Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

David Bureš
Diskuze (101)
Nový model z dílny amerického výrobce elektromobilů zatím nabídne dvě verze, základní a s prodlouženým dojezdem.

Americká automobilka Tesla předala prvním 30 zákazníkům první exempláře napjatě očekávaného Modelu 3, který je jejím nejmenším (nepočítejme sportovní Roadster) a nejlevnějším vozem. Spolu s tím konečně odhalila i technické údaje sériového auta, které debutuje rok a čtvrt po prototypu. Díky němu aktuální nabídka Tesly tvoří nápis S3X.

S prototypem má sériová varianta hodně společného, proti němu se vlastně liší jen detaily, jako je lehce upravená příď. Celková, vejcovitá silueta podobná většímu Modelu S zůstala zachována, stejně jako minimalistický interiér, který nabízí prostor pro pět dospělých. Jednoduché tvary palubní desky narušuje vlastně jen volant a obří dotyková obrazovka s úhlopříčkou 15“ nahrazující klasický středový panel. Na rozdíl od Modelu S však není orientována vertikálně, ale horizontálně.

Video se připravuje ...

Nejvíce však zákazníci čekali na technické parametry auta. K dispozici zpočátku budou dvě varianty, které se budou lišit svými bateriemi. Základní ujede na jedno nabití 354 kilometrů (stále ale jde jen o odhad normovaného údaje), zatímco ta s prodlouženým dojezdem 499 kilometrů. Při využití Superchargeru za půlhodiny dobíjení získáte dojezd na ujetí 209 kilometrů, respektive 274 kilometrů u lepší varianty.

Stejně jako větší vozy značky bude i Model 3 pěkně rychlý, byť ne až tolik jako ony. Základní varianta Modelu 3 z 0-96 km/h zrychlí za 5,6 sekundy, zatímco ta se silnějšími bateriemi tuto disciplínu zvládne za 5,1 sekundy. Standardní model pak dokáže jet až rychlostí 209 km/h, zatímco ten vylepšený dokonce 225 km/h. Co se týče hmotnosti, tak ta výchozí váží 1610 kg, zatímco ta s lepšími bateriemi 1.730 kg.

Konečně známe také rozměry, kterými se americká novinka řadí do střední třídy. Model 3 je dlouhý 4.694 mm, široký 1.949 mm a vysoký 1.443 mm. Rozvor náprav činí 2.875 mm, objem zavazadelníku má pak hodnotu 424 litrů. Karoserie kombinuje hliník s ocelí, přičemž součinitel aerodynamického odporu má hodnotu 0,23. Podvozek tvoří lichoběžníky vpředu a multi-link vzadu.

Tesla Model 3 v USA stojí 35.000 dolarů, což v přepočtu odpovídá 787.000 Kč. Základní výbava zahrnuje plně diodové světlomety, textilní čalounění, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci, WiFi a LTE připojení k internetu, bezklíčový vstup, hlasové ovládání nebo zadní parkovací kameru. Vedle lepších baterií za 9.000 dolarů (202.500 Kč) si pak lze připlatit za balíček jízdních asistentů (tzv. Pokročilý Autopilot s asistentem pro jízdu v pruzích, automatickou změnou jízdního pruhu nebo automatickým zaparkováním) nebo prémiovější interiér s dřevěným dekorem, lepším hudebním systémem nebo vyhřívanými sedadly. Do budoucna pak Tesla slibuje systém, který řízení zvládne zcela sám místo řidiče. To ale až poté, co bude skutečně hotov a zákony jej v jednotlivých zemích povolí. Později by měla být také nabídnuta verze s pohonem všech kol.

Prvních 30 zákazníků se auta dočkalo už tento týden na slavnostní akci v továrně značky v kalifornském Fremontu, postupně bude Model 3 mířit i k dalším klientům. Aktuálně je prý hotovo asi 50 vozů. Jako první jde do oběhu varianta s prodlouženým dojezdem, dodávky základního modelu započnou na podzim. Spolu s tím také bude postupně růst výroba, v prosinci chce Elon Musk vyrábět 20.000 exemplářů auta měsíčně. Jen to pokryje obří poptávku, protože Model 3 si předběžně zažádalo na 500.000 zákazníků. Většina z nich se však vozu dočká až v roce 2018.

David Bureš
Diskuze (101)
1. 8. 2017 21:49
Cena, praktičnost atd.
Na jednu stranu vypadá cena docela zajímavě. Možnost koupit za cenu dobře vybavené Octavie, kterou má každý druhý, Teslu 3, kterou na ulici jen tak nepotkáte, a která vám přinese úplně odlišný zážitek z jízdy, je skutečně lákavá.
Pokud se však na Teslu podívám po praktické stránce, je strašně drahá.
V současnosti jezdím v autě přibližně v ceně nové Tesly 3. S autem jezdím hlavně na delší vzdálenosti a minimálně dvakrát do roku jedu trasu delší než 1tis. km. Doma mám ještě trojkovou Fabii, se kterou jezdím buď do města, nebo si ji půjčuje přítelkyně.
Pokud bych si koupil Teslu 3, musel bych se smířit s tím, že cesta na hory do Francie bude trvat minimálně o 2 déle. A to jen za předpokladu, že všude po cestě budou superchargery a nebudu muset čekat, než si někdo dobije auto přede mnou. Už teď ta cesta trvá 12 hodin a s Teslou by trvala v nejlepším případě 14 hodin.
Pokud bych se s tím nechtěl smířit, mám dvě možnosti. Koupit si místo Fabie, něco většího, s čím bych mohl cestovat na delší vzdálenosti. Nebo si na každou delší cestu půjčovat auto z půjčovny. Ať tak nebo tak, stane se pak Tesla pěkně drahým autem do města. Dokud nebude dobíjení stejně rychlé jako tankování, bude to mít Tesla 3, poté co opadne počáteční euforie, ještě docela těžké.
1. 8. 2017 13:27
Re: Hmm ehm ...
Ty si vážne somár. :-!
Avatar - praděda7
31. 7. 2017 14:51
Re: model 3
Tady je řeč o tom, jak interier vypadá. A že vypadá, jako by bylo auto vykradené, to je přece každému jasné. Jestli je tohle řešení účelné, je věc jiná. Tak se hoď do klídku! :-!
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2017 13:45
Re: Hmm ehm ...
Alebo trepeš >:-[]

Prostě když srovnáváš konkurenci musíš = rozumíš významu slova? :-) = musíš srovnat všecho = uvést všechny motorizace už všech srovnávanejch. Ne u jednoho pár vypustit = protože jich má náhodou víc a tvuj kůň míň = chápeš, rozumíš, souhlasíš? ;-)

No a když všude na světě vyjdou včetně konkrétních čísel prodeje za půl roku = a tady David Bureš vymyslí inovwativní nápaditou ale fakt brutálně levou vwýmluvu = tak je to špatně

Je hodně smutný kam sou lidi schopný klesnout a co vokecávat = prostě David Bureš selhal a kdo tu prasárnu podporuje = patří tam kam autor tý prasárny levárny čuňárny podvodu klamstva nebo jak se to řekne atp. :-)

Prostě úmyslný zkreslování = vwe proooospěch = hrubě neprofesionální. Je otřesný že se najdou diskutující který na všechno ... a fanděj tomu [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
31. 7. 2017 13:40
Re: Cena baterií
Nebuď trapnej = samozřejmě že překroutil >:D

Nebo to překroutili úplně všichni na celym světě a on jedinej to pojal = inovwativně = a správně? >:-[]