Suzuki v Americe končí s prodejem osobních aut
Není žádným tajemstvím, že se značce Suzuki na americkém trhu vůbec nedaří a to i přesto, že zejména modely Vitara a Kizashi určitě mají potenciál trefit se tamním zákazníkům do vkusu. Pokud vás zajímá, jak moc se Suzuki trápí, pak vězte, že třetí nejslabší japonská automobilka v USA - Mazda prodává letos měsíčně 18-19.000 aut a prémiové japonské značky Acura, Infiniti a Lexus se pohybují, kolem 11-12, 8-9 respektive 19-20 tisíc, zatímco Suzuki, které je na domácím trhu čtvrté, ve Státech prodá s bídou kolem 2000 aut.
Zdálo by se ovšem logické, že se Suzuki i tak snaží být na druhém největším automobilovém trhu světa zastoupeno, byť pouze symbolicky. Situace ale dospěla do takového stádia, kdy importér vyhlásil, že se dostal do platební neschopnosti a požádal soud o ochranu před věřiteli. Současně Suzuki oznámilo, že nadobro končí s prodejem automobilů a to hned poté, co budou vyprodány současné skladové zásoby.
Jako důvody uvádí zejména dlouhodobě nepříznivý kurz jenu k dolaru, omezenou modelovou nabídku, nízké prodeje a vysoké náklady na udržování automobilové distribuční a servisní sítě. Suzuki ale i přesto dostojí svým záručním závazkům a k dispozici budou i nadále i náhradní díly a to v restrukturalizované prodejní a servisní síti. Obchod s motocykly, terénními čtyřkolkami (ATV) a lodními motory ale po restrukturalizaci zastoupení v Americe poběží dál, protože v těchto oblastech Suzuki dlouhodobě zaznamenává růst. Otázkou je, zda příkladu Suzuki nebude následovat i Mitsubishi, které se pohybuje kolem 5000 aut měsíčně.