Subaru Legacy a Outback 2013: Facelift a nový motor 2,5i (127 kW)
Modelový rok 2013 přináší celou řadu vylepšení největších Subaru. Na první pohled jsou zřejmé retuše na přídi – objevují větší mlhovky, výrazná ostrá linka na předním nárazníku a nové masky chladiče. Oba modely opouští typický motiv s tvarem křídla letadla. Legacy dostalo výraznější chromovanou lištu po stranách loga automobilky, Outback pak hustou síť lamel.
Tím ale úpravy nekončí. Subaru mírně přitvrdilo podvozek v zájmu zlepšení ovladatelnosti. Uvnitř najdeme nové rozmístění některých ovladačů a upravený přístrojový štít s palubním počítačem v češtině. Do českého jazyka v Subaru přeložili i ovládací rozhraní audiosystému.
Největší změna se ovšem nachází pod kapotou. Na pozici benzinového čtyřválec nastupuje zcela nová generace agregátu 2,5i – typ FB25. Nový motor je příbuzný se čtyřválcem FB20 v modelu XV 2,0i. Novinka má ventilový rozvod DOHC namísto předchozího SOHC, navíc osazený variabilním časováním sacích i výfukových ventilů AVCS. Oproti předchozímu agregátu EJ253 se výrazně prodloužil zdvih (ze 79 na 90 mm) při současném zmenšení vrtání.
Nový motor je výhradně spojen s bezstupňovou převodovkou Lineartronic 2. generace. Novinka je zesílenou variantou Lineartronicu v Subaru XV, proti Legacy před modernizací má tato převodovka kompaktnější stavbu a dosahuje lepší účinnosti.
Výsledkem všech úprav je příznivější průběh točivého momentu ve středních otáčkách a výrazné snížení spotřeby paliva – konkrétně o 0,8 l/100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zlepšila o půl sekundy.
Subaru Legacy a Outback - srovnání motorů 2,5i | |||||
Modelový rok | 2013 | 2009–2012 | |||
Motor | 2,5i FB25 | 2,5i EJ | |||
Zdvihový objem [cm3] | 2498 | 2457 | |||
Vrtání x zdvih [mm] | 94,0 x 90,0 | 99,5 x 79,0 | |||
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | |||
Největší výkon [kW/min-1] | 127/5600 | 123/5600 | |||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 235/4100 | 229/4000 | |||
Model | Legacy | Outback | Legacy | Outback | |
Převodovka | CVT | CVT | CVT | CVT | 6MT |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 198 | 205 | 198 | 201 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 9,9 | 10,3 | 10,4 | 9,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 7,6 | 8,1 | 8,4 | 8,6 |
Dieselový motor 2,0D (110 kW, 350 Nm) pokračuje do modelového roku 2013 s nezměněnými parametry. V nabídce ovšem končí benzinový šestiválec 3,6R (191 kW, 350 Nm) – důvodem jsou vysoké emise CO2, které by zvyšovaly flotilový průměr značky Subaru v Evropě.
Subaru Outback 2,5i modelového roku 2013 právě testujeme. Test vyjde na stránkách Auto.cz v pondělí 14. ledna.