Švédská Rally 2011 – Premiéru WRC opanoval Hirvonen, Semerád vítězí mezi produkčními vozy (+fotogalerie)

Švédská Rally 2011 – Premiéru WRC opanoval Hirvonen, Semerád vítězí mezi produkčními vozy (+fotogalerie)

 
 

Značka Ford a Fin Mikko Hirvonen vítězí při premiéře nových vozů WRC ve Švédsku, nečekané překvapení na závěr ale překonává vše!

První ostré poměření na uzavřené trati mezi dvěma fotobuňkami s novou generací vozů WRC připadlo úvodnímu podniku letošní sezóny – Švédské Rally. Jezdecké obsazení a malinkatý náhled na novou techniku jsme si odbyli již ve čtvrtek, nyní se tedy můžeme věnovat soutěži samotné.

Soutěž se jela v klasickém třídenním formátu a délka rychlostních zkoušek byla 350,1 km. Dohromady s přejezdy ovšem posádky najedou 2060 km! Tradiční předsoutěžní shakedown byl letos velmi očekávaný – jednalo se totiž o první srovnání vozů Ford a Citroen WRC na uzavřené trati. Na zasněžené trati se za stálého chumelení z “vítězství“ radoval Henning Solberg (2:02,5) před Hirvonenem (+0,1) (oba na Fiestě WRC), Citroën nejlépe reprezentoval třetí Petter Solberg na DS3 WRC (+0,2). Raikkonen se stejně jako Block na chvíli podíval mimo trať, nic vážnějšího to ale nebylo a oba do soutěže nastoupili.

Video

Ještě ve čtvrteční večer se odehrálo zahájení a první divácká superspeciálka na dostihovém závodišti v Karlstadu dlouhá 1,9 km. První nejrychlejší čas v éře nových vozů wrc si nepřipsal žádný z továrních jezdců, ale domácí soukromník P.G. Andersson, za kterým se seřadili Latvala (+0,6), Petter Solberg (+0,9), Hirvonen (+1,0) a Loeb (+1,1). To pravé závodění však začalo až v pátek.

První etapa: Sněží a sněží

V pátek bylo připraveno 6 rychlostních testů (dva průjezdy trojicí erzet) o měřené délce 128,4 km. Hned na úvod se jela nejdelší vložka celé soutěže dlouhá 24,63 km a trať byla i přes snahu organizátorů zasypaná neustále padajícím sněhem. A na to doplatil první startující, kterým nebyl nikdo jiný než mistr světa Loeb. Uklízel stopu ostatním a zajel až sedmý čas (+42,6), když jej porazil i šestý Sandell na Fabii S2000 (+37,7). Stupně vítězů si rozdaly Fordy – první erzetu vyhrál Ostberg jedoucí za Stobart, za ním se seřadili i přes spoustu krizovek tovární jezdci Hirvonen (+1,0) a vicemistr Latvala (+15,3). Andersson svou Fiestu poslal přes střechu, v soutěži pokračuje.

Další test za stálého sněžení opět patřil Fiestám WRC – vyhrál Andersson před Ostbergem (+1,0), ze třetího místa měl radost Ogier na DS3 (+8,3). Loeb tentokráte dojel až devátý (+28,0) a nadále ztrácí. Poslední dopolední zkoušku opanovali Norové – Ostberg, Henning Solberg (5,0) a Brynildsen (+9,5), jehož Fabie S2000 má podle fanoušků moc hezký design. “Čistič“ Loeb si nadále pohoršuje, dojel třináctý (+37,6) se ztrátou 2 s/km a podle jeho slov neměl na trati vůbec žádnou přilnavost. Latvala startující jako druhý dojel až čtrnáctý (+47,4) se slovy o nepředstavitelném kluzišti a několika hodinách.

Celkově tak vede Ostberg, který naplno využívá vyčištěné jízdní stopy před Hirvonenem (+24,8) – oba na Fiestách WRC, třetí místo drží s DS3 WRC Petter Solberg (+55,6). Následuje polední servis.

