Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tacita T-Cruise chce být elektrickou obdobou klasických dvouválcových cruiserů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Italská společnost Tacita patří mezi výrobce elektřinou poháněných motocyklů. Doposud se specializovala na terénní stroje, ale její čerstvá novinka míří mezi cruisery.

Společnost Tacita, sídlící v Turíně, představila koncem letošního září na AIMExpo 2017 v severoamerickém státe Ohio čerstvou novinku svého výrobního programu v podobě elektřinou poháněného modelu T-Cruise, jímž boří zažitou představu o strojích ve stylu cruiser, k jejichž pohonu má sloužit vidlicový dvouválec.

Tacita T-Cruise je zároveň prvním čistě silničním strojem svého výrobce, doplňujícím v jeho nabídce pětici terénních elektromotorek, nabízených v rámci řady T-Race. Ty jsou připraveny uspokojit zájemce o klasické i cestovní enduro, motard, motokros či dálkové soutěže, jichž se stroje značky Tacita účastní od roku 2012.

Vraťme se, ale k čerstvé novince v podobě modelu T-Cruise. Ta na rozdíl od svých terénních příbuzných a drtivé většiny dnešních elektřinou poháněných motocyklů nesází na futuristický design, ale naopak se svým vzhledem snaží maximálně přiblížit klasickým cruiserům s již zmiňovanými vidlicovými dvouválci a oslovit i konzervativní motorkáře.

Tacita T-Cruise na první pohled skutečně působí jako klasický motocykl se spalovacím motorem, ale namísto něj je v trubkovém rámu uložen kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 30 kW (41 k) a točivém momentu 70 N.m, který může pracovat v režimech Eco či Sport a roztáčí zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky a řetězu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují Li-Po baterie s udávanou životností 2000 nabíjecích cyklů, resp. nájezdem 540.000 km, které jsou nabízeny ve třech provedeních. První verze disponuje kapacitou 7,5 kWh, druhá má 15 kWh a třetí 27 kWh.

Společnost Tacita neuvádí dynamické schopnosti své novinky, ale zmiňuje dojezd a časy dobíjení jednotlivých provedení. Pro baterii s nejnižší kapacitou je uveden dojezd kolem 81 km a dobíjení na plnou kapacitu za necelé dvě hodiny z domácí sítě 220V nebo 40 minut při využití rychlonabíječky.

Baterie se střední kapacitou má umožnit ujet na jedno nabití kolem 149 km. Dobít je lze ze sítě 220V za čtyři hodiny a z rychlonabíječky za 40 minut.

Nejvyšší kapacita baterií má stát za dojezdem kolem 270 km. Na jejich dobití na plnou kapacitu ze sítě 220V je třeba počkat sedm hodin nebo jeden a půl hodiny při využití rychlonabíječky.

Tacita T-Cruise má v provedení se 7,5kWh baterií stát 10.999 amerických dolarů (zhruba 245.000 Kč), s 15kWh baterií pak 14.999 amerických dolarů (kolem 335.000 Kč) a s 27kWh baterií 27.999 amerických dolarů (přibližně 625.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Barry Lyndon
2. 10. 2017 19:44
vypadá to mimořádně hnusně a odporně
a není to tím, že je to elektromobil... Toto že designovali Italové? Nechápu...