Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

Subaru Impreza – zůstalo jen jméno

 
 

Třetí generace modelu Impreza se již prodává na americkém i japonském trhu. Evropě se nová generace představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Nová Impreza se vydává novým směrem…

Image první (1992) i druhé (2000) generace Imprezy byla živena soutěžním naturelem, který byl cítit i v základní verzi se čtyřválcovou jedna-pětkou. Příliš vyhraněný design první generace se ve druhém vydání ještě vyostřil a teprve nedávný facelift udělal z Imprezy auto, které oslovovalo i zákazníky středního proudu. Pravověrní Subaristé už takové nadšení nevyjadřovali. Jaké to bude nyní?

Ve Frankfurtu se představila nová Impreza s osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a čtyřválcovými motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k). Verze s ručně řazenou, ale stále jen pětistupňovou převodovkou, mají opět možnost zařazení redukčního převodu. Zájemci o automatickou převodovku musí i nadále vystačit se čtyřstupňovým ústrojím. Zásadní novinkou je skutečnost, že pro Evropu bude vyhrazena pouze Impreza s karoserií hatchback.

obrázek [555 x 278]
 

Subaru Impreza - srovnání dvou generací
RozměrSubaru Impreza IIISubaru Impreza IIrozdíl
Délka [mm]4415446550
Šířka [mm]174017400
Výška [mm]1475144035
Rozvor [mm]2620254080
Rozchod vpředu [mm]-1490-
Rozchod vzadu [mm]-1495-
Zavazadlový prostor [l]-395/--

Nová karoserie

Nová Impreza není jen dalším faceliftem druhé generace, ale je zcela novou - třetí - generací, která přichází s novým designem a především s pětidveřovou karoserií hatchback. Design vozu při jeho představení na dubnovém autosalonu v New Yorku vyvolal bouřlivé reakce, protože se zcela vzdálil původním tvarům Imprezy. Verze hatchback je dlouhá 4415 mm, široká 1740 mm, vysoká 1475 mm, má rozvor náprav 2620 mm a stopový poloměr otáčení 5,3 m.

Pětidveřový hatchback je v nabídce Imprezy novinkou a vedle něj se na autosalonu v New Yorku představil i tradiční čtyřdveřový sedan, který se pravděpodobně do Evropy oficiálně nedostane.

Podle tvrzení automobilky je karoserie nové Imprezy lehčí a pevnější než u předchozí generace a navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen o 22 mm a mezinápravový diferenciál o 10 mm níž než dřív, pro dosažení co nejnižšího těžiště.

Novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině vnitřního hluku v interiéru. Sedan i hatchback mají chromovanou masku, která má opět jako u předchozích provedení připomínat leteckou historii společnosti i když v poněkud jiném pojetí než u předchozích modelů.

Všechny nové Imprezy mají brzdová světla ze světelných diod.

obrázek [555 x 300]
 

Interiér a bezpečnost

Ruku v ruce s novou větší karoserií přichází i nový prostornější interiér, který na rozdíl od exteriéru nevyvolává tak dramatické diskuze. Největší novinkou je nabídka navigace, která má své místo uprostřed palubní desky, na níž je i vstup pro MP3 přehrávač nebo video jack. Výrobce slibuje také lepší výhled z vozu.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a v její výbavě jsou čelní, boční i hlavové airbagy nebo systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control).

obrázek [555 x 300]
 

Subaru Impreza - srovnání s konkurencí
RozměrSubaru ImprezaFord FocusVW GolfToyota Auris
Délka [mm]4415434242044220
Šířka [mm]1740184017591760
Výška [mm]1475148914851515
Rozvor [mm]2620264025782600
Rozchod vpředu [mm]-153515391524
Rozchod vzadu [mm]-153115281522
Zavazadlový prostor [l]-380350354