Odpolední vstup se nejlépe vydařil dvojici Ostberg – Andersson, kteří v nejdelší erzetě zajeli shodný čas. Třetí Henning už ztrácel +6,8 a čtvrtý Hirvonen 8,0 sekund – první čtveřice tedy na Fiestách WRC. Mladý Mads nechápe proč ostatní jedou tak pomalu, on sám prý jede opatrně. Osmý Loeb se i přes ztrátu 24,4 cítí lépe a má mnohem lepší grip, celkově zůstává devátý. Petter přijel pozdě do časové kontroly a dostal penalizaci 10 sekund.

Hurá, v následujícím testu jsou na prvních dvou místech DS3 WRC v pořadí Ogier – Loeb (+3,3). Třetím časem si polepšuje Andersson (+8,2), který dopoledne měnil na trati defekt. Pátek nejlépe uzavřel Latvala, který vítězí v poslední páteční vložce před Petterem (+6,0) a Hirvonenem (+7,8). Páté místo si připsal Ogier (+8,5), jeho parťák Loeb píchnul gumu a na prázdném kole odjel 15 km – tomu odpovídá i čas +1:10,2.

I přes krizi v posledním testu celkově vede Ostberg před Hirvonenem (+14,8) a Petterem (+57,4). Následují Latvala (+1:10,0), Henning (+1:20,3) a Ogier (+1:21,6). Loeb je devátý (+2:48,4) až za dvojicí Fábií S2000 Švéda Sandella a Nora Brynildsena.

„Nikdy jsem v této pozici nebyl, je to skvělé a užívám si to. Měli jsme velmi dobré dopoledne, auto funguje perfektně. Odpoledne jsme trochu ztratili a to mě mrzí. Zítra pojedu první což je nevýhoda, ale chci udržet nynější náskok,“ říká vedoucí Mads Ostberg z týmu M-Sport Stobart.

PWRC

V kategorii produkčních vozů jede i Martin Semerád, který do soutěže vstoupil výborným druhým místem (+11,9 na vítězného Grondala). Své Mitsubishi Evo IX má Martin obuto do čínských pneumatik D-Mack. Ve čtvrté etapě měl Martin problémy s náhonem dozadu a propadá se na třetí příčku.

Na poslední zkoušce se vlivem špatně uzavřené kapoty při nasazování světelné rampy tato při plné rychlosti otevřela a rozbila Martinovu Mitsubishi přední okno. Martin tak přišel nejen o sklo, ale i o světla a výrazně ztratil, propadá se na třetí příčku (+4:15,6). Vede Grondal před Tagirovem (+2:55,2), Patrik Flodin na Impreze STi byl ze druhého místa diskvalifikován za použití nepovolených ráfků.

Martin Prokop, který jede Švédsko bez nároku na body je celkově šestnáctý (+5:35,0), mezi vozy S2000 je se svou Fiestou třetí.

Druhá etapa: Hon na Ostberga, Semerád jde do čela

Pro sobotní etapu organizátoři připravili 9 testů (dva průjezdy čtveřicí zkoušek + divácká speciálka) o celkové měřené délce 127,5 km. Do sobotního rána se nejlépe probudili jezdci Citroënu, první zkoušku bere Loeb, který se posunuje na sedmé místo celkově. O desetinu pomalejší je Petter, za nimi následují Latvala (+2,1) s Hirvonenem (+2,3). Smůlu měl Henning Solberg, který poslal svou Fiestu přes střechu, Brynildsena zase zradil motor jeho Fábie S2000. Martin Prokop zajel nejrychlejší čas mezi vozy S2000 i přesto, že stejně jako Semerád startuje na čínských gumách D-Mack.

Skvěle se rozjel Petter Solberg, který následující test vyhrává před dvojicí továrních Fiest s Hirvonenem (+1,4) a Latvalou za volantem (+2,3). Loeb dojel šestý (+5,3) i kvůli výletu do sněhové bariéry. Třetí sobotní test pro sebe urval Andersson, důležité je další druhé místo Pettera, který sice dostal další 10 sek. penalizaci, ale jinak jede jako utržený ze řetězu. Sedmé místo si připisuje Loeb (+12,7) a opět má defekt o němž neví kde jej dostal. Celkově zůstává šestý, druhý Hirvonen je za Ostbergem už pouze 0,4 sekundy.

Petter potvrzuje svou formu i v poslední dopolední sobotní erzetě a je nejrychlejší. Celkově však zůstává stále na třetím místě se ztrátou +31,0 sekundy. První dvě místa si dotyční prohodili, nyní vede Hirvonen před Ostbergem o 0,3 sekundy. Ještě to bude boj! Následuje servis.

