Test Auto.cz

Tesla Model S P85D – Tohle je budoucnost

17.6. 2015
Verdikt
 

Nejsilnější Tesla Model S má výkon 700 koní a při akceleraci potrápí i některé supersporty. Nejedná se však pouze o imageovou hračku pro hodně zámožné klienty?

Elektromobily mají mezi motoristickými fanoušky pošramocenou pověst. Nejsou příliš v lásce, protože „omezují“ krátkým dojezdem, dlouhou dobou nabíjení a k diskusi je také pořizovací cena, která se u modelů nabízených na evropském trhu obvykle nepohybuje pod 700.000 korunami. Nebudeme vám vnucovat názory, že celá věda spočívá ve správném naplánování trasy (kdo nechce, nepochopí), a že jako v případě každého jiného produktu cena úzce souvisí s poptávkou. Všechny elektromobily ale nelze házet do jednoho pytle…

Bylo potřeba, aby se problematiky elektromobilů chopil někdo s reálnou vizí a pořádným balíkem peněz. Někdo jako Elon Musk, jeden z nejmladších miliardářů planety. Společně s JB Straubelem, jehož láska k obnovitelným zdrojům energie paradoxně vznikla po zničení elektrického golfového vozíku, založili v roce 2003 automobilku Tesla Motors, a o pět let později byl na světě sportovní model Roadster postavený na základě Lotusu Elise. Napoprvé hodně povedená trefa, odborná veřejnost však automobil až moc srovnávala s jeho předlohou, nebyl správně pochopen a s cenou okolo 100.000 dolarů nemohl konkurovat stejně zaměřeným vozům.

Model S, který Tesla Motors představila v červnu 2012, je jiný. Ve Fremontu v Kalifornii pro něj vznikla nová továrna, investovaly se ohromné prostředky do propagace, a přestože na světě nebyl ještě ani jeden produkční exemplář, měla automobilka tisíce objednávek. Vůz je od základu navržen jako elektromobil s dlouhým dojezdem, a jeho unikátní koncepce s akumulátory umístěnými v podlaze a hnacími motory na nápravách přináší samá pozitiva. S vozem se setkáváme i na českých silnicích, byť u nás tahle značka nemá oficiální zastoupení.

Tesla Model S P85D: Elektromobil s výkonem 515 kW a pohonem všech kol

Na úspěchu Modelu S se zcela jistě podepsal také jednoduchý systém objednávek. Nemusíte totiž ani jezdit do speciálního Design Studia (například do Mnichova, Lince nebo Vídně), kde vám vysněnou konfiguraci doslova sestaví před očima. Auto si prostě objednáte přes internet, vyberete měsíc dodání (aktuálně je nejbližší srpen), zaplatíte 2.000 eur zálohu a počkáte, až bude doručeno do vámi vybraného Studia. Pro Teslu je bohužel Česko „ostatní Evropou“, převzetí tedy vždycky probíhá v evropské centrále v nizozemském Tilburgu. Volba servisu ale není nikterak omezena (jezdí se každý rok nebo po 20.000 ujetých kilometrech), přičemž Čechům nejvíce vyhovuje Mnichov nebo Vídeň.

Nenápadná? Ani náhodou!

Tesla Motors se do vývoje luxusního Modelu S pustila hezky od podlahy, a to doslova. Nejprve navrhla základní plošinu s jednoduchým obvodovým rámem, jehož součástí (a zpevňujícím prvkem) jsou akumulátory. V případě nejsilnější verze P 85D mají kapacitu 85 kW a jsou tvořeny více než sedmi tisíci vodou chlazenými lithium-iontovými články řazenými do ploché vrstvy střídáním kladných a záporných pólů. Výkonné elektromotory jsou součástí náprav a na všem „sedí“ hliníková samonosná karoserie (celkový podíl hliníku činí 97 %). Žádná převodovka, žádný hnací hřídel, všechno spolu komunikuje takzvaně po drátech.

