Tata Nano 2014: jezdí na zemní plyn a stojí 48.900 Kč

 

Levná Tata Nano prochází průběžnými modernizacemi a pomalu se posouvá cenově výše, byť základ stále zůstává hodně nízko. Novinkou je verze s pohonem na zemní plyn.

„Nejlevnější auto světa“ Tata Nano se představilo počátkem roku 2008, prodává se však až od dubna 2009. Vnější vizuální změny indického „vajíčka“ pro modelový rok 2014 jsou jenom kosmetického rázu. Zvenčí jej poznáme podle černého nástavce na předním nárazníku, decentně se proměnil také ten zadní. Vyšší stupně výbavy CX a LX navíc dostaly chromovaný pás na kapotu. Vůz lze dále zušlechtit čtveřicí výbavových balíčků, které obsahují například bodykit, střechu v kontrastní barvě, polepy boků a litá kola.

Interiér si stále zachovává původní vzhled. Dražší varianty dostanou čalounění z kvalitnějších materiálů, novou středovou konzolu s dvanáctivoltovou zásuvkou a držákem lahví, dvě schránky v palubní desce (místo airbagů...), plasty v šedé, či nově též béžové barvě. Také základní Standard se ovšem chlubí šedočerným vnitřkem. Zdá se to být k nevíře, ale Indové si nyní mohou koupit Nano s metalízou, dálkovým centrálním zamykáním, bezklíčkovým vstupem, klimatizací, elektrickými předními okny a audiosystémem AmphiStream. Ten nabídne čtyři reproduktory, bezdrátové spojení bluetooth a přípojky AUX a USB. O takové výbavě se při premiéře před pěti lety mohlo zákazníkům jenom zdát…

Základní zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 dává 28 kW výkonu a 51 N.m točivého momentu. K němu přibyla také dvoupalivová varianta na zemní plyn, která nabízí pouze 24 kW a 45 N.m. Prototyp měl premiéru v lednu 2012 v Dillí. Spotřeba benzinu podle místních norem ARAI (Automotive Research Association of India) činila 3,9 l na 100 km. Plánovaná větší osmistovka se zatím neobjevila, čeká se také na diesel.

Přední kola vozu Nano jsou nezávisle zavěšená na vzpěrách McPherson a nechybí jim stabilizátor. Lepší verze mají posilovač řízení, ten brzdový je už v základu. Bubny(či spíše bubínky) na všech kolech disponují průměrem pouhých 180 mm. Zavazadelník pojme sice titěrných 80 litrů bagáže, při sklopení zadních sedadel, které jsou též součástí standardní výbavy, vzroste objem na 500 l. Nezapomeňme, že Nano váží pouhých 600 kg. Jeho maximální rychlost 105 km/h je na přeplněné indické silnice až dost vysoká, poloměr otáčení pouhé čtyři metry by se náramně hodil také do Evropy.

Zajímavostí je čtyřletá záruka, omezená ovšem pouhými 60.000 kilometry. Nano určitě není automobilem pro dlouhé cestování, byť světlou výšku 180 milimetrů mohou závidět i leckterá SUV. Na indickém trhu se modernizovaný model objeví v červenci, přičemž za holátko s černými nárazníky a plechovými koly zákazník zaplatí v přepočtu pouhých 48.900 korun. Ratan Tata se svého snu o levném autě vzdát nehodlá…

Tata Nano: všechny články o „nejlevnějším autě světa“

Spolupracujeme s TipCars.com
Státní dluh v prvním čtvrtletí vzrostl o desítky miliard Státní dluh v prvním čtvrtletí vzrostl o desítky miliard

Státní dluh v letošním 1. čtvrtletí vzrostl proti konci…

Metrostavu klesl zisk o více než pětinu Metrostavu klesl zisk o více než pětinu

Stavební firmě Metrostav loni klesl čistý zisk meziročně…

ANO nabízí sociální demokracii vnitro a další čtyři ministerstva ANO nabízí sociální demokracii vnitro a další čtyři ministerstva

Grémium ČSSD začalo v Lidovém domě jednat o obnovení…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii Nový VW Golf na prvních snímcích. Projde největší změnou v historii

Osmá generace Volkswagenu Golf již pomalu klepe na dveře.…

 



Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost. Není to už trochu moc?

Koncept luxusního SUV Maybachu unikl na veřejnost

Dnes 12:50

Do oficiální premiéry automobilu na pekingském výstavišti zbývá méně než týden, koncept SUV si však díky uniklým fotografiím můžeme prohlédnout již nyní.




Blesk.cz

Z modelky muzikálovou herečkou! Kubelková míří do Trháku

Z modelky muzikálovou herečkou! Kubelková míří do Trháku

Modelka, moderátorka a herečka Iva Kubelková (40) se proslavila jako vicemiss roku 1996 a od té doby se jí…

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému Martínkovi (7) hrozí, že ho „zaroste“

Tři hodiny denně mu rodiče odlupují kůži. Nemocnému…

Martínek (7) nechodí do školy, učí se doma. Má totiž vrozené genetické onemocnění kůže, která roste mnohem…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Pastův

Pastův "no-look"? Fenomenální, smekl Marchand.…

Do všech čtyř branek, které nabídlo čtvrté dostaveníčko mezi Torontem a Bostonem (1:3) v 1. kole Stanley Cupu,…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si je za klobouk!

Václav Klaus ml.: Více dotací za běžence? Strčte si…

Bombardováním Sýrie, zákazem kouření v restauracích, divadelní hrou o Ježíšovi znásilňujícím muslimku i…

Nejlepší fotografií přírody soutěže Czech Nature Photo 2018  je snímek Rostislava Štefánka „Pod ledem“

Nejlepší fotografií přírody soutěže Czech Nature…

Nejlepší fotografií přírody se stal letos snímek „Pod ledem“ Rostislava Štefánka, jak o tom rozhodla mezinárodní…