Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

 
 

Třetí generace modelu Impreza se již prodává na americkém i japonském trhu. Evropě se nová generace představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Nová Impreza se vydává novým směrem…

Image první (1992) i druhé (2000) generace Imprezy byla živena soutěžním naturelem, který byl cítit i v základní verzi se čtyřválcovou jedna-pětkou. Příliš vyhraněný design první generace se ve druhém vydání ještě vyostřil a teprve nedávný facelift udělal z Imprezy auto, které oslovovalo i zákazníky středního proudu. Pravověrní Subaristé už takové nadšení nevyjadřovali. Jaké to bude nyní?

Ve Frankfurtu se představila nová Impreza s osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a čtyřválcovými motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k). Verze s ručně řazenou, ale stále jen pětistupňovou převodovkou, mají opět možnost zařazení redukčního převodu. Zájemci o automatickou převodovku musí i nadále vystačit se čtyřstupňovým ústrojím. Zásadní novinkou je skutečnost, že pro Evropu bude vyhrazena pouze Impreza s karoserií hatchback.

obrázek [555 x 278]
 

Subaru Impreza - srovnání dvou generací
RozměrSubaru Impreza IIISubaru Impreza IIrozdíl
Délka [mm]4415446550
Šířka [mm]174017400
Výška [mm]1475144035
Rozvor [mm]2620254080
Rozchod vpředu [mm]-1490-
Rozchod vzadu [mm]-1495-
Zavazadlový prostor [l]-395/--

Nová karoserie

Nová Impreza není jen dalším faceliftem druhé generace, ale je zcela novou - třetí - generací, která přichází s novým designem a především s pětidveřovou karoserií hatchback. Design vozu při jeho představení na dubnovém autosalonu v New Yorku vyvolal bouřlivé reakce, protože se zcela vzdálil původním tvarům Imprezy. Verze hatchback je dlouhá 4415 mm, široká 1740 mm, vysoká 1475 mm, má rozvor náprav 2620 mm a stopový poloměr otáčení 5,3 m.

Pětidveřový hatchback je v nabídce Imprezy novinkou a vedle něj se na autosalonu v New Yorku představil i tradiční čtyřdveřový sedan, který se pravděpodobně do Evropy oficiálně nedostane.

Podle tvrzení automobilky je karoserie nové Imprezy lehčí a pevnější než u předchozí generace a navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen o 22 mm a mezinápravový diferenciál o 10 mm níž než dřív, pro dosažení co nejnižšího těžiště.

Novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině vnitřního hluku v interiéru. Sedan i hatchback mají chromovanou masku, která má opět jako u předchozích provedení připomínat leteckou historii společnosti i když v poněkud jiném pojetí než u předchozích modelů.

Všechny nové Imprezy mají brzdová světla ze světelných diod.

obrázek [555 x 300]
 

Interiér a bezpečnost

Ruku v ruce s novou větší karoserií přichází i nový prostornější interiér, který na rozdíl od exteriéru nevyvolává tak dramatické diskuze. Největší novinkou je nabídka navigace, která má své místo uprostřed palubní desky, na níž je i vstup pro MP3 přehrávač nebo video jack. Výrobce slibuje také lepší výhled z vozu.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a v její výbavě jsou čelní, boční i hlavové airbagy nebo systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control).

obrázek [555 x 300]
 

Subaru Impreza - srovnání s konkurencí
RozměrSubaru ImprezaFord FocusVW GolfToyota Auris
Délka [mm]4415434242044220
Šířka [mm]1740184017591760
Výška [mm]1475148914851515
Rozvor [mm]2620264025782600
Rozchod vpředu [mm]-153515391524
Rozchod vzadu [mm]-153115281522
Zavazadlový prostor [l]-380350354

Opět ploché čtyřválce

Při pohledu na pohonné jednotky pro japonský trh to vypadá, jakoby se inženýři v Subaru bavili vymýšlením stále nových variant svých agregátů. Pro Japonsko je Impreza v základní provedení vybavena plochým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který podává nevyšší výkon 81 kW (110 k) při 6400 ot./min a nejvyšší točivý moment má hodnotu 144 Nm při 3200 ot./min. Silnější s taktéž atmosféricky plněným agregátem, tentokráte o zdvihovém objemu 2,0 litru, nenabízí jako jediná ze tří zatím představených variant japonských motorů variabilní časování ventilů AVCS a maximální výkon je průměrných 103 kW (140 k) při 5600 ot./min a točivý moment dosahuje svého maxima 186 Nm při 4400 ot./min. Nejvýkonnější verzí pro japonský trh je provedení S-GT s dvoulitrem o výkonu 184 kW (250 k) při 6000 ot./min a točivým momentem 333 Nm při 2400 ot./min. Emise CO2 se u tohoto motoru mají pohybovat okolo hodnoty 179 g/km.

Všechny modely pro Japonsko mají nádrž na 60 litrů paliva a ke všem je možné si objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku místo standardní pětistupňové manuální.

obrázek [555 x 300]
 

Pro americký trh jsou Imprezy vybaveny plochými čtyřválcovými boxery o objemu 2,5 litru v atmosférickém a přeplňovaném provedení. První z motorů poskytuje výkon 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4400 ot./min. Druhá pohonná jednotka vybavená turbodmychadlem poskytuje 165 kW (224 k) při 5200 ot./min a točivý moment 306 Nm při 2800 ot./min.

Evropské provedení Subaru Impreza bude mít svou premiéru na Frankfurtském autosalonu. K dispozici budou čtyřválcové motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k).

Subaru Impreza: přehled modelové řady
Motor1.5R1.5R2.0R2.0R
Převodovka5MTSPORTSHIFT E-4AT5MTSPORTSHIFT E-4AT
Zdvihový objem [cm3]1498149819941994
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]79/600079/6000110/6400110/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]142/3200142/3200196/3200196/3200
Max. rychlost [km/h]175167193182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1415,19,611,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,58,28,4

Evropské provedení základního boxeru 1.5 s kódovým označením EL15 výrobce popisuje jako dlouhozdvihový motor s vysokým tosčivým momentem v nízkých a středních otáčkách. Ve srovnání s minulou generací Imprezy doznal motor několika konstrukčních úprav. Nové sací potrubí vytváří spolu se systémem časování ventilů podmínky pro lepší průběh točivého momentu ve středních otáčkách a současně nízkou spotřebu paliva. Nové tvary bychom našli i ve spalovacích prostorách. Výfukové potrubí zabraňuje nežádoucím tlakovým pulsacím od jednotlivých válců. Pohyblivé části motoru vykazují nižší tření. Podobné úpravy potkaly také objemnější atmosférický čtyčválec 2.0 l (EJ20).

O dovozu silnějších provedení rozhodne trh, ale také předpisy, které nakonec vstoupí v Evropě v platnost. Pokud bude ustaven průměrný limit oxidu uhličitého pro celou flotilu značky, bude se v Evropě muset Subaru zřejmě obejít bez dosud tolik žádaných přeplňovaných verzí.

Na českém trhu se Subaru Impreza třetí generace objeví ve 4. čtvrtletí roku 2007.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd

Subaru Impreza absolvovalo testy organizace Euro NCAP…

Nové Subaru Impreza má božský podvozek. Budou ale dva motory stačit? Nové Subaru Impreza má božský podvozek. Budou ale dva motory stačit?

Subaru Impreza se vrací na český trh po více než čtyřleté…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…