Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Truck a.s. má nové spoluvlastníky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Čeští podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad ovládli kopřivnickou automobilku nabytím akciových podílů ve společnosti Tatra Trucks a.s.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil dne 19. dubna 2013 vlastnický vstup podnikatelů Reného Matery a Jaroslava Strnada do společnosti Tatra Trucks a.s. Nabytím akciových podílů v této firmě tak ovládli nejstarší českou automobilku.

Cílem nových spoluvlastníků kopřivnické automobilky je stabilizace vztahů podniku s klíčovými zákazníky, získání důvěry bank v podnik a zlepšení řízení i komunikace ve společnosti.

V čele podniku zůstává po nezbytnou dobu dosavadní generální ředitel Ronald Adams. Klíčovými manažery podniku jsou jeho zástupci: Petr Rusek s odpovědností za strategii rozvoje podniku a vztahy s klíčovými zákazníky a Radek Strouhal odpovědný za finanční řízení a vztahy s partnery zajišťujícími financování podniku.

Pod jejich vedením již proběhla jednání s klíčovými zákazníky na trzích v České republice, Indii, Ruské federaci a Austrálii a jednání s klíčovými partnery podniku v bankovním sektoru.

„Na základě pozitivního výsledku těchto jednání lze říci, že situaci podniku, který byl v druhé polovině roku 2012 v akutní finanční, výrobní a odbytové krizi, se podařilo stabilizovat,“ uvedl Petr Rusek a dodal: „Díky tomu jsme mohli přijmout plán výroby na rok 2013, který počítá s produkcí 880 vozidel, což je nárůst oproti roku 2012 zhruba na dvojnásobek. Ukazatel EBITDA by se měl dostat již v tomto roce do kladných čísel.“

Nepředpokládá se žádné propouštění v oblasti výroby; personální změny se budou týkat zejména jednotlivých pozic v managementu.

Podnikatel René Matera, zakladatel a většinový majitel průmyslové skupiny Promet Group a spoluvlastník Tatra Trucks a.s., k tomu řekl:

„K našemu vlastnickému vstupu do Tatry nedochází, protože jsme od začátku toužili vlastnit slavnou českou automobilku. Dotlačila nás k tomu po dlouhém vývoji objektivní situace, kdy hrozil zánik našeho důležitého obchodního partnera. Důvodem vlastnické změny je, že podnik pod bývalým vlastníkem neprosperoval a v loňském roce se kvůli výpadku jedné klíčové zakázky dostal do krize hrozící jeho likvidací.

To způsobilo vývoj vedoucí k exekuci podniku, jeho dražbě a posléze našemu majetkovému vstupu do společnosti Tatra Trucks a.s., která podnik v dražbě získala. Dřívější vlastník podniku, společnost Tatra a.s., měl dostatečně dlouhé období pro jiné řešení situace, ale klíčoví akcionáři zřejmě neměli potřebné finanční, manažérské a obchodní kapacity, aby podnik z krize vlastními silami vyvedli. Je velkým štěstím, že se podnik nedostal do insolvence, která by znamenala konec výroby a v zásadě zánik automobilky.

Já i Jaroslav Strnad jsme v naší podnikatelské historii dokázali, že umíme řídit průmyslové podniky a dokážeme zajistit odbyt pro jejich produkci. Věřím, že máme všechny předpoklady, abychom uspěli i v Tatře. Je pro nás obrovská výzva podnik vrátit tam, kam patří, tedy mezi přední světové automobilky v segmentu užitkových a speciálních vozidel.“

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - chetoos
3. 5. 2013 08:29
Držím palce
Super, že se do naší Tatry dostali dav čeští podnikatelé, neboť mohou Tatru zachránit. Již dávno není tato firma co bývala. Tatry byly dosti kazová auta a to nemluvím o tom, že dnes vypadají stejně jako DAF, jelikož ji z velké části vlastní tato firma. Ale přesto jim držím palce, že začnou opět prodávat a vyrábět úžasné stroje jako kdysi. :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
30. 4. 2013 19:26
jo, držím jim pěsti
skoda, že nepotřebuju náklaďák.
Avatar - Stejsn
30. 4. 2013 13:10
Re: snad to půjde
Každopádně. Ale on ten DAF se za tím dříve nebo později vynoří, na to bych vsadil. Bez něj by do toho převzetí nešli.
30. 4. 2013 10:06
Re: snad to půjde
I tak je jasné, že bez DAFU to nepůjde, minimálně ne na slušné úrovni.
Avatar - vabis
30. 4. 2013 10:02
snad to půjde
Pana Materu celkem znám a platí schopného podnikatele. A auta ho taky baví (byť ty s koníkem) takže jen práci bych za tím neviděl. Snad už to s Tatrou bude o něco lepší :yes: