Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW svolává: U vozů s motorem 2,0 TDI uniká palivo, problémy i u Škody

Aleš Jungmann
Diskuze (282)
Svolávací akce se týká zhruba 300 tisíc vozů koncernu Volkswagen po celém světě.

AKTUALIZOVÁNO 17. 1. 2012 12:41 Na základě informací od Import VOLKSWAGEN Group jsme doplnili podrobnosti o povaze závady a způsobu její opravy.

U agregátů 2,0 TDI se může vyskytnut problém s únikem paliva, svolávací akce se vztahuje na 299 tisíc automobilů. Jako první o tom informoval server AutoBILD.de.

V samotném Německu se problém týká 105 tisíc vozů automobilky Volkswagen, konkrétně jde o modely Eos, Golf, Jetta, Passat, Tiguan a T5. Volkswagen informaci potvrdil.

Na vině je vstřikovací vedení v motoru 2,0 TDI roku výroby 2009 až 2012. Kvůli rezonančnímu chvění, které se u těchto motorů za určitých provozních podmínek (spojených s regenerací filtru pevných částic) vyskytuje, může v průběhu času docházet k popraskání vstřikovacího vedení. Jedním z dodavatelů byl v omezeném výrobním období dodán trubkový materiál, který po obrobení vykazuje rýhy po broušení na vnější stěně.

Vzájemným vlivem rezonančního chvění při regeneraci filtru pevných částic a těchto rýh může dojít ke vzniku prasklin na jednom ze vstřikovacích vedení, což signalizuje zápach paliva.

Při servisní akci, která trvá cca 15 minut až jednu hodinu, bude u každého daného vozidla na vstřikovací vedení osazen omezovač chvění, čímž bude redukováno zatížení vstřikovacího vedení popsaným rezonančním chvěním. Volkswagen uvádí, že nebezpečí požáru motoru nehrozí, jde o preventivní opatření.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Dieselová Pro a Proti II – Jak neucpat filtr pevných částic

Dle Auto Bildu se nepříjemnost týká také automobilů značek Audi, SEAT a Škoda, avšak daleko méně. Škodovek by do servisů mělo zamířit 12.755, jde o Octavie (2009 až 2011), Superby (2009 až 2011) a Yeti (2010). U Audi jde o dvanáct tisíc modelů A3 a u SEATu se celá záležitost týká pouze 183 vozidel.

V prohlášení společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o. tiskový mluvčí Jan Klíma informuje, že v rámci uvedené svolávací akce, která je vypsána v rámci celého koncernu, je za značku Volkswagen osobní vozy a Volkswagen užitkové vozy v ČR svoláváno 2.530 vozidel, z toho aktuálně 2.036 osobních vozů VW, 494 užitkových vozů VW a 3 vozy Audi. SEATu se svolávací akce netýká.

Vozidla zahrnutá do svolávací akce jsou v současné době svolávána ve spolupráci s Ministerstvem dopravy ČR, které obesílá doporučeným dopisem jejich majitele. Z celkového počtu je již dle Klímy cca 10 % vozidel opraveno v rámci náhodných návštěv u servisních partnerů.

Aleš Jungmann
Diskuze (282)
1. 4. 2012 23:40
Re: PREVWENTIVKA
jj, vždycky kroutím hlavou, když chiptuner tvrdí, jak jsou v automobilce hloupí když motor nastavili takhle, on se svým udělátkem z Ebay přece ví mnohem líp než automobilka jak motor nastavit aby měl vyšší výkon, nižší spotřebu a zaručeně stejnou životnost a emise. A spousta lidí jim věří.
29. 3. 2012 10:40
Re: Je to otázka prestiže
Vážení, jedna věc je poruchovost auta a druhá, jak se k ní postaví výrobce. Já tímto děkuji Volkswagenu, že dokáže oficiálně popsat potenciální problém takového množství aut (a jde i o problémový rozvodový řetěz u 1.4 TSI, který mám na svém novém Golfu i já). Já mám ještě Fiat Stilo a i když to auto (kupováno nové 2003) mělo neskutečný počet vad typicky výrobní povahy, Fiat přiznal oficiálně jen jednu, a to riziko vážné nehody po prasknutí nekvalitní pružiny předního zavěšení kol. A vyřešil to šalamounsky - aby to nic nestálo - tím, že ji vybavil ochranným plastovým krytem za pár korun, aby to při prasknutí nepropíchlo kolo...téměř všechna Stila měla vadné rozmítací cívky SAGEM , oprava stála po 35.000 km 16.500 tisíce a výrobce ji zbaběle ani nepřiznal, nemluvě a cca deseti dalších závadách, které se opravovaly pouze individuálně, až když se objevily. Tomu říkám zbabělost a neúcta k zákazníkovi. To jen pro srovnání.
17. 2. 2012 08:52
Re: Celá kauza je směšná v podání každodenní reality
Iste vie, co je to etalon. Prejavuje sa to top zbierkou poruch.
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2012 02:13
Re: No a co
PŘESNĚ tam kde jsem napsala (a kdy a kde budou zveřejněny příště - to FAKT NEvím .. ;-)
.. stejně jako si už nejsem jistá kde jsem je četla vloni (nebo to bylo předloni? ne spíš vloni.. :-)
A ano - tu informaci jsem ČETLA = "znám ji"
PS: Když jste až TAK NEspokojen s formou mých odpovědí, tak se snad ptejte jiných.. ;-)
.. ale MÉ info třeba o "tomto" tématu jsou "ověřitelné" a samozřejmě pravdivé = takže vaše "zpochybňování" (protože zrovna VY o tom asi opravdu NEvíte) není zrovna "vhodné" (kdybyste takhle "zpochybňoval" VŠECHNO co NEvíte - to byste se asi "od rána do večera" NEzastavil.. :-)
PROSTĚ - opět se "mýlíte" ... ach a až někdy někde jednou zjistíte že jsem "mluvila pravdu a nic než pravdu a jen a jen čistou pravdu" = až narazíte na ten seznam "reálné bezpečnosti vozů" (dle následků nehod) - tak stačí napsat něco jako "sorry" ;-)
19. 1. 2012 15:11
Re: No a co
Když existují tak kde je lze najít? Nebo jak se jmenují, nebo jiné vodítko jak je najít. V čem spočívají, z čeho vycházejí?
Není snad dotaz způsobem shánění informace? Zvláště když ten koho se dotazuji tvrdí že zná tu informaci?
Problém je že tvá znalost kterou prezentuješ končí tím tvrzením. Posledních cca 10 technických dotazů na to co jsi tvrdila jsi nezodpověděla. Kupodivu i přes to že ostatní o tom neměli problém komunikovat.
Sranda je, že čekám jak ukážeš že něčemu z toho na co se ptám nerozumím tím že řekneš jak to je, ale místo toho přichází jen další spousta vět o ničem.