Za tvary karoserie stojí Franz von Holzhausen, jež před nástupem do Tesla Motors pracoval u Mazdy, General Motors a Volkswagenu. Hodnocení vzhledu je subjektivní záležitost, Model S nicméně na první pohled ničím nešokuje. Necelých pět metrů dlouhá a neskutečných 2.187 milimetrů široká karoserie plně podléhá přísným pravidlům aerodynamiky, což Tesle vyneslo koeficient odporu vzduchu cx = 0,24. Pro srovnání: Toyota Prius jej má o setinu vyšší, a rozhodně to není taková fešanda…

obrázek [600 x 337]  

Jenže zatímco Prius musí být hlavně dostupným hybridem, Tesla Model S je drahým a luxusním liftbackem bez jediného kompromisu. Kvůli lepšímu obtékání vzduchu výrobce přišel s nádhernými výsuvnými klikami dveří, kapalinou chlazené elektromotory nepotřebují razantní dochlazování vzduchem (vpředu ale decentní nasávací prostor je), a plochý titanový kryt podvozku má vedle zjevného přínosu také funkci ochrany akumulátorů. Síla není v baculatém celku, ale stylových detailech, jako jsou například tenoučké nosníky spojující vnější zpětná zrcátka s karoserií nebo zásuvka pro dobíjecí kabel zakomponovaná do levé svítilny.

Tlačítka? Pouze dvě!

Jakkoli může Tesla Model S zvenku působit nenápadně, uvnitř dokonale změníte názor. Před vstupem do interiéru nemusíte intuitivní klíček tvaru autíčka ani vytahovat z kapsy (co všechno umí, najdete v přiloženém videu) - vůz vás pozná, automaticky vysune kliky dveří a stačí se pouze usadit. Robustní postavy zpočátku budou mít problém s prostředními sloupky karoserie, schopnost nezavadit o ně pozadím si však osvojíte poměrně rychle.

Kvůli rovnoměrné zástavbě baterií se sedí výše, než jsme u podobně velkých luxusních vozů zvyklí, zároveň je ale třeba pochválit zcela rovnou podlahu a absenci středového tunelu. Na první pohled všechno vypadá jako v běžném automobilu, ve skutečnosti je ale interiér Modelu S revoluční. Veškeré funkce totiž ovládáte na obrovském dotykovém displeji s úhlopříčkou 17”. Na přístrojové desce najdete pouze dvě konvenční tlačítka – jedním se otevírá přihrádka před spolujezdcem a druhé spouští výstražná světla. Přiznám se, že jsem byl z infotainmentu v prvních chvílích dost na větvi, ovládání však nemohlo být jednodušší a intuitivnější.

Hlavních funkce Tesly se skrývají v záložce Controls zahrnující všechno od otevírání střešního okna, nastavení světlé výšky vzduchového podvozku, vytápění sedadel až po palubní počítač, odemykání dveří, nastavení režimu světlometů, tuhosti řízení nebo množství výkonu, který vůz využívá. Vedle toho máte k dispozici zadní kameru schopnou přenášet obraz v rozlišení HD za jakékoliv rychlosti, přístup k internetu (i za jízdy) nebo navigaci pracující s mapami Google. Navádění k cíli tak dostalo zcela nový rozměr - můžete přepínat mezi několika typy map a dokonce vidíte aktuální dopravní komplikace. Pokud si ale vystačíte s klasikou, najdete v přístrojovém štítu rozhraní systému Garmin.

Video: Reakce spolujezdců na drtivé zrychlení Tesly S P85D vás dostanou!

Dokonce ani ovládání na volantu není úplně konvenční. Tlačítky na levé straně jednoduše ladíte rádiové stanice a pracujete s hlasitostí, otočné tlačítko na pravé straně však může mít několik funkcí. Je jenom na vás, zda s ním budete otevírat nebo zavírat střešní okno, zvyšovat nebo snižovat intenzitu ventilátoru klimatizace nebo vybírat zdroj k poslechu hudby. Toto řešení nám doslova vyrazilo dech.

obrázek [600 x 388]  

Pohodlná přední sedadla s překvapivě pevným bočním vedením nedávají moc příležitostí k výtkám, něco jiného je to ale vzadu. Kvůli uložení akumulátorů v podlaze a nízké linii střechy totiž nezbylo než ukotvit sedáky o něco níže (hrana je ve výšce 270 milimetrů od podlahy) a ani jejich délka 440 milimetrů nikoho neohromí. Dlouháni se dozadu vměstnají, sedí ale takříkajíc na bidýlku. Doporučujeme tedy vůz zaplnit podle rodinné hierarchie – dospělí dopředu, teenageři dozadu, a nejmenší na dvě zadní místa v zavazadelníku, která získáte za příplatek 2.700 eur bez daně.

