Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Superbike Lotus C-01 se stavá realitou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
V loňském roce britský Lotus oznámil vznik své motocyklové divize a potvrdil vývoj prvního modelu. Nyní odhaluje výsledek dvouleté práce v podobě C-01.

Podobně jako Caterham, který na loňském motosalonu v Miláně představil trojici svých jednostopých novinek a následně oznámil vstup do MotoGP, se i Lotus vydává do světa motocyklů.

Na rozdíl od svého konkurenta se Lotus nesnaží svět šokovat jednostopým křížencem motorky s terénní čtyřkolkou, jemuž sekundují dvě elektrokola, ale odhaluje superbike, který od výrobce sportovních aut a slavné stáje Formule 1 všichni čekají.

Nebyl by to ovšem Lotus, kdyby se nevydal trochu jinou cestou než ostatní. Díky tomu se nyní světu představuje model C-01, který si na rozdíl od většiny ostrých kapotovaných silničních motorek posledních dvaceti let s ničím nespletete a vůbec přitom nezáleží, jestli bude zelený, černý, bílý nebo červený.

Základem prvního jednostopého Lotusu je titan.karbonový rám, díky němuž se může C-01 pochlubit hmotností 181 kg. Vpřed jej žene kapalinou chlazený vidlicový dvouválec z KTM RC8 R, který z objemu 1195 cm3 poskytuje výkon okolo 147 kW (200 k), který míří prostřednictvím šestistupňové převodovky na zadní kolo.

Design stroje, o němž například Güther Holzer, šéf Holzer Group, po zkušební jízdě prohlásil, že nabízí dokonalou rovnováhu mezi hrubou agresivní silou a dech beroucí ovladatelností, má na svědomí Daniel Simon, který je mimo jiné zodpovědný i za vzhled motorek pro sci-fi Tron:Legacy.

Za vývojem Lotusu C-01 nestojí inženýři z Hethelu, ale německý automobilový závodní tým Kodewa ve spolupráci se společnosti Holzer Group, věnující se mimo jiné motoristickému sportu a tuningu. Britský Group Lotus poskytl svému německému partnerovi v podstatě jen licenci na jméno a svolení k využití svého jména pro motocykl.

Lotus C-01 má vzniknout v exkluzivní sérii 100 kusů a k dispozici má být několik barevných variant, odkazujících i na klasické monoposty Lotus. Kodewa hodlá zájemcům o tento netradiční stroj navíc nabídnout široké možnosti individualizace. Cena prozatím zveřejněna nebyla.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
23. 2. 2014 20:51
Re: Sice pěkné, ale.......
Přesně tak. Tohle je jen showbike který si možná koupí pár pracháčů když se jim to správně podá. Mluvit o superbiku může jen absolutní laik, superbike nedělá motor, ale hlavně geometrie. Taková dlouhá obluda s nulovou aerodynamikou by dostala na okruhu napráskáno od čehokoliv - závodních dvěstěpadesátek, běžných šestistovek.
23. 2. 2014 20:46
Re: Sice pěkné, ale.......
Asi tak nějak.

Dobrý, ale tohle jenom jako show bike.
23. 2. 2014 19:02
Re: Sice pěkné, ale.......
Nikdy žádnou motorku nedělali, takže si nemyslím, že by z tohohle mraku nějak extra pršelo...
jak to vypadá je jedna věc, druhá je jak to bude jezdit...
23. 2. 2014 17:06
Sice pěkné, ale.......
....jet na tom musí být trošku řehole.

Aerodynamicky by se řeklo, že dobrý, ale bez jezdce. Ten nemá žádnou ochranu kapotáží, jak nohou, tak těla nebo hlavy. Za větrný štítek na řídítkách se neschová nikdo. Je to takový karosovaný naháč.

Působí to na mě víc jako studie nebo designové cvičení, než jako hotový motocykl. To se ale, bohužel, z článku člověk nedozví.

Když to nemá žádná světla, možnost umístění RZ, nechápu proč to má zpětná zrcátka, jejichž nepraktické umístění dává jistotu, že v nich toho k vidění bude hodně málo, spíš nic. Zato jistota, že na stroji dlouho nevydrží, ta by tady byla. :-)

Pokud bude nějaká produkční verze, myslím, že takhle vypadat nebude.
Avatar - jurajos
23. 2. 2014 17:02
Lotus?
Bezpochyby je to nádherný stroj, má pár ale.
Výrobca ľahkých, relatívne "podmotorovaných" športových áut s motorom v strede postaví motorku ktorá sa geometriou rámu, rozvorom a aj pohonou jednotku podobá skôr na dragster? 8-s
Mať to znak napr. Dodge, tak by to dávalo viac zmysel. Takto to vedľa Elise/Exige/Evora bude vyzerať trochu zvláštne.