Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tak už i Cobra bude elektrická! Techniku neposkytne nikdo jiný než...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
EPower Racing stojí za vývojem a stavbou závodního vozu s vizáží slavného roadsteru AC Cobra a technikou moderních elektromobilů.

AC Cobra je od svého vzniku spojována s plnotučnými americkými osmiválci, které pod její štíhlou kapotu nastěhoval začátkem šedesátých let Carroll Shelby. Vzhled i výkonu tohoto vozu stojí za skutečností, že patří mezi nejpopulárnější automobily mezi staviteli replik a ti již k pohonu svých roadsterů použili vedle osmiválců i šestiválec a dokonce i malé čtyřválce.

Nyní ovšem ve Vancouveru v Britské Kolumbii pracuje skupina přátel na projektu EPower Racing, jehož výsledkem je replika roadsteru AC Cobra, která bude poháněna čistě elektřinou. Nemá se přitom jednat o nějaké roztomilé městské vozítko, ale cílem těchto nadšenců je ostrý závodní vůz.

Zcela nově navržený prostorový trubkový rám je proto osazen komponenty podvozku z Chevroletu Corvette páté generace a kola zadní nápravy se speciálně navrženým samosvorným diferenciálem bude roztáčet dvojice elektromotorů, určených původně pro elektromobil Tesla Modes S P85D. Každý z těchto elektromotorů má disponovat výkonem okolo 310 kW (421 k) a točivým momentem 600 N.m.

Potřebnou energii pak mají zajistit baterie určené pro elektromobil Kia Soul EV, které budou uloženy v prostoru, jenž je u většiny roadsterů AC Cobra vyhrazen osmiválci. Kapacita baterií, jejichž hmotnost je 181 kg, má být 30 kWh.

EPower Racing, prozatím nezmiňuje, jaké očekává jízdní výkony svého elektrického závodního roadsteru EVCobra, ale očekává, že elektromobil, jehož hmotnost se má pohybovat okolo 815 kg nabídne minimálně v případě zrychlení schopnosti srovnatelné s nejlepšími supersportovními vozy současnosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
20. 1. 2017 07:18
Dvojice elektromotorů ?
Jak je to s tou dvojicí elektromotorů u zadní nápravy ? Já tam vidím pouze jeden

Navíc proč by tam jinak byl ten samosvorný diferenciál ? Dvojice motorů by diferenciál vůbec nepotřebovala, viz třeba konstrukce Rimacu