Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Vista s turbodieselem od Fiatu také pro Evropu

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Pro nás jsou indické vozy Tata dosti exotické, prodávají se ale i v Evropě. Na španělský trh míří hatchback Vista s turbodieselem pod kapotou.

Druhá generace řady Indica/Vista vzniká již pět let a představila se tenkrát nejen doma v Novém Dillí, ale i v Ženevě. Ve Španělsku se osobní automobily Tata prodávají delší dobu. Na tamní trh nyní přichází hatchback Vista (v domovské Indii nese oba názvy současně) s turbodieselem QuadraJet. Nejedná se o nic jiného než o motor MultiJet od Fiatu, který známe z mnoha modelů turínského výrobce. Agregáty se vyrábějí v Ranjangaonu, celé auto se pak montuje v továrně v Puné a doma v Indii se prodává od ledna letošního roku.

Čtyřválec objemu 1,3 litru poskytuje výkon 70 kW (95 k) a maximální točivý moment 200 N.m přenáší výhradně pětistupňová přímo řazená převodovka na přední kola. Pro porovnání s evropskou konkurencí: Vista je 3795 mm dlouhá, 1695 mm široká, 1550 mm vysoká a má podvozek s rozvorem 2470 mm. Velikostně tedy spadá na spodní okraj třídy malých aut. Provedení s dieselovým motorem dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a v kombinaci spotřebuje 4,9 l nafty na každých 100 km. Nároky na palivo mimo město se pohybují na hranici 4,1 l, v něm pak hatchback spálí vyšších 6,4 l.

Dieselová Vista je k dispozici na Pyrenejském poloostrově ve dvou výbavách. Skromnější stupeň LS však nabídne čelní airbagy, ABS s brzdovým asistentem, posilovač řízení, všechna elektrická okna, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, audio JVC, USB port, Bluetooth, lakované nárazníky a mlhovky. Stojí 8.290 eur (213 tisíc korun) a až na nedostatečný počet vzduchových vaků je takový základ velmi slušný. LX navíc přidává litá kola, boční airbagy, kůží potažený multifunkční volant, šest reproduktorů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a další prvky. Přijde na 9.040 eur, tedy v přepočtu přes 232.000 Kč.

Vista se nabízí také se zážehovým motorem 1,4i Safire/55 kW (75 k). Je v obou výbavách o 330 eur (8,5 tisíce korun) levnější než s dieselem. Vozy Tata se v druhé polovině devadesátých let podívaly také nakrátko do České republiky. Šlo však o pickupy a dlouho u nás nevydržely.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
19. 11. 2013 21:40
huh
uz maji motory od fiat, uz je to jedno jeslti je indicky. stene jako skoda auto.
30. 10. 2013 02:09
S touto cenou
nemají proti Dacii šanci.