Ano, Tesla Model S uveze až sedm cestujících, pokud ale zůstane zavazadlový prostor neobsazen, uložíte do něj až 745 litrů bagáže. A protože Model S nemá spalovací motor, další „kufr“ najdete pod kapotou – má sice objem jenom 150 litrů, dopředu však stejně budete nejčastěji ukládat povinnou výbavu nebo nabíjecí kabely. Pouze zavírání jde trochu ztuha. Tesla totiž nenechala nic náhodě a než by mělo dovnitř při vysoké rychlosti zatékat, raději použila robustnější obvodové těsnění.

Měli bychom se bát?

Pod zkratkou P85D se ukrývá nejsilnější verze Model S. Písmeno P znamená Performance, číslovka představuje kapacitu akumulátorů v kilowatthodinách a D prozrazuje použití dvojice elektromotorů. Takto konfigurovaný vůz je vždycky čtyřkolkou, a protože jsou motory napojeny rovnou na kola (distribuci točivého momentu řídí elektronika), není zde žádná převodovka. Jednoduché řešení minimalizuje třecí ztráty, zajišťuje lineární a ničím nepřerušovaný průběh zrychlení a šetří spoustu prostoru.

A teď to nejdůležitější – elektromotory mají výkon 165 a 350 kW, a protože pracují zároveň, lze hodnoty jednoduše sečíst. Celkem 2,2 tuny vážící Tesla produkuje neuvěřitelných 515 kW (700 koní) a točivý moment 930 N.m dostupný od prvního milimetru pohybu automobilu. Není divu, že P 85D kdekdo srovnává s nejvěhlasnějšími sportovními automobily. Zatímco ty ale na startu ještě protáčejí kola, je už Tesla dávno pryč. Dá se takové stádo vůbec považovat za dostatečnou rezervu, nebo už jde o plýtvání výkonem?

Tesla Model S již brzy s autopilotem

Další parametry jsou neméně ohromující – Tesla Model S P85D zrychlí z nuly na stovku za 3,3 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. V průměru by přitom neměla spotřebovat více než 17,7 kWh na sto kilometrů jízdy a podle údajů automobilky na jedno nabití ujede až 480 kilometrů. Takto velký dojezd nemá snad žádný z podobně výkonných automobilů s konvenčním spalovacím motorem, proč tedy Teslu nevidíme na každém rohu?

obrázek [600 x 356]  

Jedním z důvodů bude nedostatečná důvěra klientů k takto koncipovanému automobilu a neustálé obavy z vybití akumulátorů v nejméně vhodnou dobu. Jenže to není neprůstřelný argument. Dokonce i v České republice totiž v každém větším nákupním centru najdete nabíjecí stanice, díky kterým při napětí 400 V a proudu 32 A vůz nabijete asi za 3,5 hodiny (s použitím kabelu s konektorem Mennekes typ 2). V systému si navíc můžete nastavit velikost proudu, aby nedošlo k „vyhození“ pojistek, při 16 ampérech ale budete logicky nabíjet dvakrát déle.

Nejrychleji baterie dobijete prostřednictvím rychlonabíječek CHAdeMO. V Evropě je jich více než 1600 a najdete je u každého prodejce vozů Nissan oprávněného prodávat elektromobily. Potřebujete pouze speciální adaptér, který Tesla ve svém e-shopu nabízí za 450 dolarů (asi 11.000 Kč, objednáte jej stejně jednoduše jako samotné auto), s ním nabíjení na čtyřsetkilometrový dojezd zabere jenom dvě hodiny. V našich končinách se tedy bez plánování delší cesty neobejdete, stačí ale vyrazit na západ od našich hranic a „natankujete“ skoro na každém rohu. Kde je tedy problém?

