Subaru WRX dostane motor z Foresteru
Subaru s novým WRX slibovalo velké věci. Z označení vypadlo tradiční Impreza, prý proto, že se bude od běžných modelů lišit opravdu hodně, očekávat se tedy dalo naprosto cokoli, tím spíš, že příchod novinky předznamenávala vydařená studie WRX Concept.
Jenže... vizuálních kvalit původní studie sériový model nedosahuje ani náhodou. Alespoň že co se pohonného systému týče, je na Japonce spoleh. Uniklé informace slibují, že s WRX zase bude spousta zábavy.
Podle očekávání končí plochý čtyřválec 2,5 l a nahrazuje jej dvoulitrové turbo, což se určitě blahodárně projeví na rozložení váhy. Současně není třeba smutnit, výkonově si subaristé polepší, protože bude nafoukán na 268 koní/197 kW již při 5600 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí 350 N.m až při 4800 otáčkách, takže to zejména kolem pěti tisíc bude slušné peklo.
Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, s níž to WRXo zvládne z klidu na 60 mph (96 km/h) za 5,4 s a pro „fajnšmekry“ bude připravena i verze s CVT, která využije díky optimálnímu zpřevodování potenciál motoru naplno a totéž zvládne za …5,9 s. Verze s manuálem budou mít středový diferenciál natvrdo na 50:50, CVTčka dostanou systém Variable Torque Distribution, jenž má standardně 45:55 a v závislosti na jízdních podmínkách jej lze samočinně měnit. WRX bude existovat pouze jako sedan a není zatím vůbec jisté, že se podívá do Evropy, která by měla dostat až top verzi WRX STI, která je zatím ve vývoji.
Ovšem pozor, další „zaručené informace“ hovoří o zachování motoru 2,5 l, tak si vyberte. Osobně se mi to ale nezdá moc pravděpodobné.