TEST Subaru BRZ 2.4 D-4S Limited AT – Automat mu ještě rádi odpustíte
Subaru BRZ se v Česku stalo oblíbeným sportovním autem, které se u nás prodává s manuálem i automatem. Standardní model už jsme řídili, ale jaké to je, když si tohle auto řadí samo?
Design, interiér
Dodnes si vzpomínám na první setkání se Subaru BRZ. Letos na podzim tomu bude už deset let od chvíle, co jsem se vrátil z nezapomenutelné projížďky po českých okreskách a uvědomil si, jak od významně ovlivnilo mé vidění sportovních aut. Už tehdy bylo módou oslňovat řidiče ohromnou koňskou silou pod kapotou, ale lehkost a radost se z aut vytrácela. A když se Japonci začátkem minulé dekády vrátili zpět ke kořenům a vyvinuli ryzí řidičskou zadokolku, vrátili závan starých dobrých časů.
Evropská emisní legislativa si nepřála, aby se nová druhá generace populárního sportovního kupé objevila i v Evropě, zatímco Toyota si to u sourozence GR86 mohla díky nízkým flotilovým emisím dovolit. Už tehdy jsme děkovali hybridům, ale když české Subaru koncem předloňského roku oznámilo, že s dalšími evropskými zastoupeními zabojovalo a přesvědčilo výrobce o potenciálu evropského trhu, nebyl jsem sám, komu srdce zaplesalo radostí.
Už první generace byla v Česku velmi úspěšná a k dnešnímu dni se u nás prodalo i přes 300 kusů tohoto modernějšího pokračovatele. Už brzy se novinka z Evropy zase vytratí, kvůli nové evropské povinnosti s kamerovým čtením dopravních značek, a tak jsem využil asi poslední příležitosti, jak se svézt s „novinářským“ BRZ. A co na tom, že to je méně řidičská specifikace se šestistupňovým automatem.