Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takto vypadá nejdražší auto světa: Ferrari 250 GTO za 728 mil. Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Ferrari 250 GTO je opět nejdražším autem na světě. Tentokrát se jedná o exemplář z roku 1962 připravený původně pro Stirlinga Mosse.

Hvězda první poloviny šedesátých let od svého představení v roce 1962 stále dokáže rozproudit krev všem milovníkům sportovních vozů a pro fanoušky klasických Ferrari prakticky představuje modlu.

To ostatně dokazují i částky, které jsou sběratelé ochotní zaplatit za originální vozy se zdokumentovanou historií. V lednu letošního roku zaplatil Jon Hunt za Ferrari 250 GTO z roku 1963 s číslem podvozku 5095GT částku 32 milionů amerických dolarů (zhruba 666 mil. Kč).

Nyní se podle zprávy zveřejněné agenturou Bloomberg prodalo Ferrari 250 GTO z roku 1962 s číslem šasi 3505GT za 35 milionů amerických dolarů (okolo 728 mil. Kč), což z něj dělá oficiálně nejdražší osobní automobil na světě.

Majitelem vozu se údajně stal sběratel Craig McCaw, který jej koupil od Erica Heerema. Ten jej přitom měl koupit zhruba před deseti lety za 8,5 milionu amerických dolarů a v roce 1996 změnilo toto Ferrari majitele za pouhých 3,5 milionu amerických dolarů.

Ferrari 250 GTO s atypickým světle zeleným lakem karoserie bylo v roce 1962 dodáno závodnímu týmu UDT- Laystall a v závodě na 24 hodin v Le Mans s ním měl startovat Stirling Moss. K tomu bohužel nedošlo, protože závodnickou kariéru britského jezdce ukončila nehoda na okruhu Goodwood v Sussexu v dubnu stejného roku.

V Le Mans s Ferrari nakonec startoval Mossův stájový kolega Innes Ireland, s nímž se za volantem střídal Masten Gregory. V náročném závodě toto Ferrari bohužel skončilo po 165 kolech a do cíle nedojelo. Od roku 1963 vystřídal vůz číslem šasi 3505 řadu majitelů a až do roku 1965 startoval v řádě závodů.

Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 min-1 a točivý moment 275 Nm při 5500 min-1. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s.

V letech 1962 až 1963 vzniklo 36 vozů takzvané první série a v roce 1964 je doplnily 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která je nižší a připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
4. 6. 2012 20:38
Re: Je to klenot, o tom žádná..
Tak on se někdo najde, o tom nepochybuji. Jen se domnívám, že až se tohle auto bude prodávat, nenajde se nikdo, kdo by zaplatil tolik peněz, aby se tohle auto vyplatilo jako investice. Čistě teoreticky, majitel si auto nechá 10 let (průměrná roční inflace cca 2,0% = 20%/10 let), auto si jistě pojistí (tady si troufám jen odhadovat, že ročně zaplatí nějakých 750 tisíc USD na pojistce = 7,5 mil USD/10 let), nemluvě o dalších nákladech. Z toho vyplývá, že by za těch 10 let musel za auto dostat aspoň 50 mil USD, aby se mu alespoň zaplatilo.
Jak už jsem psal, trh se starými Ferrari je zdeformovám silnou poptávkou, takže tato auta bývají prodávána dost nad cenou.
Avatar - Bristol
4. 6. 2012 20:18
Re: Co s tim?
ty si fakt myslíš že to je rezavá popelnice...? to auto mělo jistě prvotřídní péči....a měl bys chápat že tohle se nekupuje na nějaké ježdění...ale je to prostě investice...stejně jako do obrazů rembrandta, do diamantů nebo do houslí některého z vyhlášených houslařů(např. Stradivari)... ;-) jistě sis všiml že investice do peněz nebo do cenných papírů je v současném klimatu vcelku riskantní...tak se investuje do něčeho co má hodnotu...která navíc neustále roste... :yes: :yes: chválím kupce za skvělý obchodní tah
Avatar - Bristol
4. 6. 2012 20:09
Re: Je to klenot, o tom žádná..
máš i nemáš pravdu: souhlasím s tím že takové peníze se dají jistě využít efektivněji...nesouhlasím s tím že je to zvrácené: zvrácená je ideologie která říká že by měli mít všichni stejně bez ohledu na vzdělání, talent, píli, IQ, a dalších x aspektů které ovlivňuji to kdo má a kdo ne...ono k takovým reakcím(nemyslím tím tebe samozřejmě) ale myslím přitleskávače těchto ideologií...to jsou obvykle lidé co nemají, a závidí na tolik že by se chtěli dobrovolně nechat vrhnout zpět do propasti socialismu jen proto že nejsou ochotni strpět to že jiný má...a oni ne...
Avatar - hijack
4. 6. 2012 19:46
Re: Co s tim?
No ono to na hrdzavy kram moc nevyzera..Tie prachy dal za auto ktore vyzera a hlavne je temer v rovnako dobrej kondicii ako ked vyslo z marranella..proste az na par zrazov to auto vobec nejazdi a vsetky diely su udrziavane. Ak nieco nie je ako ma byt tak sa to proste vymeni za tiez originalny na mieru spraveny diel..je to klenot kazdej vystavy,legenda a pravom naj ferrari ever ale podla mna si taku cenu nezasluzi
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2012 17:33
Re: Je to klenot, o tom žádná..
Souhlasím, a rozhodně ne proto, že bych záviděl. ;-)