Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Subaru BRZ 2.4 D-4S Limited AT – Automat mu ještě rádi odpustíte

Lukáš Volšický
Diskuze (27)

Subaru BRZ se v Česku stalo oblíbeným sportovním autem, které se u nás prodává s manuálem i automatem. Standardní model už jsme řídili, ale jaké to je, když si tohle auto řadí samo?

Design, interiér


Dodnes si vzpomínám na první setkání se Subaru BRZ. Letos na podzim tomu bude už deset let od chvíle, co jsem se vrátil z nezapomenutelné projížďky po českých okreskách a uvědomil si, jak od významně ovlivnilo mé vidění sportovních aut. Už tehdy bylo módou oslňovat řidiče ohromnou koňskou silou pod kapotou, ale lehkost a radost se z aut vytrácela. A když se Japonci začátkem minulé dekády vrátili zpět ke kořenům a vyvinuli ryzí řidičskou zadokolku, vrátili závan starých dobrých časů.

Evropská emisní legislativa si nepřála, aby se nová druhá generace populárního sportovního kupé objevila i v Evropě, zatímco Toyota si to u sourozence GR86 mohla díky nízkým flotilovým emisím dovolit. Už tehdy jsme děkovali hybridům, ale když české Subaru koncem předloňského roku oznámilo, že s dalšími evropskými zastoupeními zabojovalo a přesvědčilo výrobce o potenciálu evropského trhu, nebyl jsem sám, komu srdce zaplesalo radostí.

Už první generace byla v Česku velmi úspěšná a k dnešnímu dni se u nás prodalo i přes 300 kusů tohoto modernějšího pokračovatele. Už brzy se novinka z Evropy zase vytratí, kvůli nové evropské povinnosti s kamerovým čtením dopravních značek, a tak jsem využil asi poslední příležitosti, jak se svézt s „novinářským“ BRZ. A co na tom, že to je méně řidičská specifikace se šestistupňovým automatem.

Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (27)

Doporučujeme

Subaru BRZ 2.4 D-4S Limited AT
Cena základní sestavy 1 080 000 Kč
Výbava základní sestavy LED hlavní světlomety s natáčením, LED zadní sdružené svítilny, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, 18palcová kola z lehkých slitin, spodní kryt motoru a převodovky, sportovní přední sedadla (kombinace kůže a semiše Ultrasuede) s vyhříváním, bezklíčkové odemykání a startování, opravná sada na pneumatiky, automatická dvouzónová klimatizace, audiosystém s 8palcovým displejem a 6 reproduktory, Apple CarPlay/Android Auto, tempomat, samosvorný zadní diferenciál Torsen, předkolizní brzdový systém, zadní kamera, Isofix a další Kč
Cena testované sestavy 1 122 000 Kč
Výbava testované sestavy modrá perleťová barva WR (+12.000 Kč), tuningový výfuk Milltek s homologací (+30.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2387
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 172 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 3700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.8
Emise CO2: 199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 237 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1296 / 0
Rozměr pneu: 215/40 R18
Subaru BRZ 2.4 D-4S Limited AT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4265
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1310
d) rozvor (mm): 2575
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 840
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
15. 4. 2024 09:25
Re: shrnuto
Bohužel, ani tam klasický automat nefunguje dobře. ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2024 15:44
Re: Opravdu jen těžko si dokážu představit šílence,...
Toto je na manual only.
Avatar - Ozzman
13. 4. 2024 09:47
Re: shrnuto
Nene, to je styl :D
Avatar - Mikesus
13. 4. 2024 08:22
Re: shrnuto
A není teď už úplně zbytecnej? Na krátké trasy už máš lepší auto, na dlouhé taky. :-[]
Avatar - Ozzman
13. 4. 2024 08:06
Re: shrnuto
Říkám značky, né modelu :D :D

No, tak aspoň něco, u nás samozřejmě musí být pořád nějaký ten Renault, to je prostě nutnost :D Máme pořád toho Megana 2 a asi ještě dlouho budem, ono je to vlastně geniální auto