Ano, měli…

Můj život s Teslou začal na zapadlém parkovišti v pražském Karlíně, bylo třicetistupňové vedro a jenom stěží jsem vstřebal důležité informace, pokyny a rady nabyté před prvním usednutím za volant. Startovací tlačítko nebo slot na uložení intuitivního klíčku byste hledali marně. Vůz je hned po odemčení připraven k jízdě a voličem umístěným pod volantem (mimochodem – je z Mercedesu) stačí pouze zvolit režim D. „Sakra, tohle je ale obrovské auto,“ proletělo mi hlavou, když jsem se snažil 4.970 milimetrů dlouhou a 2187 mm širokou Teslu natlačit do úzkého výjezdu…

Už dávno jsem zapomněl, jaké je to řídit elektromobil, natož takový, který vás dokáže připravit o řidičák za méně než tři sekundy. Jízda je naprosto tichá a díky vzduchovému pérování také neskutečně komfortní, systém (pravděpodobně se jedná o Airmatic od Mercedes-Benzu) tady ale není proto, abyste operativně nastavovali tuhost tlumení. Devizou podvozku je ovládání světlé výšky v úrovních Low (120 mm), Standard, High a Very high (163 mm), díky čemuž si při parkování k patníku neodřete nárazníky. Při vyšší rychlosti se Tesla tiskne k vozovce, aby regulovala obtékání vzduchu, a sami si můžete navolit, kdy se tak stane.

obrázek [600 x 319]  

Korzování městem je zážitek nejen pro řidiče a posádku, ale také pro okolí, které na Teslu nahlíží jako na zjevení. Nikdo nevěří vlastním očím, chodci projevují uznání zvednutým palcem, a ostatní řidiči vás na křižovatkách rádi pustí, aby si mohli auto dostatečně prohlédnout. Kolikrát jsem měl pocit, že se zastavil čas, pak ale stačilo lehce přišlápnout pedál akcelerátoru a Tesla jako by všechny odmrštila do jiné galaxie.

Tesla Model S je nejbezpečnějším autem v historii crash testů

Vzhledem k velkým vnějším rozměrům Tesly panují obavy o její použitelnost v hustém provozu, není se ale čeho bát. Systém čidel rozmístěných v náraznících je totiž připraven na instalaci autopilota, který umí plně převzít kontrolu nad vozidlem a problém by mu nemělo dělat ani předjíždění. Čidla jsou tak citlivá, že dokážou změřit vzdálenost od překážek v centimetrech a informovat řidiče přes obrazovku v přístrojovém štítu. Problém navíc není ani s výhledem z kabiny, byť se to tak kvůli rozměrným zadním hlavovým opěrkám nemusí zdát – zadní kamera totiž přenáší na sedmnáctipalcový displej dokonale čistý obraz, konvenční vnitřní zpětné zrcátko plní hlavně funkci „kontrolora“ zadních cestujících.

K jízdě můžete přistupovat dvěma způsoby – buď necháte aktivován základní režim Sport, ve kterém je výstupní výkon obou elektromotorů „stažen“ na 400 koní, nebo hodíte strach za hlavu a přepnete na režim Insane (šílený), kdy máte k dispozici všech 700 koní (515 kW) a 930 N.m točivého momentu. V každém případě nechejte zapnutou funkci Creep, která simuluje tah běžného automatu po uvolnění brzdy (v režimu D jinak motory nepracují, dokud nesešlápnete akcelerátor). Jednou byste se totiž mohli zapomenout a způsobit hrozivou nehodu…

Při klidné jízdě se Tesla Model S vůbec neliší od běžných elektromobilů. Díky dokonalé aerodynamice a poctivému odhlučnění kabiny není slyšet svist kolem vnějších zrcátek či předních sloupků a po uvolení akcelerátoru začnou elektromotory razantně rekuperovat (míru rekuperace lze nastavit ve dvou krocích). Pokud se naučíte správně odhadovat, kdy pedál uvolnit, lze s Teslou dojíždět bez použití brzd. Skvělý interiér vás obklopí, pohodová hudba vycházející z kvalitní aparatury navodí meditační atmosféru, a posádku takřka nic neruší. Ani zastávky kvůli dobíjení…

obrázek [600 x 349]  

