Suzuki GSX1300R Hayabusa 2008: představení a velká fotogalerie
Suzuki jako první výrobce motocyklů začíná pomalu odkrývat své trumfy pro rok 2008. Nová generace Hayabusy se očekávala už letos, ale na scéně se objevil supersport GSX-R1000 K7 a z marketingového hlediska se prodej nového hypertoureru odložil až na příští sezónu.
Při pohledu na novou Hayabusu je všem jasné, že po optické stránce došlo spíše k faceliftu než k nějakým výraznějším změnám. Je to jasné, současná generace si prožila několik desítek hodin v aerodynamickém tunelu a když vše fungovalo, jak mělo, proč by se mělo něco u nového modelu nějak výrazně měnit? Na masce je klínovité světlo, které je po stranách lemováno otvory od náporového sání. Z každé strany vstupů do airboxu je směrový ukazatel.
Za velkou nádrží o objemu 21 l je jednomístné sedlo a motocykl je zakončen klasickou aerodynamickou "krovkou" na zádi, místo které si můžete nacvaknout sedlo pro spolujezdce. Po stranách jsou velké koncovky výfukového systému, kde jsou svody seřazeny v hierarchii 4-2-1-2 a samozřejmě splňují emisní rozmu Euro 3.
Pod kapotou je čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1340 cm3. Vedle nárůstu objemu o 41 cm3 oproti současnému agregátu má motor také větší airbox, 16 nových titanových ventilů, systém SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve = dvojice škrtících klapek), kované písty s úpravou povrchu známou jako SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), výfukovou přívěru SET (Suzuki Exhaust Tuning) a řadu dalších úprav. Většina jmenovaných moderních technologií, původem z vývojového centra závodních motocyklů, se objevila v letošním modelu litrového "GéeSXeRa".
Suzuki bohužel zatím neodkrylo klíčové informace v podobě celkového výkonu a točivého momentu, nicméně anglický portál motorcyclenews.com, s odvoláním se na zdroj blízký vedení Suzuki, píše o výkonu 146 kW (198 k). Síla agregátu se bude přenášet přes novou spojku s řízeným prokluzem, 6stupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo. Po vzoru GSX-R1000 bude mít nová Hayabusa také tři vstřikovací mapy s možností zvolit si režim pomocí tlačítka na řídítkách.
Základem celého motocyklu bude nový odlehčený hliníkový rám s vyšší tuhostí. O odpružení motocyklu se bude starat plně nastavitelný podvozek s upside-down vidlicí s průměrem trubek 43 mm vpředu a kyvnou vidlicí s centrálním tlumičem vzadu. Ve výbavě nebudou chybět 17palcová litá kola s pneumatikami 120/17 ZR17 vředu a 190/50 ZR17 vzadu. Na předním kole bude dvojice brzdových kotoučů o průměru 310 mm se čtyřpískovými radiálními třmeny, vzadu bude jeden menší kotouč. Celková suchá hmotnost nové Hayabusy bude 220 kg, což je o 3 kg více než má současný model.
Technické údaje | Suzuki GSX1300R Hayabusa |
Modelový rok | 2008 |
Celkové rozměry | 2 195 x 740 x 1 170 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 485 mm / 805 mm |
Motor, objem | 4dobý, řadový 4válec, 1 340 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81 x 65 mm |
Kompresní poměr | 12,5:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 190/50 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 310 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč |
Rám | Litý hliníkový rám |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 43 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 21 l |
Suchá hmotnost | 220 kg |