Takto vypadá nejdražší auto světa: Ferrari 250 GTO za 728 mil. Kč

Takto vypadá nejdražší auto světa: Ferrari 250 GTO za 728 mil. Kč

 
 

Ferrari 250 GTO je opět nejdražším autem na světě. Tentokrát se jedná o exemplář z roku 1962 připravený původně pro Stirlinga Mosse.

Hvězda první poloviny šedesátých let od svého představení v roce 1962 stále dokáže rozproudit krev všem milovníkům sportovních vozů a pro fanoušky klasických Ferrari prakticky představuje modlu.

To ostatně dokazují i částky, které jsou sběratelé ochotní zaplatit za originální vozy se zdokumentovanou historií. V lednu letošního roku zaplatil Jon Hunt za Ferrari 250 GTO z roku 1963 s číslem podvozku 5095GT částku 32 milionů amerických dolarů (zhruba 666 mil. Kč).

Nyní se podle zprávy zveřejněné agenturou Bloomberg prodalo Ferrari 250 GTO z roku 1962 s číslem šasi 3505GT za 35 milionů amerických dolarů (okolo 728 mil. Kč), což z něj dělá oficiálně nejdražší osobní automobil na světě.

Majitelem vozu se údajně stal sběratel Craig McCaw, který jej koupil od Erica Heerema. Ten jej přitom měl koupit zhruba před deseti lety za 8,5 milionu amerických dolarů a v roce 1996 změnilo toto Ferrari majitele za pouhých 3,5 milionu amerických dolarů.

Ferrari 250 GTO s atypickým světle zeleným lakem karoserie bylo v roce 1962 dodáno závodnímu týmu UDT- Laystall a v závodě na 24 hodin v Le Mans s ním měl startovat Stirling Moss. K tomu bohužel nedošlo, protože závodnickou kariéru britského jezdce ukončila nehoda na okruhu Goodwood v Sussexu v dubnu stejného roku.

V Le Mans s Ferrari nakonec startoval Mossův stájový kolega Innes Ireland, s nímž se za volantem střídal Masten Gregory. V náročném závodě toto Ferrari bohužel skončilo po 165 kolech a do cíle nedojelo. Od roku 1963 vystřídal vůz číslem šasi 3505 řadu majitelů a až do roku 1965 startoval v řádě závodů.

Ferrari 250 (1952 - 1964)

Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.

V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let! V hollywoodském bytě se našlo Ferrari 250 GT. Stálo tady přes 30 let!

Historická auta lze objevit všude možně, hlavně v…

Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří! Ferrari za miliardu: David Lee se svojí sbírkou netroškaří!

Ferrari má po celém světě hodně fanoušků. Někteří si také…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…