Je celkem jedno, jaký má P 85D výkon, protože v uvolněném režimu skoro nic nespotřebovává. Přesuny konstantní dálniční rychlostí znamenají odběr okolo 20 kWh na 100 kilometrů, nejčastěji jsme se však jezdili za 24 až 30 kWh/100 km, což při plném nabití akumulátorů znamená reálný dojezd mezi 350 až 280 kilometry. Při ceně okolo 5 korun za kilowatthodinu tedy za jeden kilometr jízdy zaplatíte 1,20 až 1,50 Kč. Že tohle zvládne i Škoda Octavia na CNG? Jenže ta nemá 700 koní…

Po přepnutí do režimu Insane se ukáže úplně jiná stránka Tesly. Dlouho jsem se bál vyzkoušet maximální potenciál obou elektromotorů hrubým zaraženým akcelerátoru do podlahy, a přibližně sekundu poté, co se tak skutečně stalo, mi došlo proč. Jedinec s běžně vyvinutým krčním svalstvem totiž nemá nejmenší šanci odvrátit úder hlavy o hlavovou opěrku, ruce rázem zkamení, hrudní koš se sevře a Tesla táhne brutální silou vpřed (při akceleraci z místa jsme naměřili podélné přetížení 1,02 g). Nečekejte protočení všech kol ani hustá oblaka dýmu – akceleraci doprovází pouze lehké písknutí zadních pneumatik a hvízdání elektromotorů. Zadní část si díky rovnoměrnému rozložení hmotnosti skoro „nesedá“ a celek je nebývale stabilní i při nevyhnutelném prudkém brzdění.

Možná si říkáte, že takový pocit způsobí kdejaký supersport, ale není to pravda. U vozů se spalovacími motory totiž všechno doprovází ohromný řev a maximální točivý moment nastupuje se zpožděním. Tady ale prostě síla roste lineárně, není ničím přerušena a nádherně graduje. Pocit ze zrychlení se špatně popisuje, protože v podstatě nelze k ničemu přirovnat. Snad jenom k vystřelení z praku…

A zatáčet umí?

Zatím jsme jeli buď relaxovaně, nebo rovně, jak je na tom ale Tesla v zatáčkách? Možná budete překvapeni, ale vyšší celková hmotnost nečiní problém. Nízko umístěné akumulátory posunuly těžiště někam do úrovně kolen průměrně vzrostlého jedince, což automobilu propůjčilo dokonale neutrální postoj. Díky pohonu všech kol nemáte na suchém povrchu moc šancí rozhodit zadní část, a když k vybočení přece jen dojde, je to spíše ku prospěchu nasměrování karoserie ke středu zatáčky.

Řízení s posilovačem nastavitelným ve třech stupních dokonale pohltilo veškerou zpětnou vazbu od předních kol, jistota a přesnost mu však nechybí. Žasli byste nad bleskurychlými reakcemi lichoběžníkové přední nápravy, kterou zbytek karoserie povolně následuje. Někdy bylo až komické zpovzdálí sledovat úhybné manévry masivní karoserie, jako by snad Tesla byla zajíc prchající před dávkou ze vzduchovky…

obrázek [600 x 273]  

Projev v zatáčkách se zkrátka nepodobá žádnému vozu stejné kategorie s konvenčním spalovacím motorem, převodovkou a hnacími hřídeli. Je neuvěřitelně rychlý, jistý, neutrální, ale nikoliv „zavalitý“. Snad je to vysokým výkonem a jeho promyšlenou distribucí na kola po nejkratší možné dráze – vždycky máte podporu tam, kde ji potřebujete.

S vlastnictvím přichází těžký úděl

Na začátku jsem položil otázku, zda není Tesla Model S pouze drahou hračkou pro zámožné klienty. Nejvýkonnější P 85D stojí 93.400 eur (asi 2,5 milionu korun) bez DPH, tedy opravdu hodně, je to ale pochopitelné. Nevznikla totiž jen tak z plezíru, ale zrodila se v hlavě člověka, který nešel s davem a chtěl své nápady prezentovat v nejlepším možném světle. Bude trvat ještě dlouho, než se použitá technologie stane dostupnou běžným zákazníkům, z historického hlediska je ale Model S jedním z nejdůležitějších automobilů vůbec.

