Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tedom končí s autobusy, nebyl o ně dostatečný zájem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Tedom jako třetí největší výrobce autobusů v Česku vyrobil od roku 2004 kolem dvou stovek autobusů.

Třebíčská společnost Tedom po sedmi letech opouští výrobu autobusů na zemní plyn, nebyl o ně dostatečný zájem. Za celý loňský rok například v Česku firma neprodala jediný autobus. Uvedla to dnešní Mladá fronta Dnes (MfD). Společnost se dál bude věnovat především výrobě kogeneračních jednotek.

"Končíme kvůli nedostatku zakázek," řekl deníku šéf a majitel společnosti Tedom Josef Jeleček. Dodal, že zhruba 35 lidí, které výroba autobusů zaměstnávala, přejde na jinou práci. Neuvedl, zda výroba autobusů nakonec skončila pro firmu ztrátou, nebo ziskem. Dokumentaci na výrobu autobusů je firma připravená prodat jiným zájemcům.

Deník píše, že ani přes zájem o plynové autobusy se Tedomu nepodařilo získat dostatek zákazníků. Už loni firma spíše jen montovala v Třebíči italské autobusy. Nástup Tedomu do autobusů odborníky už tehdy překvapil. I když jde podle řady zákazníků o dobré autobusy, na silně konkurenčním trhu se neprosadily.

Tedom jako třetí největší výrobce autobusů v Česku vyrobil od roku 2004 kolem dvou stovek autobusů, především pro český, slovenský a bulharský trh. Šlo o jediné autobusy, které poháněly české motory, napsala MfD.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Avatar - Barrichello
12. 1. 2012 13:33
Je hlavně škoda
že Tedom nedokázal anjítě nějakého parnera na výrobu těch Liazek FOX, kterých pár vyrobil nebo předělával ty vyrbené.

To auto bylo docela moderní, na spousty méně náročných trhů by stačilo, jen najít někoho kdo by do toho s Tedomem šel...
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:45
Re: Tentokrát mě smutek nepřepadá...
Přesně tak. Do kamionu už to není, autobus to zvládne ale do kogeneraček je to ideální motor. Akorát to musí bejt max tak 190kW, silnější už více odcházejí.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:11
Tedom
Tak trochu už jsem to čekal, i když jsem pořád doufal. Proběhla i nějaká šuškanda a teď je to oficiální. Hodně moc mě to mrzí. Ne jen proto že to byla ve velkým procentu česká výroba a že se vyráběly u nás ve městě, ale hlavně proto že jsem tam absolvoval praxi a měl jsem tam také nastoupit. Dost škoda.

Myslím žýe kvalitou a technickou úrovní na tom nebyly špatně, servis byl vemi pružný a vycházel každému individuálně vstříc. Našly se i dorbné nedostatky v konstrukci, ale nejhorší asi bylo se prosadit s (podle mých informací ne moc agresivním prodejním oddělením) a malými výrobními počty, které zapřičiňovaly vyšší cenu.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:06
Re: Tidlidum
Tak dával jsem i diesel, ale trolejbus nebyl, to je fakt, to by zase srazilo výrobní náklady na jednotku. Ale trolejbus byl v situaci Tedomu nemyslitelný.
Avatar - Special-line
11. 1. 2012 18:05
Re: Tidlidum
Přesně tak to vidím já. Podle mě byla kvalita v pohodě. Oproti Bredám co se tam montovaly to bylo někde jinde.