Odpolední sekce patřila jednoznačně Loebovi, který dneska již nic nečistil a zrychlil. Ze čtyř testů velký Seb tři vyhrál a jednou dojel druhý. Výsledkem je o minutu menší ztráta na vedení (+1:41,5), celkové šesté místo a odstup na pátého Ogiera kolem 1,5 minuty se však nezměnili. Ne o mnoho hůře si vedl další Seb – Ogier, jedno vítězství, dvě druhá a jedno třetí místo jsou také skvělé výkony. Výsledek je stejný jako u velkého Seba – ztrátu ztenčil o minutu (+14,8), páté místo zůstalo, na čtvrtého Latvalu ztrácí pouze +3,0 sekundy. Ten před cílovou fotobuňkou posledního velkého testu zpomalil – opět taktizuje s lepší výchozí pozicí na zítra.

Diváckou speciálku vyhrál Petter, na celkovém pořadí se však nic nemění – vede Hirvonen před Ostbergem (+7,4) a Petterem Solbergem (+8,9). Následuje Latvala (+10,9), Ogier (+15,8) a Loeb (+1:42,1). První pětka je seřazena v rozmezí necelých 16ti sekund, což slibuje na zítra skvělou podívanou!

PWRC

Na celkové pořadí klasifikace produkční třídy se dívá moc příjemně – vede totiž český jezdec Martin Semerád. “Důvodem“ jsou problémy s motorem doposud nekompromisně vedoucího Grondala stejně jako výlet do lesa Ukrajince Protasova, který ze druhého místa ztrácí +4:32,7. Stejně tak ale za prvním místem stojí vyrovnaná a bezpečná jízda mladého Máci, ve které chce pokračovat i zítra. Držíme palce Martine!

„Vítězství mi do rukou spadlo přímo z nebe, máme neuvěřitelnou pozici, nepoženu se bezhlavě vpřed. Teď musím jet v každé zkoušce bezpečně tak, abych dojel do cíle,“ říká český jezdec Martin Semerád.

Třetí etapa: Hirvonen a Semerád j(e)dou za vítězstvím

Rozuzlení v neděli přinesla závěrečná etapa čítající dva průjezdy trojicí měřených úseků o délce 92,3 km. Pořádně se do toho po ránu obul první startující Hirvonen, kterému hraje do karet mráz (nečistí tolik zasněženou trať), vítězí před Ostbergem (+2,6) a Petterem (+11,4). Ogier jde i přes defekt o 2,4 před Latvalu na celkové čtvrté místo. Ten se podíval do závěje kde nechal přední nárazník, později mu prasklo čelní sklo. Další test měřící 4,16 km bere opět Hirvonen a buduje si před Ostbeergem náskok +11,9. Loeb tentokráte druhý (+1,6), podle jeho slov nijak netlačí, nemá kam spěchat.

Před poledním servisem opět vyhrává Hirvonen před Ostbergem (+1,8) a Ogierem (+6,0). První dvě místa jsou stejná i v celkovém pořadí (dělí je 13,7), Ostberg je šťastný, že dokáže udržet krok se špičkou. Třetí je Petter (+30,5), kterému to dnes dopoledne moc nejde a už se těší na odpoledne. Stejně tak nespokojen je Latvala, který se ze dvou sekund manka propadá až na dvacet (na třetí místo). Podle jeho slov už neví co má dělat. Následuje polední servis.

První test vyšel skvěle Latvalovi – vyhrál před Ostbergem (+5,5) a Hirvonenem (+10,0) a jde na čtvrté místo. Vpřed se posunuje také Ogier, který je třetí a má na Latvalu náskok 1,2 sekundy. Dolů na pátou příčku naopak putuje Petter, který má špatnou přilnavost a udělal hodiny, test dokončil jako sedmý (+25,0). Velký Seb už šetří hřebíky v pneu na power stage.