Model S zvenku vypadá docela nenápadně, ve skutečnosti ale ohromuje každým coulem a neuvěřitelně přitahuje pozornost. Veřejnost chce vůz osobně poznat, usadit se do interiéru, osahat si ho, a je v zájmu samotného majitele, aby to umožnil. Šíří tím totiž povědomí o použité technologii a zároveň se stává jedním z tvůrců dobrého jména elektromobilů. A to je pořádně těžký úděl…

obrázek [600 x 332]  

Nejlevnější verze modelu66.800 eur (70D/246 kW)
Základ s testovaným motorem93.400 eur (P 85D/515 kW)
Testovaný vůz s výbavou109.400 eur (P 85D/515 kW)

Plusy

  • Luxusní a prostorný interiér, výborná pozice za volantem
  • Intuitivní ovládání infotainmentu
  • Bezkonkurenční zátah elektromotorů od nulových otáček
  • Skvěle odhlučněná kabina
  • Spotřeba energie při běžné jízdě
  • Velký dojezd na jedno nabití

Minusy

  • Nízko usazené zadní sedáky a jejich délka
  • Horší nastupování dopředu, překáží střední sloupek
  • Řízení bez zpětné vazby
Foto: Josef Dvořák
Spolupracujeme s TipCars.com

Tesla Model S P85D

Cena v základní výbavě: 2 545 617 Kč Cena v testované výbavě: 2 981 697 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, systém automatického nouzového brzdění, kontrola slepého úhlu, parkovací čidla, titanový kryt podvozku, infotainment se sedmnáctipalcovým dotykovým displejem, bezklíčový vstup do vozu, xenonové světlomety, vysouvací kliky dveří, zadní parkovací kamera s obrazovým výstupem HD, internetové připojení přes wi-fi hotspot, bluetooth handsfree, autorádio s internetovým streamingem, elektricky nastavitelná přední sedadla s vyhříváním, 2x zavazadlový prostor, diodové denní svícení, upozornění na opuštění jízdního pruhu, dešťový senzor, 2x zdířka USB, brzdy Brembo se čtyřpístkovými třmeny vpředu atd.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza (+1.355 €), panoramatické střešní okno (+1.350 €), litá 19“ kola Cyclone (+2.200 €), kožené čalounění Next Generation (+2.200 €), karbonové dekory v interiéru (+900 €), paket Premium Interior and Lighting – elektricky výklopné víko zavazadelníku, čalounění přístrojové desky kůží Nappa, ambientní osvětlení interiéru, mlhovky s přisvětlováním do zatáček, osvětlené kliky dveří (+2.700 €), vzduchové odpružení (+2.200 €), audiosystém Ultra High Fidelity (+2.200 €), paket Subzero Weather – vyhřívání volantu, zadních sedadel, plochy pod předními stírači a trysek ostřikovačů (+900 €). Všechny uvedené ceny jsou bez DPH.

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
Technické údaje
Motor Tesla Model S P85D
Typ motoru: elektrický
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 515 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 930 / -
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / 745
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2200 / -
Rozměr pneu:245/45 R 19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4970
b) šířka (mm): 2187
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2960
e) rozchod vpředu (mm): 1662
f) rozchod vzadu (mm): 1700
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Tesla Model S P85D – Tohle je budoucnost

Jan Mička (Auto.cz)Jan Mička (Auto.cz)
moderoval 17.6.2015 tuto diskuzi







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 




Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný? Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články…

Řidič tesly vybrzdil Volkswagen Passat a stal se hrdinou Řidič tesly vybrzdil Volkswagen Passat a stal se hrdinou

Poblíž Mnichova došlo k ojedinělé situaci. Řidiče passatu…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na lavičku jde Nedvěd

Změny ve Spartě! Končí asistenti, Kalous zůstává. Na…

Hokejová Sparta po krachu ve čtvrtfinále play off mění složení realizačního týmu. U extraligového týmu končí…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…