Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stereotypy realitou: Muži preferují Porsche 911, ženy Volvo S40

David Bureš
Diskuze (12)
Největší podíl mužských zákazníků má Ferrari, nejvíce žen pak kupuje vozy značky Mini – alespoň na americkém trhu.

Automobilem s největším podílem zákazníků z řad mužů bylo v USA během loňského roku Porsche 911. Přes 88 % majitelů tohoto sporťáku byli muži. Největší podíl zákaznic pak zaznamenalo Volvo S40, skoro 58 % majitelů tohoto auta byly ženy. Tvrdí to výzkum společnosti TrueCar.

Do těchto statistik zaznamenala společnost TrueCar pouze automobily, kterých se za loňský rok v USA prodalo alespoň 1.000 exemplářů. Výzkum zjistil, že muži nejvíce preferují rychlá sportovní auta nebo velké vozy, jako jsou SUV a pickupy. Proto je možné, že některé supersporty měly ještě větší podíl mužských zákazníků.

Za Porsche 911 skončil druhý GMC Sierra (87,5 % majitelů tohoto auta byli v roce 2011 muži) následovaný dalším full-size pickupem, Fordem F (87% podíl mužů). Chevrolet Silverado byl pátý (86,4 % podíl mužů), Cadillac Escalade EXT pak devátý (84,3%).

Ze sportovních aut měl po Porsche 911 největší podíl mužských zákazníků celkově čtvrtý Chevrolet Corvette (skoro 87% podíl mužů). Šesté bylo BMW M3 (více než 85% podíl mužských zákazníků), desáté pak Maserati GranTurismo (84,3% podíl mužských zákazníků).

V mužské top ten byly ještě dva sedany od Audi – sedmá S4 (84,7% podíl mužů) a osmá A8 (84,4%).

Americké ženy naopak obecně dávají přednost menším automobilům s nižší spotřebou paliva a crossoverům. Nepřekvapí tak, že mezi automobily s největším podílem žen převažují právě crossovery a menší SUV.

V ženské top ten tak nechybí celkově druhý Nissan Rogue (skoro 57 % majitelů tohoto auta byly loni ženy), pátý Hyundai Tucson (54% podíl žen), šestá Honda CR-V (53,4% podíl žen), sedmá Toyota RAV4 (53%) a osmý Nissan Juke spolu s Jeepem Compass (oba shodně 52,7% podíl žen).

Dva zástupce mezi deseti auty s největším podílem zákaznic měl Volkswagen. Kupé-kabriolet Eos skončil třetí s 56,4% podílem žen mezi majiteli, hatchback Beetle byl hned za ním s 54,6% podílem žen.

Podíl žen kupujících Beetle meziročně klesl, o rok dříve si ženy koupily 60,6% Beetlů. Je to dáno i tím, že se na trh dostala nová generace tohoto vozu. Volkswagen dal už dříve najevo, že aktuální generace Beetlu má lákat více mužů než ta předchozí.

Ze značek má největší podíl zákaznic Mini, následované Nissanem a Kiou. Japonská auta vůbec lákají ženy – mezi deseti automobilkami s největším podílem zákazníků z řad žen je hned sedm japonských (vedle Nissanu ještě Honda, Mitsubishi, Mazda, Lexus, Suzuki a Subaru).

Největší podíl mužských zákazníků má pak Ferrari – 92,5 % jeho klientů jsou muži. V nejlepší desítce automobilek s největším podílem mužských zákazních převažují ty, které vyrábějí sportovní a luxusní vozy. V top ten je dále Bentley, Maserati, Porsche nebo Jaguar.

Modely s největším podílem zákazníků a zákaznic
Poř.ModelPodíl mužů [%]ModelPodíl žen [%]
1.Porsche 91188,2Volvo S4057,9
2.GMC Sierra87,5Nissan Rogue56,9
3.Ford F87Volkswagen Eos56,4
4.Chevrolet Corvette86,9Volkswagen Beetle54,6
5.Chevrolet Silverado86,4Hyundai Tuscon54
6.BMW M385,1Honda CR-V53,4
7.Audi S484,7Toyota RAV453
8.Audi A884,4Nissan Juke52,7
9.Cadillac Escalade EXT84,3Jeep Compass52,7
10.Maserati Granturismo84,3Nissan Versa52,2

Automobilky s největším zákazníků a zákaznic
Poř.ZnačkaPodíl mužů [%]ZnačkaPodíl žen [%]
1.Ferrari92,5Mini46,2
2.Bentley83,4Nissan45,7
3.Maserati82,8Kia45,6
4.Porsche76,5Honda45,5
5.Jaguar73,9Mitsubishi44,9
6.GMC73,5Mazda44,3
7.Dodge72Lexus44,2
8.Land Rover71,2Suzuki44
9.Ford68,6Subaru43,9
10.Chevrolet67,8Hyundai43,7

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - flyboyeda
15. 3. 2013 21:00
Re: Správný model rodiny.
Muži neloví,můži jsou lovnou zvěří žen
Avatar - flyboyeda
15. 3. 2013 20:54
Mám rád motor na správném místě a to je uprostřed
911ku bych nikdy nechtěl vypadá sice dobře,ale je to tichý zabiják na limitu je děsivá a chová se jak potrefená husa,zatímco Ferrai s motorem u prostřed 360,430,458 je na limitu mnohem lepší,kdybych chtěl porsche sporťák,tak jedině nový Cayman ,911ku bych nikdy nechtěl,měly by udělat Caymana tak aby z něho dostaly to nejlepší, v Porsche se totiž bojí že by mohl být Cayman lepší jak 911,tak mu dali do zadu horší zavěšení,Cayman má na to být lepší jak ta podělaná 911ka
Avatar - praděda7
30. 4. 2012 16:29
Re: ...
...........do pěrdoly......... :-!
Avatar - praděda7
30. 4. 2012 16:28
můj názor
...ženský by měly chodit pěšky, aby nemusely pořád zkoušet nové diety........... :-!
Avatar - Dylan McKay
28. 4. 2012 17:58
Re: keby sú prachy...
Jsi jeden z mála upřímných lidí tady a já ti přeju, aby se ti tvé sny brzy splnily.