reklama


Suzuki Alto Turbo RS: Naštvaný kei car už se prodává

 

Nejvýkonnější verze osmé generace Suzuki Alto se představila v lednu na tuningové výstavě Tokyo Auto Salon. Po dvou měsících přichází na japonský trh sériový model.

Suzuki ostatně příchod produkčního Alta s drsným přídomkem RS Turbo avizovalo už před premiérou konceptu. V očích Evropana možná takové autíčko vyvolá úsměv a připadá mu kuriózní, ale tohle je vlastně agresivní hot-hatch a domácím se hodně líbí. Inu, jiný kraj... Pikantní chuťovka v kapesním balení má pod kapotou zážehový tříválec 0,66 l s maximálním výkonem 47 kW. Předpisy pro kategorii kei cars jsou v Japonsku striktní. Dovolily však alespoň zvýšit konstruktérům točivý moment, který nyní dosahuje 98 N.m, ten žádné regule nesvazují.

Osmimparsková černá litá kola jsou výhradně určena pro Turbo RS, původní studie diblíka s délkou maximálně 3,4 m měla rudá sedmnáctipalcová. A jak by si své divoké Alto zákazník přál? Bílé s červenými polepy, zrcátky (i s vestavěnými blinkry) a spoilerem na pátých dveřích? Celé rudé s černými samolepkami? Nebo snad opačnou kombinaci, tentokrát opět s kontrastně lakovanými vnějšími zpětnými zrcátky (mimochodem standardně elektrickými), křidélkem a hranou předního nárazníku se zvětšenými chladicími otvory i mlhovkami? A RS Turbo ještě k tomu postrádá kontrastně šedé víko kufru. Naopak zase dostalo na příď trochu chromu včetně pásku propojujícího světla. Diodová, prosím pěkně! U konceptu byl jen úzký, který tvořil jakousi mřížku. Lesknou se i dvě ploché hranaté koncovky výfuku umístěné přímo pod vodorovnou zadní optikou. Ne, nejsou to atrapy...

Vzhledu odpovídá podvozek se sníženou světlostí, přidaným zadním stabilizátorem u verzí s předním pohonem (čtyřkolky jej mají standardně). Elektronickou stabilizaci u Suzuki překalibrovali, stejně jako posilovač řízení. Ten sice neztratil proměnlivý účinek v závislosti na rychlosti, ale klade větší odpor.

Černorudá kombinace exteriéru je asi nejpůsobivější, protože obdobnou najdeme také v kabině, červené jsou větrací otvory, švy v koženém pouzdře řadicí páky, na potahu volantu a částečně i potahová látka. Celistvá přední sedadla včetně integrovaných opěrek zde vypadají možná lépe než u základních verzí. Sportovní budíky mají bílé podklady, multifunkční volant známe důvěrně i my, protože Suzuki jej dává také do nových modelů prodávaných v Evropě. Překvapivě chybí hliníkové pedály... Dojem možná trochu kazí volič, ale nejedná se o bezestupňové ústrojí CVT, nýbrž pětistupňovou robotizovanou převodovku. Zase se naopak ušetřilo místo pod ní, klasická středová konzola se do úzkého Alta prostě nevejde.

Středu palubní desky dominuje displej s příplatkovou navigací. Standardní výbava je jinak bohatá, kromě výše zmíněných prvků zahrnuje třeba šest airbagů, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, dálkové centrální zamykání, světelný senzor a asistent rozjezdu do kopce. To není zlé!

Alto RS Turbo je v Japonsku k mání za 1.293.840 jenů (275.200 korun), 1.405.800 jenů (299 tisíc Kč) pak stojí čtyřkolka. Ta není v této kategorii ničím neobvyklým. Majitelé dostanou žlutou registrační značku a úřady po nich nebudou chtít žádné potvrzení o tom, zda mají kde parkovat.

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Alto (všechny testy a další články)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Suzuki Alto: V roce 2014 nové jméno a dramaticky odlišný design Suzuki Alto: V roce 2014 nové jméno a dramaticky odlišný design

Suzuki má v plánu i nadále dělat to, co mu jde nejlépe -…

Suzuki Alto s novou tváří pro rok 2013 Suzuki Alto s novou tváří pro rok 2013

Suzuki v Číně představuje modernizované městské mini Alto…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama