Tata Nano 2014: jezdí na zemní plyn a stojí 48.900 Kč

 

Levná Tata Nano prochází průběžnými modernizacemi a pomalu se posouvá cenově výše, byť základ stále zůstává hodně nízko. Novinkou je verze s pohonem na zemní plyn.

„Nejlevnější auto světa“ Tata Nano se představilo počátkem roku 2008, prodává se však až od dubna 2009. Vnější vizuální změny indického „vajíčka“ pro modelový rok 2014 jsou jenom kosmetického rázu. Zvenčí jej poznáme podle černého nástavce na předním nárazníku, decentně se proměnil také ten zadní. Vyšší stupně výbavy CX a LX navíc dostaly chromovaný pás na kapotu. Vůz lze dále zušlechtit čtveřicí výbavových balíčků, které obsahují například bodykit, střechu v kontrastní barvě, polepy boků a litá kola.

Interiér si stále zachovává původní vzhled. Dražší varianty dostanou čalounění z kvalitnějších materiálů, novou středovou konzolu s dvanáctivoltovou zásuvkou a držákem lahví, dvě schránky v palubní desce (místo airbagů...), plasty v šedé, či nově též béžové barvě. Také základní Standard se ovšem chlubí šedočerným vnitřkem. Zdá se to být k nevíře, ale Indové si nyní mohou koupit Nano s metalízou, dálkovým centrálním zamykáním, bezklíčkovým vstupem, klimatizací, elektrickými předními okny a audiosystémem AmphiStream. Ten nabídne čtyři reproduktory, bezdrátové spojení bluetooth a přípojky AUX a USB. O takové výbavě se při premiéře před pěti lety mohlo zákazníkům jenom zdát…

Základní zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 dává 28 kW výkonu a 51 N.m točivého momentu. K němu přibyla také dvoupalivová varianta na zemní plyn, která nabízí pouze 24 kW a 45 N.m. Prototyp měl premiéru v lednu 2012 v Dillí. Spotřeba benzinu podle místních norem ARAI (Automotive Research Association of India) činila 3,9 l na 100 km. Plánovaná větší osmistovka se zatím neobjevila, čeká se také na diesel.

Přední kola vozu Nano jsou nezávisle zavěšená na vzpěrách McPherson a nechybí jim stabilizátor. Lepší verze mají posilovač řízení, ten brzdový je už v základu. Bubny(či spíše bubínky) na všech kolech disponují průměrem pouhých 180 mm. Zavazadelník pojme sice titěrných 80 litrů bagáže, při sklopení zadních sedadel, které jsou též součástí standardní výbavy, vzroste objem na 500 l. Nezapomeňme, že Nano váží pouhých 600 kg. Jeho maximální rychlost 105 km/h je na přeplněné indické silnice až dost vysoká, poloměr otáčení pouhé čtyři metry by se náramně hodil také do Evropy.

Zajímavostí je čtyřletá záruka, omezená ovšem pouhými 60.000 kilometry. Nano určitě není automobilem pro dlouhé cestování, byť světlou výšku 180 milimetrů mohou závidět i leckterá SUV. Na indickém trhu se modernizovaný model objeví v červenci, přičemž za holátko s černými nárazníky a plechovými koly zákazník zaplatí v přepočtu pouhých 48.900 korun. Ratan Tata se svého snu o levném autě vzdát nehodlá…

Tata Nano: všechny články o „nejlevnějším autě světa“

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…