Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV Alfa Romeo Stelvio se objeví už v listopadu!

Michal Fokt
Diskuze (12)
Odpalte prosecco! Italský sportovní crossover Alfa Romeo Stelvio bude oficiálně představen v listopadu na L.A. Auto Show.

Vypadá to, že zdržovačky ohledně uvedení giulie na trh nebyly součástí jižanské firemní kultury Alfy Romeo, ale spíše výjimkou na cestě ke světlé budoucnosti. Italové snad už někdy vloni slíbili, že bude první SUV v historii značky představeno letos a sice o prsa korejské sprinterky, ale stihne se to. Debutovat bude model Stelvio podle oficiálních informací na listopadovém autosalonu v Los Angeles, což je poslední významná automobilová výstava roku.

L.A. určitě nebylo vybráno náhodou, USA budou nejdůležitějším trhem pro crossover s kódovým označením Tipo 949 D-SUV, postavený na technice giulie a kalifornská výstava nebývá tak nabitá novinkami jako lednový Detroit, tím pádem mají tam prezentované novinky větší publicitu. Občasné špionážní snímky ukazují, že auto, nesoucí jméno známého horského pasu (nebo snad sýra či hudebního skladatele?) bude opravdu spíše trochu zvýšený liftback, než SUV.

Stelvio by totiž mělo být výrazně sportovně orientováno, aby podpořilo obnovující se image Alfy coby sportovní značky. Na potvrzení, zda budou schopnosti korespondovat se vzhledem, ale budeme muset ještě nějakou dobu počkat, prodej bude zahájen až koncem roku 2017. Kompletně vyměněnou paletu modelů pak očekávejte v roce 2020, tedy o dva roky později, než bylo původně plánováno.

Michal Fokt
Diskuze (12)
9. 9. 2016 07:27
Re: Čalfa Moreo
A bohužel nenastane
Avatar - Barrichello
8. 9. 2016 20:44
Čalfa Moreo
v čr teda zatím žádnej boom prodejů nenastal....
8. 9. 2016 19:23
Reálne foto?!
Ťažko posúdiť, či ide len o realistický render, alebo skutočne foto, ale ak by toto bola realita, dávam palec hore:
[odkaz]
8. 9. 2016 17:08
Re: Alfice
díky za slušný popis dojmů. Asi máš pravdu s cenou, ale konfigurace dnešní za 1,2 mega nejspíš za 850 nikdy nebude..... taky si myslím, že spíš měli vystartovat s menší výbavou za slušnější peníz, asi chtěli ze začátku urvat nejvíc z nadšených těšitelů a ono to moc nevyšlo. Držím jim palce ať se chytne....
8. 9. 2016 15:48
Re: Alfice
Chystám se popsat dojmy v blogu tady na ACZ, ale ve zkratce co se mi nelíbilo:

- podivné ukotvení pedálu spojky a brzdy, nepůsobí bytelně a celý modul pedálů působí jako uvolněný (viděl jsem u dvou aut, takže to asi nebylo jediným kusem)

- naprosto nepřehledný palubní displej mezi budíky, který toho moc neumí, centrální displej není taky nic moc, moc jsem nepochopil ovládání (neměl jsem moc časuho zkoumat, ale např. u Audi jsem se zorientoval rychle), otočný ovladač nepůsobí moc bytelně

- ovladač zrcátek je ze dvou dílů (tělo a stříbrný kroužek), ten kroužek nedržel na svém místě a působil, že brzo upadne

- řazení je hodně tuhé, dá se ale asi zvyknout a navíc to bylo nové auto, (mám rád tužší řazení, tohle je ale zbytečně moc, navíc u ne nijak extra silného dieselu)

- ani ve verzi 180k auto nejede nijak divoce, navíc v nejvyšších otáčkách vydává divné pazvuky

- Alfa v první vlně zásobuje celý trh podivně konfigurovanými vozy, z kterých si musí dealeři vybrat, takže pak jsou v nabídce auta ve "full" výbavě za 1,25 milionu, která ale mají halogeny a nejdou jim sklopit zadní sedadla (ta sedadla jsou např. pro mě důležitá, a nemá to snad zatím jediná vyrobená Giulia, chybí dokonce i zadní loketní opěrka a jakýkoliv průvlak z kufru)

Ve zbytku mne auto nadchlo jako všechny ostatní, ale s výše popsaným si ji nikdo kromě fanoušků za stejné peníze jako MB C, BMW 3 nebo Audi A4 nekoupí. Když bude stát 2.2 JTD 180 Super kolem 850 tisíc, bude to tak odpovídající.