Tatra má nového generálního ředitele
Petr Karásek obsadil pozici uvolněnou odchodem Ronalda Adamse na konci letošního července. Nový generální ředitel přebírá operativní řízení firmy, kterému se přechodně věnovali předseda představenstva Petr Rusek a místopředseda představenstva Radek Strouhal.
I nadále má ovšem představenstvo hrát důležitou roli při schvalování celkové strategie podniku a kontrole jejího plnění.
V Tatře působí Petr Karásek od července letošního roku. Do kopřivnické automobilky nastoupil spolu s dalšími osobnostmi českého automobilového průmyslu jako konzultant s úkolem provést hloubkovou analýzu podniku a navrhnout vizi budoucnosti Tatry.
Na základě schválení jeho návrhů majiteli a představenstvem bylo rozhodnuto, že od října nastoupí do pozice generálního ředitele. Nyní jej čeká restrukturalizace automobilky Tatra, jejímž cílem je nasměrování tradičního výrobce těžkých terénních nákladních vozidel k prosperitě.
Předseda představenstva Petr Rusek v souvislosti s jmenováním nového generálního ředitele řekl, že Tatra musí definovat své místo na trhu a podle toho se zaměřit na priority, které jí přinesou stabilní růst.
Cílem nového vedení je specializace na výrobu menších sérií i jednotlivých vysoce speciálních užitkových vozů, vynikajících svými jízdními vlastnostmi v terénu.
K současné situaci v podniku nový generální ředitel uvedl, že je nezbytné, aby Tatra prošla dostatečně intenzivní vnitřní restrukturalizací. Pokud má fungovat jako pružný výrobce unikátních speciálů, musí tomu odpovídat struktura procesů, organizace i schopnosti zaměstnanců.
Změny, které jsou připraveny, nebudou podle Petra Karáska vždy příjemné, ale pro přežití a další rozvoj podniku budou nezbytné. Vedení o nich hodlá intenzivně a přímo komunikovat jak se zaměstnanci, tak i s odborovou organizací.
Svou kariéru začínal devětačtyřicetiletý Ing. Petr Karásek, MBA, LL.M v Karose Vysoké Mýto jako konstruktér podvozků autobusů, posléze působil jako zástupce hlavního konstruktéra a zodpovídal za různé technické projekty.
Po roce 1990 budoval samostatné prodejní oddělení firmy a po vstupu strategického partnera společnosti Renault zodpovídal za veškeré obchodní a poprodejní aktivity firmy v pozici obchodního ředitele. V rámci nadnárodní skupiny se zaměřoval zejména na obchodní záležitosti v Rusku a dalších státech bývalého SSSR.
Od roku 2001 se věnoval restrukturalizacím a krizovému řízení ve výrobních, převážně strojírenských firmách. Manažersky se podílel například na záchraně a oživení Škody Transportation, prováděl restrukturalizaci strojírenských společností AWELD, DISA a dalších firem.