Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

 
 

Třetí generace modelu Impreza se již prodává na americkém i japonském trhu. Evropě se nová generace představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Nová Impreza se vydává novým směrem…

Image první (1992) i druhé (2000) generace Imprezy byla živena soutěžním naturelem, který byl cítit i v základní verzi se čtyřválcovou jedna-pětkou. Příliš vyhraněný design první generace se ve druhém vydání ještě vyostřil a teprve nedávný facelift udělal z Imprezy auto, které oslovovalo i zákazníky středního proudu. Pravověrní Subaristé už takové nadšení nevyjadřovali. Jaké to bude nyní?

Ve Frankfurtu se představila nová Impreza s osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a čtyřválcovými motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k). Verze s ručně řazenou, ale stále jen pětistupňovou převodovkou, mají opět možnost zařazení redukčního převodu. Zájemci o automatickou převodovku musí i nadále vystačit se čtyřstupňovým ústrojím. Zásadní novinkou je skutečnost, že pro Evropu bude vyhrazena pouze Impreza s karoserií hatchback.

obrázek [555 x 278]
 

Subaru Impreza - srovnání dvou generací
RozměrSubaru Impreza IIISubaru Impreza IIrozdíl
Délka [mm]4415446550
Šířka [mm]174017400
Výška [mm]1475144035
Rozvor [mm]2620254080
Rozchod vpředu [mm]-1490-
Rozchod vzadu [mm]-1495-
Zavazadlový prostor [l]-395/--

Nová karoserie

Nová Impreza není jen dalším faceliftem druhé generace, ale je zcela novou - třetí - generací, která přichází s novým designem a především s pětidveřovou karoserií hatchback. Design vozu při jeho představení na dubnovém autosalonu v New Yorku vyvolal bouřlivé reakce, protože se zcela vzdálil původním tvarům Imprezy. Verze hatchback je dlouhá 4415 mm, široká 1740 mm, vysoká 1475 mm, má rozvor náprav 2620 mm a stopový poloměr otáčení 5,3 m.

Pětidveřový hatchback je v nabídce Imprezy novinkou a vedle něj se na autosalonu v New Yorku představil i tradiční čtyřdveřový sedan, který se pravděpodobně do Evropy oficiálně nedostane.

Podle tvrzení automobilky je karoserie nové Imprezy lehčí a pevnější než u předchozí generace a navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen o 22 mm a mezinápravový diferenciál o 10 mm níž než dřív, pro dosažení co nejnižšího těžiště.

Novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině vnitřního hluku v interiéru. Sedan i hatchback mají chromovanou masku, která má opět jako u předchozích provedení připomínat leteckou historii společnosti i když v poněkud jiném pojetí než u předchozích modelů.

Všechny nové Imprezy mají brzdová světla ze světelných diod.

obrázek [555 x 300]
 

Interiér a bezpečnost

Ruku v ruce s novou větší karoserií přichází i nový prostornější interiér, který na rozdíl od exteriéru nevyvolává tak dramatické diskuze. Největší novinkou je nabídka navigace, která má své místo uprostřed palubní desky, na níž je i vstup pro MP3 přehrávač nebo video jack. Výrobce slibuje také lepší výhled z vozu.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a v její výbavě jsou čelní, boční i hlavové airbagy nebo systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control).

obrázek [555 x 300]
 

Subaru Impreza - srovnání s konkurencí
RozměrSubaru ImprezaFord FocusVW GolfToyota Auris
Délka [mm]4415434242044220
Šířka [mm]1740184017591760
Výška [mm]1475148914851515
Rozvor [mm]2620264025782600
Rozchod vpředu [mm]-153515391524
Rozchod vzadu [mm]-153115281522
Zavazadlový prostor [l]-380350354

Opět ploché čtyřválce

Při pohledu na pohonné jednotky pro japonský trh to vypadá, jakoby se inženýři v Subaru bavili vymýšlením stále nových variant svých agregátů. Pro Japonsko je Impreza v základní provedení vybavena plochým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který podává nevyšší výkon 81 kW (110 k) při 6400 ot./min a nejvyšší točivý moment má hodnotu 144 Nm při 3200 ot./min. Silnější s taktéž atmosféricky plněným agregátem, tentokráte o zdvihovém objemu 2,0 litru, nenabízí jako jediná ze tří zatím představených variant japonských motorů variabilní časování ventilů AVCS a maximální výkon je průměrných 103 kW (140 k) při 5600 ot./min a točivý moment dosahuje svého maxima 186 Nm při 4400 ot./min. Nejvýkonnější verzí pro japonský trh je provedení S-GT s dvoulitrem o výkonu 184 kW (250 k) při 6000 ot./min a točivým momentem 333 Nm při 2400 ot./min. Emise CO2 se u tohoto motoru mají pohybovat okolo hodnoty 179 g/km.

Všechny modely pro Japonsko mají nádrž na 60 litrů paliva a ke všem je možné si objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku místo standardní pětistupňové manuální.

obrázek [555 x 300]
 

Pro americký trh jsou Imprezy vybaveny plochými čtyřválcovými boxery o objemu 2,5 litru v atmosférickém a přeplňovaném provedení. První z motorů poskytuje výkon 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4400 ot./min. Druhá pohonná jednotka vybavená turbodmychadlem poskytuje 165 kW (224 k) při 5200 ot./min a točivý moment 306 Nm při 2800 ot./min.

Evropské provedení Subaru Impreza bude mít svou premiéru na Frankfurtském autosalonu. K dispozici budou čtyřválcové motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k).

Subaru Impreza: přehled modelové řady
Motor1.5R1.5R2.0R2.0R
Převodovka5MTSPORTSHIFT E-4AT5MTSPORTSHIFT E-4AT
Zdvihový objem [cm3]1498149819941994
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]79/600079/6000110/6400110/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]142/3200142/3200196/3200196/3200
Max. rychlost [km/h]175167193182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1415,19,611,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,58,28,4

Evropské provedení základního boxeru 1.5 s kódovým označením EL15 výrobce popisuje jako dlouhozdvihový motor s vysokým tosčivým momentem v nízkých a středních otáčkách. Ve srovnání s minulou generací Imprezy doznal motor několika konstrukčních úprav. Nové sací potrubí vytváří spolu se systémem časování ventilů podmínky pro lepší průběh točivého momentu ve středních otáčkách a současně nízkou spotřebu paliva. Nové tvary bychom našli i ve spalovacích prostorách. Výfukové potrubí zabraňuje nežádoucím tlakovým pulsacím od jednotlivých válců. Pohyblivé části motoru vykazují nižší tření. Podobné úpravy potkaly také objemnější atmosférický čtyčválec 2.0 l (EJ20).

O dovozu silnějších provedení rozhodne trh, ale také předpisy, které nakonec vstoupí v Evropě v platnost. Pokud bude ustaven průměrný limit oxidu uhličitého pro celou flotilu značky, bude se v Evropě muset Subaru zřejmě obejít bez dosud tolik žádaných přeplňovaných verzí.

Na českém trhu se Subaru Impreza třetí generace objeví ve 4. čtvrtletí roku 2007.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Nové Subaru Impreza se představuje jako hatchback, má nový dvoulitr Nové Subaru Impreza se představuje jako hatchback, má nový dvoulitr

Pátá generace Imprezy je sice postavena na základech nové…

Nové Subaru Impreza je zde, od studie se v klíčových oblastech dost liší Nové Subaru Impreza je zde, od studie se v klíčových oblastech dost liší

New York je místem premiéry zcela nového Subaru Impreza,…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…