Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Legacy a Outback 2013: Facelift a nový motor 2,5i (127 kW)

Diskuze (10)
Subaru na začátku roku uvádí na český trh modernizované modely Legacy a Outback. Kromě upraveného designu přináší zcela nový benzinový čtyřválec. Test novinky přineseme příští pondělí.

Modelový rok 2013 přináší celou řadu vylepšení největších Subaru. Na první pohled jsou zřejmé retuše na přídi – objevují větší mlhovky, výrazná ostrá linka na předním nárazníku a nové masky chladiče. Oba modely opouští typický motiv s tvarem křídla letadla. Legacy dostalo výraznější chromovanou lištu po stranách loga automobilky, Outback pak hustou síť lamel.

Tím ale úpravy nekončí. Subaru mírně přitvrdilo podvozek v zájmu zlepšení ovladatelnosti. Uvnitř najdeme nové rozmístění některých ovladačů a upravený přístrojový štít s palubním počítačem v češtině. Do českého jazyka v Subaru přeložili i ovládací rozhraní audiosystému.

Největší změna se ovšem nachází pod kapotou. Na pozici benzinového čtyřválec nastupuje zcela nová generace agregátu 2,5i – typ FB25. Nový motor je příbuzný se čtyřválcem FB20 v modelu XV 2,0i. Novinka má ventilový rozvod DOHC namísto předchozího SOHC, navíc osazený variabilním časováním sacích i výfukových ventilů AVCS. Oproti předchozímu agregátu EJ253 se výrazně prodloužil zdvih (ze 79 na 90 mm) při současném zmenšení vrtání.

Nový motor je výhradně spojen s bezstupňovou převodovkou Lineartronic 2. generace. Novinka je zesílenou variantou Lineartronicu v Subaru XV, proti Legacy před modernizací má tato převodovka kompaktnější stavbu a dosahuje lepší účinnosti.

Výsledkem všech úprav je příznivější průběh točivého momentu ve středních otáčkách a výrazné snížení spotřeby paliva – konkrétně o 0,8 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zlepšila o půl sekundy.

Subaru Legacy a Outback - srovnání motorů 2,5i
Modelový rok20132009–2012
Motor2,5i FB252,5i EJ
Zdvihový objem [cm3]24982457
Vrtání x zdvih [mm]94,0 x 90,099,5 x 79,0
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]127/5600123/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]235/4100229/4000
ModelLegacyOutbackLegacyOutback
PřevodovkaCVTCVTCVTCVT6MT
Max. rychlost [km/h]205198205198201
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,910,310,49,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,68,18,48,6

Dieselový motor 2,0D (110 kW, 350 Nm) pokračuje do modelového roku 2013 s nezměněnými parametry. V nabídce ovšem končí benzinový šestiválec 3,6R (191 kW, 350 Nm) – důvodem jsou vysoké emise CO2, které by zvyšovaly flotilový průměr značky Subaru v Evropě.

Subaru Outback 2,5i modelového roku 2013 právě testujeme. Test vyjde na stránkách Auto.cz v pondělí 14. ledna.

Diskuze (10)
11. 1. 2013 23:52
Re: 3,6R
Ano, to je bohužel pravda. Přeci jen diesel se kromě Evropy nikde moc neprodává a dělat motory pro tak malý trh se Subaru těžko může vyplácet. Víc než universální a obecně nejprodávanější dvoulitr, který lze aplikovat do všech modelů, lze očekávat jen těžko.
Obecně co se píše v testech, tak Outback s CVT je prý doslova balzám na duši. Extrémně pohodlné a pokud člověk nikam nespěchá, i CVT přispívá komfortu a přívětivosti. Bohužel, jak už bylo řečeno, Subaru si za to nechá dost zaplatit. Na druhou stranu u Subaru si člověk připlácí skutečně za techniku a ne jen třeba za znáček, což je velmi sympatické.
11. 1. 2013 19:41
Re: 3,6R
tak podla mna chyba a velka. Ja osobne mam zaujem o takyto druh auta. Diesel som vylucil, nema automat. Benzin 2,5 je slaby. 3,6 bola jedina schopna motorizacia. Samozrejme by som sa potesil keby tam dali nieco oturbene nejaku 2,5 s 250 konikmi. Ale tu si nie je co vybrat. Inak ani ta 3,6 nie je raketa. Kupil by som, ale cena ma odradila ze 50.000 eur. Teraz to islo asi o nieco dole ale aj tak je to dost.
Inak pisete tu o CVT. Ja mam obdobu - Multitronic v aktualnej A4 2,0 tdi. Som velmi spokojny. Podla mna lepsia ako dsg v octavii tu som mal pred tym. Inak celkovu priemernu spotrebu mam za 140.000 km 6,4 l. A to jazdim rychlejsie. Variator drzi spotrebu nizku a komfort je ukazkovy. Ale stale sa mi paci tento Outback. Skoda nerobia automat so silnejsim dieslom. A myslim ze ani nebudu som niekde cital. Ze to je drahe vyvijat a ze je to pre nich nezaujimave ci co to splietali. Nuz co uz.
11. 1. 2013 19:09
Re: 3,6R
Měli by hlavně zapracovat na odhlučnění podběhů
11. 1. 2013 14:45
Re: 3,6R
:-)
11. 1. 2013 10:20
Re: 3,6R
Tak předešlá verze měla u 2,5 virtuálně přednastavené stupně (6) a pádla pod volantem. Neměl jsem možnost tuto variantu vyzkoušet, ale možná je to jediná cesta, jak CVT trošku "polidštit". Mě osobně automat neuráží, záleží na preferencích každého z nás, je ale pravda, že k CVT mám tak nějak nedůvěru...