Tacita T-Cruise chce být elektrickou obdobou klasických dvouválcových cruiserů

 

Italská společnost Tacita patří mezi výrobce elektřinou poháněných motocyklů. Doposud se specializovala na terénní stroje, ale její čerstvá novinka míří mezi cruisery.

Společnost Tacita, sídlící v Turíně, představila koncem letošního září na AIMExpo 2017 v severoamerickém státe Ohio čerstvou novinku svého výrobního programu v podobě elektřinou poháněného modelu T-Cruise, jímž boří zažitou představu o strojích ve stylu cruiser, k jejichž pohonu má sloužit vidlicový dvouválec.

Tacita T-Cruise je zároveň prvním čistě silničním strojem svého výrobce, doplňujícím v jeho nabídce pětici terénních elektromotorek, nabízených v rámci řady T-Race. Ty jsou připraveny uspokojit zájemce o klasické i cestovní enduro, motard, motokros či dálkové soutěže, jichž se stroje značky Tacita účastní od roku 2012.

Vraťme se, ale k čerstvé novince v podobě modelu T-Cruise. Ta na rozdíl od svých terénních příbuzných a drtivé většiny dnešních elektřinou poháněných motocyklů nesází na futuristický design, ale naopak se svým vzhledem snaží maximálně přiblížit klasickým cruiserům s již zmiňovanými vidlicovými dvouválci a oslovit i konzervativní motorkáře.

Tacita T-Cruise na první pohled skutečně působí jako klasický motocykl se spalovacím motorem, ale namísto něj je v trubkovém rámu uložen kapalinou chlazený elektromotor o výkonu 30 kW (41 k) a točivém momentu 70 N.m, který může pracovat v režimech Eco či Sport a roztáčí zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky a řetězu.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují Li-Po baterie s udávanou životností 2000 nabíjecích cyklů, resp. nájezdem 540.000 km, které jsou nabízeny ve třech provedeních. První verze disponuje kapacitou 7,5 kWh, druhá má 15 kWh a třetí 27 kWh.

Confederate Motorcycles proslulý výstředními dvouválci vsadí na elektřinu

Společnost Tacita neuvádí dynamické schopnosti své novinky, ale zmiňuje dojezd a časy dobíjení jednotlivých provedení. Pro baterii s nejnižší kapacitou je uveden dojezd kolem 81 km a dobíjení na plnou kapacitu za necelé dvě hodiny z domácí sítě 220V nebo 40 minut při využití rychlonabíječky.

Baterie se střední kapacitou má umožnit ujet na jedno nabití kolem 149 km. Dobít je lze ze sítě 220V za čtyři hodiny a z rychlonabíječky za 40 minut.

Nejvyšší kapacita baterií má stát za dojezdem kolem 270 km. Na jejich dobití na plnou kapacitu ze sítě 220V je třeba počkat sedm hodin nebo jeden a půl hodiny při využití rychlonabíječky.

Tacita T-Cruise má v provedení se 7,5kWh baterií stát 10.999 amerických dolarů (zhruba 245.000 Kč), s 15kWh baterií pak 14.999 amerických dolarů (kolem 335.000 Kč) a s 27kWh baterií 27.999 amerických dolarů (přibližně 625.000 Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350 Záplavy v jižní Indii uvěznily tisíce lidí, mrtvých je přes 350

Jihoindický stát Kérala se potýká s katastrofálními…

Na akci DSSS v Dubí zadržela policie dva lidi, další prověřuje Na akci DSSS v Dubí zadržela policie dva lidi, další prověřuje

Policisté na shromáždění příznivců Dělnické strany…

Praha zatím nevlastní sto procent v Pražských službách Praha zatím nevlastní sto procent v Pražských službách

Hlavní město ještě nevykoupilo od drobných akcionářů…

V Janově se při státním pohřbu loučili s oběťmi pádu mostu V Janově se při státním pohřbu loučili s oběťmi pádu mostu

V pavilonu Jeana Nouvela na janovském výstavišti se…

 
Zdroj: Tacita

Štítky Elektromobil Motorky Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Dnes 13:26

Elegantní kupé od Renaultu zazářilo v první polovině 80. let. Dnes nějaké potkat není úplně snadné.




Blesk.cz

Uprchlice (19) v Německu na ulici potkala muže z ISIS, který ji koupil na trhu a zneužíval

Uprchlice (19) v Německu na ulici potkala muže z…

Devatenáctiletá Ašvak Talová se dlouho cítila bezpečně jako uprchlice ve městě Schwäbisch Gmünd na jihozápadě…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Plšek: Před dvěma roky jsme hráli s Vlašimí, teď bude Sevilla. Neskutečné!

Plšek: Před dvěma roky jsme hráli s Vlašimí, teď…

PŘÍMO Z ALMATY | Čelil názorům, že na to nemá. Že kvůli rychlostnímu handicapu vyčnívá a střílí góly jen ve…

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi před startem Serie A?

Schick, Barák i mladé pušky. Jak jsou na tom Češi…

Sedm českých stop najdeme na soupiskách prvoligových italských celků, ale kolik z nich pronikne do základních…

 

Reflex.cz

Na Balatonu vše v pořádku. Gastronomie maďarského venkova sympaticky uvízla v tradicích

Na Balatonu vše v pořádku.…

Už týden velmi poctivě cestuji po Maďarsku. Jako malá jsem u Balatonu prožila nejedno léto a vlastně mě nesmírně…

Éra balónů si žádá i kreslených hrdinek obdařených balóny

Éra balónů si žádá i kreslených hrdinek obdařených balóny

Pakliže ulítáváte na stylu steampunk, tedy viktoriánských kostýmech a verneovských technologiích, bude se vám…