Opět ploché čtyřválce

Při pohledu na pohonné jednotky pro japonský trh to vypadá, jakoby se inženýři v Subaru bavili vymýšlením stále nových variant svých agregátů. Pro Japonsko je Impreza v základní provedení vybavena plochým čtyřválcem o objemu 1,5 litru, který podává nevyšší výkon 81 kW (110 k) při 6400 ot./min a nejvyšší točivý moment má hodnotu 144 Nm při 3200 ot./min. Silnější s taktéž atmosféricky plněným agregátem, tentokráte o zdvihovém objemu 2,0 litru, nenabízí jako jediná ze tří zatím představených variant japonských motorů variabilní časování ventilů AVCS a maximální výkon je průměrných 103 kW (140 k) při 5600 ot./min a točivý moment dosahuje svého maxima 186 Nm při 4400 ot./min. Nejvýkonnější verzí pro japonský trh je provedení S-GT s dvoulitrem o výkonu 184 kW (250 k) při 6000 ot./min a točivým momentem 333 Nm při 2400 ot./min. Emise CO2 se u tohoto motoru mají pohybovat okolo hodnoty 179 g/km.

Všechny modely pro Japonsko mají nádrž na 60 litrů paliva a ke všem je možné si objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku místo standardní pětistupňové manuální.

obrázek [555 x 300]
 

Pro americký trh jsou Imprezy vybaveny plochými čtyřválcovými boxery o objemu 2,5 litru v atmosférickém a přeplňovaném provedení. První z motorů poskytuje výkon 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4400 ot./min. Druhá pohonná jednotka vybavená turbodmychadlem poskytuje 165 kW (224 k) při 5200 ot./min a točivý moment 306 Nm při 2800 ot./min.

Evropské provedení Subaru Impreza bude mít svou premiéru na Frankfurtském autosalonu. K dispozici budou čtyřválcové motory 1.5R (79 kW/107 k) a 2.0R (110 kW/150 k).

Subaru Impreza: přehled modelové řady
Motor1.5R1.5R2.0R2.0R
Převodovka5MTSPORTSHIFT E-4AT5MTSPORTSHIFT E-4AT
Zdvihový objem [cm3]1498149819941994
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]79/600079/6000110/6400110/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]142/3200142/3200196/3200196/3200
Max. rychlost [km/h]175167193182
Zrychlení 0-100 km/h [s]1415,19,611,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,58,28,4

Evropské provedení základního boxeru 1.5 s kódovým označením EL15 výrobce popisuje jako dlouhozdvihový motor s vysokým tosčivým momentem v nízkých a středních otáčkách. Ve srovnání s minulou generací Imprezy doznal motor několika konstrukčních úprav. Nové sací potrubí vytváří spolu se systémem časování ventilů podmínky pro lepší průběh točivého momentu ve středních otáčkách a současně nízkou spotřebu paliva. Nové tvary bychom našli i ve spalovacích prostorách. Výfukové potrubí zabraňuje nežádoucím tlakovým pulsacím od jednotlivých válců. Pohyblivé části motoru vykazují nižší tření. Podobné úpravy potkaly také objemnější atmosférický čtyčválec 2.0 l (EJ20).

O dovozu silnějších provedení rozhodne trh, ale také předpisy, které nakonec vstoupí v Evropě v platnost. Pokud bude ustaven průměrný limit oxidu uhličitého pro celou flotilu značky, bude se v Evropě muset Subaru zřejmě obejít bez dosud tolik žádaných přeplňovaných verzí.

Na českém trhu se Subaru Impreza třetí generace objeví ve 4. čtvrtletí roku 2007.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu

Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a…

CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové

Za první pololetí letošního roku poskytl stát skrze svou…

Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností

Obce a kraje zřejmě nebudou muset nakládat se svým…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 



Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu Nové Subaru Impreza míří na evropské trhy. Představí se ve Frankfurtu

Základem nové generace kompaktního hatchbacku se stane…

Skvost z aukčních síní: Impreza WRC pro sezonu 1997 se vydražila za miliony Skvost z aukčních síní: Impreza WRC pro sezonu 1997 se vydražila za miliony

Skutečným unikátem se tento týden mohla pochlubit jedna…

 



 
Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Dnes 15:50

Cílem Hyundai je pro rok 2021 post nejúspěšnější asijské automobilky v Evropě. Pomoci tomu má strategie sázející na DNA značky, mobilitu, SUV i výkonné vozy.




Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…