Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru v New Yorku ukázalo nový Forester. Má inovovaný motor a hlídá bdělost řidiče

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Japonská automobilka představila SUV Forester ve zcela novém balení. Na první pohled zůstalo vše při starém, největší změny se odehrály v útrobách.

Jednou z nejzajímavějších novinek newyorského autosalonu je nové Subaru Forester, které k prvním zákazníkům zamíří závěrem letošního roku. Jak je patrné z přiložených snímků, po designové stránce se žádná revoluce nekonala. Japonská značka sází na osvědčené tvary, i když si můžeme všimnout některých nových linek, grafiky světel či vzhledu 17 a 18“ kol.

Nejpodstatnější inovace se odehrály uvnitř. Základem vozu se nově stala architektura Subaru Global Platform, kterou dobře známe z ostatních modelů. Že jde o krok správným směrem ostatně dokazuje i titul Technická inovace roku, jenž tato platforma u nás získala.

Video se připravuje ...

Forester si polepšil i rozměrově, nyní je 4625 mm dlouhý, 1815 mm široký a 1730 mm vysoký. Rozvor činí 2670 mm a Subaru slibuje nárůst prostoru pro cestující všude, kde si vzpomenete. Vyzdvihuje více místa v oblasti nohou, hlavy a ramen. Světlá výška pak činí sympatických 220 milimetrů. Po praktické stránce zapracovali Japonci na zavazadelníku. I ten si ve srovnání s předchůdcem velikostně polepšil (Subaru zatím uvádí jen objem se sklopenými zadními sedačkami 2155 l). Přístup do něj je díky přepracovanému otevírání snazší, takže manipulace se zavazadly nebude tak náročná.

Srdcem auta je nově vyvinutý 2,5litrový čtyřválec s přímým vstřikováním. Jednotka dostala ve srovnání s předchůdcem okolo 90 % nových komponent, což se kromě jiného podepsalo i na parametrech. Agregát disponuje výkonem 135 kW a 238 N.m točivého momentu.

Sílu auto posílá na všechna čtyři kola prostřednictvím samočinné převodovky CVT se sedmi virtuálními stupni a možností manuálního řazení pádly pod volantem. Motor bude k dispozici zákazníkům v zámoří, Evropané se budou muset spokojit s menším objemem.

Nezapomnělo se ani na terénní ambice, Subaru optimalizovalo X-Mode, aby ve zhoršených podmínkách fungoval ještě lépe. Kromě toho tvůrci nového Foresteru slibují snížení hluku v kabině a méně vibrací. Ve všech variantách nalezneme asistenční systém EyeSight, jenž obsahuje adaptivní tempomat či nouzové brzdění. Zcela nový je pak systém sledování řidiče, který kontroluje jeho bdělost a varuje, když rozpozná rozptýlení či ospalost.

K zákazníkům v Americe dorazí první kousky závěrem letošního roku, evropští zájemci si na další podrobnosti o novém Foresteru (včetně oficiálního ceníku) zatím musejí počkat.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Avatar - Sumi2000
30. 3. 2018 17:20
Re: Krasavec to sice není,
Bohužel auto designem za konceptem dost zaostalo.
Je zase spíš škaredé..
Interier je ale fajn , i nějaké tlačítka a nejen tablet.. :yes:
Bohužel opět chybí tunel na lyže nebo sklopení sedadel vzadu na 3 části jako má Mazda CX5 či Nissan X-Trail.. ;-\
Teréní ambice tak zůstávají největší předností SUBARU.
Avatar - Beefcake
30. 3. 2018 14:50
Re: Povinné CVT - svět se v p...l obrací!
Nie, ale je fakt trapne to citat v kazdej debate stale dokola. Hlavne od ludi, co s tym evidentne nemaju skusenost.
Avatar - Beefcake
30. 3. 2018 14:45
Re: Vzhled je klasický subarovský.
Priemerna technika ako ocenovany ES, ci prvykrat pouzita vysoko hodnotena nova platforma ? Toto je nova generacia a bude to vyrazny posun vpred, co sa tyka jazdnych vlastnosti. Ale tie samozrejme tu nikoho nezaujimaju. Resp. im nedochadza, ze toto auto je v prvom rade navrhnutue funkcne a ma svoje urcenie.
A dizajn samozrejme paradny (co je subjektivne).
29. 3. 2018 20:12
Re: Povinné CVT - svět se v p...l obrací!
To je otázka trhu. Na idnesu jsem četl, že Subaru prodalo v roce 2016 po světě 1,2M aut (tedy více než zde adorovaná Škoda v témže roce), ale z toho v Evropě jen 45.000. Jaký má tedy smysl držet v nabídce manuál, který navíc není kompatibilní s Eyesight? Žádný.
29. 3. 2018 19:37
Re: Vzhled je klasický subarovský.
Když je něco nevkusné a nehezké tak to aspoň není nudné. Proč tedy studie Subaru vypadají vždy skvěle a v sérii z toho vyroste obluda? Pokud by to byla obluda už ve fázi studie, pak bych se nedivil.

Mimochodem v lepším případě průměrná technika ti nudná nepřijde? ;-)