi deseti automobilkami s největším podílem zákazníků z řad žen je hned sedm japonských (vedle Nissanu ještě Honda, Mitsubishi, Mazda, Lexus, Suzuki a Subaru).
Největší podíl mužských zákazníků má pak Ferrari – 92,5 % jeho klientů jsou muži. V nejlepší desítce automobilek s největším podílem mužských zákazních převažují ty, které vyrábějí sportovní a luxusní vozy. V top ten je dále Bentley, Maserati, Porsche nebo Jaguar.
Modely s největším podílem zákazníků a zákaznic | ||||
Poř. | Model | Podíl mužů [%] | Model | Podíl žen [%] |
1. | Porsche 911 | 88,2 | Volvo S40 | 57,9 |
2. | GMC Sierra | 87,5 | Nissan Rogue | 56,9 |
3. | Ford F | 87 | Volkswagen Eos | 56,4 |
4. | Chevrolet Corvette | 86,9 | Volkswagen Beetle | 54,6 |
5. | Chevrolet Silverado | 86,4 | Hyundai Tuscon | 54 |
6. | BMW M3 | 85,1 | Honda CR-V | 53,4 |
7. | Audi S4 | 84,7 | Toyota RAV4 | 53 |
8. | Audi A8 | 84,4 | Nissan Juke | 52,7 |
9. | Cadillac Escalade EXT | 84,3 | Jeep Compass | 52,7 |
10. | Maserati Granturismo | 84,3 | Nissan Versa | 52,2 |
Automobilky s největším zákazníků a zákaznic | ||||
Poř. | Značka | Podíl mužů [%] | Značka | Podíl žen [%] |
1. | Ferrari | 92,5 | Mini | 46,2 |
2. | Bentley | 83,4 | Nissan | 45,7 |
3. | Maserati | 82,8 | Kia | 45,6 |
4. | Porsche | 76,5 | Honda | 45,5 |
5. | Jaguar | 73,9 | Mitsubishi | 44,9 |
6. | GMC | 73,5 | Mazda | 44,3 |
7. | Dodge | 72 | Lexus | 44,2 |
8. | Land Rover | 71,2 | Suzuki | 44 |
9. | Ford | 68,6 | Subaru | 43,9 |
10. | Chevrolet | 67,8 | Hyundai | 43,7 |