V poslední velké erzetě byl opět nejrychlejší Latvala před Ostbergem (+2,6). Na třetí místo dosáhl Petter Solberg (+3,2) a vzhledem k tomu, že Ogier trefil bariéru a dojel až sedmý se ztrátou 15,6, přeskupuje se i celkové pořadí. Vede Hirvonen, pak Ostberg (+4,9), Latvala (+34,7), Petter (+41,8), Ogier (+49,1) a Loeb (+2:31,4). V Power Stage, která je dlouhá 4,16 km se tak bude bojovat o celkové vítězství (i když Wilson senior asi nepřipustí, aby jeho týmového pilota porazil soukromník od Stobartu), tak i o třetí místo. Tahle soutěž má náboj až do konce!

Premiéra Power Stage

Ve Švédsku se poprvé jela tzv. Power Stage – krátká zkouška v poslední etapě jejíž vítězové si rozdělí bonusové body v poměru 3-2-1. Z premiérového vítězství a tří bodů se může radovat Ogier, o 0,3 pomalejší byl Loeb a o 0,7 sekundy Latvala.

Jaképak bylo překvapení v podobě jízdy Pettera Solberga! Po startu se rozjel pomaleji a jeho jízda byla “nějak divně pomalá.“ Když TV ukázala záběr z kabiny a posádka vyjela ze stínu bylo vše jasné – neřídil Petter, ale navigátor Chris Patterson! Proč? V diskuzích se množí spekulace o tom, že mu na přejezdu sebrala policie řidičský průkaz nebo že za tím stojí týmová režie od šéfa Citroënu Quesnela. Později se možná dozvíme pravdu…

Z vítězství se tedy může radovat Mikko Hirvonen před Madsem Ostbergem a Jari-Matti Latvalou – všichni na Fordech Fiesta RS WRC. Šéf týmu Wilson může být nadmíru spokojený. Až za nimi se umístili jezdci na Citroënech v pořadí Sebastien Ogier – Petter Solberg – Sebastien Loeb.

Celkové výsledky Rally Sweden 2011:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Mikko Hirvonen / Jarmo LehtinenFord Fiesta RS WRC3:23:56,6
2.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+6,5
3.Jari-Matti Latvala / Miikka AnttilaFord Fiesta RS WRC+34,0
4.Sebastien Ogier / Julien IngrassiaCitroën DS3 WRC+47,7
5.Petter Solberg / Chris PattersonCitroën DS3 WRC+1:31,6
6.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC+2:30,3,0
7.P-G Andersson / Emil AxelssonFord Fiesta RS WRC+6:22,0
8.Kimi Raikkonen / Kaj LindstromCitroën DS3 WRC+7:02,3
9.Matthew Wilson / Scott MartinFord Fiesta RS WRC+10:11,5
10.Khalid Al Qassimi / Michael OrrFord Fiesta RS WRC+10:31,1

„Je to absolutně fantastické. Je také hezké, že jsme vyhráli první soutěž na nové Fiestě WRC. Musím říct, že před startem poslední zkoušky jsem byl opravdu nervózní. Ale nyní jsem tak moc šťastný, že se mi tak povedl start do sezóny,“ prohlásil v cíli finský vítěz první soutěže v éře nových vozů WRC Mikko Hirvonen.

„Jsem rád, že jsem zde mohl být. Byl to pro mě podivný víkend. Přijeli jsme se s nadějí na dobrý výsledek, ale nakonec se to zde ukázalo jako nejlepší víkend jaký jsem kdy mohl bojovat úplně na špici. Je těžké to vysvětlit, ale ten pocit je prostě naprosto úžasný, řekl na tiskové konferenci stříbrný Mads Ostberg z týmu M-Sport Stobart.

„Tento výsledek je velká podpora pro mou sebedůvěru. Dělal jsem co se po mě chtělo, pro tým je to skvělý start. Nebyla to snadná soutěž, protože v pátek jsem zápasil s nedostatečnou rychlostí. Byl jsem frustrovaný, příliš mnoho jsem přemýšlel o řízení. Ale v sobotu jsem se z toho dostal, uvolnil se a časy se zlepšily,“ řekl po soutěži třetí Jari-Matti Latvala.

AKTUALIZACE: Podle oficiálních stránek šampionátu byl Petter Solberg v pátek chycen policisty při překročení dovolené rychlosti při přejezdu v normálním provozu. Příšel tak o řidičský průkaz, dostal však 48 hodinovou výjimku, která ale vypršela před Power Stage.

