Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra speciálně pro zemědělce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Kopřivnická automobilka se pustila do představování vozidel, vyvíjených podle specifických požadavků svých klientů. Prvním z odhalených je zemědělský speciál.

Společnost Tatra Trucks již v loňském roce představila svůj tahač zemědělských návěsů Phoenix 6x6, který se představil nejprve na výstavě Země živitelka v Českých Budějovicích a následně na veletrhu Agritechnica v Hannoveru.

Vedle tohoto modelu určeného pro sériovou produkci vznikla v Kopřivnici zajímavá varianta na základech modelové řady Phoenix, která byla vyvinuta přesně podle požadavků zákazníka z oblasti zemědělství.

Phoenix označovaný výrobcem jako 1+3 má rozvor náprav 3700 + 1450 + 1500 mm a celkovou délku 9640 mm bez nástavby. V případě pohotovostní hmotnosti uvádí Tatra hodnotu 12.780 kg bez nástavby.

Vozidlo zaujme především svou konfigurací podvozku s jednou přední a třemi zadními nápravami. Toto řešení vychází z požadavku na co nejrovnoměrnější rozložení hmotnosti a dosažení co nejmenšího poloměru zatáčení. Důvodem je samozřejmě snaha o co nejmenší poškození půdy při provozu na polích.

K zajištění maximální obratnosti přispívají poslední dvě zadní nápravy, které jsou řiditelné. Jejich ovládání zajišťuje elektrohydraulický systém od holandské firmy VSE se samostatnými řídícími válci, zatímco řízení přední nápravy je beze změny převzato ze standardního modelu Phoenix. Tatra Trucks uvádí, že díky tomuto řešení je vnější stopový průměr zatáčení 16,5 metru, zatímco pro obrysový platí hodnota 18,5 metru.

K pohonu čtyřnápravového zemědělského speciálu slouží kapalinou chlazený šestiválec Paccar MX-13 o objemu 12,9 l a výkonu 340 kW. Tento motor, splňující emisní normu Euro 5, spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou Allison 4500 a dvoustupňovou přídavnou převodovkou Tatra.

Na přání zákazníka je Tatra 1+3 obuta do tzv. flotačních pneumatik Alliance, k jejichž přednostem patří šetrný vliv na podloží půdy. Pro dosažení co nejlepšího rozložení hmotnosti i zajištění průchodnosti na měkkém podkladu je pak použit ještě automatický systém dohušťování pneumatik značky Syegon.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
9. 10. 2014 20:56
Re: ucel uziti auta
takže třeba takovej veeelikánskej h.v.ocuc? >:D
8. 10. 2014 18:35
Re: ucel uziti auta
Pekna potvora... 30 tun na nastavbe, temer 13 tun podvozek, nastavba taky neco vazi... maximalni technicky pripustna hmotnost tatraktoru 6x6 je 50tun.

[odkaz]
Avatar - T613
8. 10. 2014 18:09
Re: ucel uziti auta
tady ho máš včetně nástavby
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 10. 2014 15:58
Re: ucel uziti auta
Skôr mi to príjde - keďže uvádzajú čo najmenšie poškodenie pôdy - tipujem poľnohospodárskej - na použitie nejakého vysokokapacitného zhora plneného kontajnera, na zber úrody, a teda aby neutrpela poľnohospodárska pôda, po ktorej ( povedľa kombajna - napr.) by sa mala ona pohybovať ;-)
8. 10. 2014 13:58
ucel uziti auta
Skoda, ze autor clanku neuvadi finalni ucel uziti auta... napada me, pokud to ma mit dobre rozlozeni hmotnosti, tak lesni special - tzn. nastavba na svazeni kmenu z lesa, mozna doplnena vlekem. Je mozne ten finalni ucel doplnit? Netreba psat jmeno zakaznika, jen ucel.