Tata Nano 2014: jezdí na zemní plyn a stojí 48.900 Kč

 

Levná Tata Nano prochází průběžnými modernizacemi a pomalu se posouvá cenově výše, byť základ stále zůstává hodně nízko. Novinkou je verze s pohonem na zemní plyn.

„Nejlevnější auto světa“ Tata Nano se představilo počátkem roku 2008, prodává se však až od dubna 2009. Vnější vizuální změny indického „vajíčka“ pro modelový rok 2014 jsou jenom kosmetického rázu. Zvenčí jej poznáme podle černého nástavce na předním nárazníku, decentně se proměnil také ten zadní. Vyšší stupně výbavy CX a LX navíc dostaly chromovaný pás na kapotu. Vůz lze dále zušlechtit čtveřicí výbavových balíčků, které obsahují například bodykit, střechu v kontrastní barvě, polepy boků a litá kola.

Interiér si stále zachovává původní vzhled. Dražší varianty dostanou čalounění z kvalitnějších materiálů, novou středovou konzolu s dvanáctivoltovou zásuvkou a držákem lahví, dvě schránky v palubní desce (místo airbagů...), plasty v šedé, či nově též béžové barvě. Také základní Standard se ovšem chlubí šedočerným vnitřkem. Zdá se to být k nevíře, ale Indové si nyní mohou koupit Nano s metalízou, dálkovým centrálním zamykáním, bezklíčkovým vstupem, klimatizací, elektrickými předními okny a audiosystémem AmphiStream. Ten nabídne čtyři reproduktory, bezdrátové spojení bluetooth a přípojky AUX a USB. O takové výbavě se při premiéře před pěti lety mohlo zákazníkům jenom zdát…

Základní zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 dává 28 kW výkonu a 51 N.m točivého momentu. K němu přibyla také dvoupalivová varianta na zemní plyn, která nabízí pouze 24 kW a 45 N.m. Prototyp měl premiéru v lednu 2012 v Dillí. Spotřeba benzinu podle místních norem ARAI (Automotive Research Association of India) činila 3,9 l na 100 km. Plánovaná větší osmistovka se zatím neobjevila, čeká se také na diesel.

Přední kola vozu Nano jsou nezávisle zavěšená na vzpěrách McPherson a nechybí jim stabilizátor. Lepší verze mají posilovač řízení, ten brzdový je už v základu. Bubny(či spíše bubínky) na všech kolech disponují průměrem pouhých 180 mm. Zavazadelník pojme sice titěrných 80 litrů bagáže, při sklopení zadních sedadel, které jsou též součástí standardní výbavy, vzroste objem na 500 l. Nezapomeňme, že Nano váží pouhých 600 kg. Jeho maximální rychlost 105 km/h je na přeplněné indické silnice až dost vysoká, poloměr otáčení pouhé čtyři metry by se náramně hodil také do Evropy.

Zajímavostí je čtyřletá záruka, omezená ovšem pouhými 60.000 kilometry. Nano určitě není automobilem pro dlouhé cestování, byť světlou výšku 180 milimetrů mohou závidět i leckterá SUV. Na indickém trhu se modernizovaný model objeví v červenci, přičemž za holátko s černými nárazníky a plechovými koly zákazník zaplatí v přepočtu pouhých 48.900 korun. Ratan Tata se svého snu o levném autě vzdát nehodlá…

Tata Nano: všechny články o „nejlevnějším autě světa“

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…