„Věděl jsem, že se před poslední rychlostní zkouškou musíme vyměnit. Nikdy jsem tohle auto ještě neřídil, z celého průjezdu jsme měli dobrou zábavu. Bezpečnost na silnicích je velmi důležitá a musíme jezdit podle pravidel. Petter byl bohužel příliš rychlý a zaplatil za to,“ řekl k incidentu mitfára Chris Patterson.

Celkové pořadí šampionátu WRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Mikko Hirvonen (FIN)25
2.Mads Ostberg (NOR)18
3.Jari-Matti Latvala (FIN)16
4.Sébastien Ogier (FRA)15
5.Petter Solberg (NOR)10
6.Sébastien Loeb (FRA)10
7.Per-Gunnar Andersson (SWE)6
8.Kimi Räikkönen (FIN)4
9.Matthew Wilson (GBR)2
10.Khalid Al-Qassimi (SAE)1
Celkové pořadí v šampionátu týmů WRC 2011:

PořadíTýmBody
1.Ford Abu Dhabi World Rally Team40
2.Citroën Total World Rally Team22
3.M-Sport Stobart Ford Rally Team18
4.Ice 1 Racing8
5.Team Abu Dhabi6
6.FERM Power Tools World Rally Team4
7.Monster World Rally Team2
5.Munchi’s Ford World Rally Team 0

PWRC

Před Martinem Semerádem dnes stál jediný úkol – dojet bezpečně do cíle. Náskok měl dostatečný a Máca se tohoto úkolu zhostil nadmíru dobře. Dopoledne zajel dvě první a jedno druhé místo a svůj náskok ještě navýšil. A odpoledne si již s přehledem hlídal svou fantastickou první příčku, podotýkáme, že na čínských pneumatikách D-Mack. Martin Semerád poprvé v kariéře vítězí na podniku MS - vítězí ve třídě PWRC! Velká gratulace Martine!

„Je to skvělý pocit a jsem moc šťastný. Konečně se nám podařilo zajet výsledek a dokončit soutěž bez chyb. Určitě tentokrát stálo štěstíčko na naší straně a vítězství by si možná zasloužili rychlejší jezdci, ale taková je rally a i já si zažil zklamání z odstoupení. Je to sport, a tak je třeba to brát. Jsem nadšený z bodového přídělu a 25 bodů za vítězství se nám bude moc hodit. Opatrná a defenzivní jízda přinesla úspěch a nejdůležitější bylo, že jsem výrazně nechyboval. Chci moc poděkovat celému týmu za perfektně odvedenou práci, všem partnerům týmu, rodině a všem, kteří mají na tomto úspěchu podíl," líčí svůj životní úspěch šťastný Martin Semerád.

Celkové výsledky Rally Sweden 2011 v kategorii PWRC:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Martin Semerád/Michal ErnstMitsubishi Lancer Evo IX3:46:59,8
2.Yuriy Protasov/Adrian Aftanasev Mitsubishi Lancer Evo X+5:17,3
3.Nicolas Fuchs/Ruben Garcia Mitsubishi Lancer Evo X +6:44,1
4.Valeriy Gorban/Evgeniy Leonov Mitsubishi Lancer Evo IX +7:49,5
5.Gianluca Linari/Paolo GregorianiSubaru Impreza STi+27:45,5
6.Dmitriy Tagirov / Anna ZavershinskayaSubaru Impreza STi+34:53,6
7.Alexander Saljuk jr./ Pavlo Cherepin Mitsubishi Lancer Evo IX +35:52,7
8.Majed Al-Shamsi / Khaled Al-KendiSubaru Impreza STi+42:52,8

Celkově pořadí v šampionátu PWRC 2011:

PořadíJezdecBody
1.Martin Semerád (CZE)25
2.Yuriy Protasov (UKR)18
3.Nicolas Fuchs (RAK)15
4.Valeriy Gorban (UKR)12
5.Gianluca Linari (ITA)10
6.Dmitriy Tagirov (RUS)8
7.Alexander Salyuk jr.(UKR)6
8.Majed Al-Shamsi (SAE)4

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 

Štítky Citroën Ford WRC

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý? Ojetý Ford Fiesta 6. generace (CB1/CCN): Proč je tak drahý?

Že nejsou ojeté polo či fabia levné, na to jsme si už…

Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC Tohle je nová generace Fordu Fiesta. Zatím jako speciál pro WRC

Ford pracuje na nové generace fiesty, která bude…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…