Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX dostane motor z Foresteru

Michal Fokt
Diskuze (9)
Plejády neudržely tajemství jménem Subaru WRX. Před pár dny unikly snímky, ukazující pravděpodobný vzhled ostrého sedanu, a nyní k nim přibyly základní informace, tak si to pojďme shrnout.

Subaru s novým WRX slibovalo velké věci. Z označení vypadlo tradiční Impreza, prý proto, že se bude od běžných modelů lišit opravdu hodně, očekávat se tedy dalo naprosto cokoli, tím spíš, že příchod novinky předznamenávala vydařená studie WRX Concept.

Jenže... vizuálních kvalit původní studie sériový model nedosahuje ani náhodou. Alespoň že co se pohonného systému týče, je na Japonce spoleh. Uniklé informace slibují, že s WRX zase bude spousta zábavy.

Podle očekávání končí plochý čtyřválec 2,5 l a nahrazuje jej dvoulitrové turbo, což se určitě blahodárně projeví na rozložení váhy. Současně není třeba smutnit, výkonově si subaristé polepší, protože bude nafoukán na 268 koní/197 kW již při 5600 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí 350 N.m až při 4800 otáčkách, takže to zejména kolem pěti tisíc bude slušné peklo.

Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, s níž to WRXo zvládne z klidu na 60 mph (96 km/h) za 5,4 s a pro „fajnšmekry“ bude připravena i verze s CVT, která využije díky optimálnímu zpřevodování potenciál motoru naplno a totéž zvládne za …5,9 s. Verze s manuálem budou mít středový diferenciál natvrdo na 50:50, CVTčka dostanou systém Variable Torque Distribution, jenž má standardně 45:55 a v závislosti na jízdních podmínkách jej lze samočinně měnit. WRX bude existovat pouze jako sedan a není zatím vůbec jisté, že se podívá do Evropy, která by měla dostat až top verzi WRX STI, která je zatím ve vývoji.

Ovšem pozor, další „zaručené informace“ hovoří o zachování motoru 2,5 l, tak si vyberte. Osobně se mi to ale nezdá moc pravděpodobné.

Michal Fokt
Diskuze (9)
17. 11. 2013 21:13
Re: Víc stejného
To trojkové GTI by muselo být ne upraveno, ale zcela nově vyrobeno - je konstrukčně a technicky tak rozdílné od sedmičkového, že jde o naprosto jiná auta.
Co se týká Imprezy WRX, tak poslední generace nabízela proti generaci z roku například 2005 prakticky jen lepší motor 2,5l s vyšším výkonem, jízdně to bylo na plichtu, brzdy měla 2005 horší.
Tahle fungl nová (ano, nikdo ji ještě nejel) těžko bude znamenat kdovíjakou revoluci, bude to jen víc (možná spíš i míň - 2,0l motor = větší turbolag) stejného.
17. 11. 2013 10:28
Re: Víc stejného
Pokud někdo vlastní upravené trojkové GTI, také o sedmičkovém nemusíš uvažovat, protože by si také nepolepšil.

Takové úvahy od stolu jsou "nejlepší", obzvlášť když s WRX (kromě testování) ještě nikdo nejel...
16. 11. 2013 11:07
Re: 0šklivka Betty
Škrata Beta!
Ďalšie Subaru, po ktorom sa ľudia budú obzerať len kvôli tomu, aby videli, že akému chumajovi to vreští výfuk.
16. 11. 2013 10:01
Nevim jestli je to dobry napad
Ten dvou a pul litr kdyz prisel byl opravdu velkym upgradem proti puvodnimu preplnovanemu dvoulitru, ktery byl na bezne jezdeni skoro nepouzitelny. Takze navrat k dvoulitru nemusi byt zrovna velka vyhra.
16. 11. 2013 06:43
Víc stejného
Tohle Subaru praktikuje už léta a zdá se mi, že celé Subaru je jen "one hit wonder", pokud má někdo starou Imprezu GT s nějakými úpravami jako hračku, uvažovat o novém WRX stále nemusí, nepolepšil by si
Pro koho je tohle auto vlastně určeno?
Pro pár skalních příznivců?