Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S se třese. Lucid Air je nový konkurent s 1.000 koňmi

David Bureš
Diskuze (18)
Lucid Air se chce stát vážným konkurentem pro Teslu Model S. Na trh vstoupí v roce 2018.

Stále více společností se snaží konkurovat Tesle a jejím elektrickým výrobkům. Vedle tradičních automobilových výrobců to platí také pro nováčky v průmyslu, třeba kalifornský startup Lucid Motors. Ten se nyní vytasil s modelem Air.

A elektrická novinka se jeví jako zajímavý soupeř pro Teslu Model S, zaujme totiž technikou v útrobách. Air je poháněn dvěma elektromotory – jedním u přední a druhým u zadní nápravy – přičemž jednotky vlastního vývoje dohromady dávají 1.000 koní (736 kW). I díky tomu firma tvrdí, že Air zrychlí z 0-96 km/h za 2,5 sekundy, což je stejně jako v případě Tesly Model S ve verzi P100D.

Zákazníci si přitom budou moci vybrat mezi dvěma verzemi baterií – první nabídne kapacitu 100 kWh a druhá 130 kW. Díky tomu Air podle prohlášení výrobce ujede až 644 kilometrů na jedno nabití. Kdyby se to potvrdilo, byla by tato novinka lepší než zmíněná Tesla. Dojezd Modelu S P100D dle oficiálních údajů činí 542 kilometrů. Speciální akumulátor Airu je navíc přizpůsoben častému dobíjení pomocí rychlonabíječek, díky čemuž nebude ani opakovaným rychlonabíjením ztrácet kapacitu.

Zajímavě se jeví i vzhled auta. Tvary s čelním sklem protaženým do střechy a úzkými diodovými světly jsou jednoduché, zároveň ale pohledné. Interiér pak vyznává podobný styl jako díly od Tesly, před řidičem je obří digitální přístrojový štít, který doplňuje další obrovská obrazovka na středovém tunelu. Výsledkem tohoto řešení je minimalistický a čistý design. Firma navíc slibuje velký komfort, a to díky prostorné kabině nebo sklopným zadním sedadlům jak v první třídě dopravních letadel.

Komfortní má být i samotná jízda, a to díky naladění podvozku a použití adaptivního vzduchového odpružení. Ruch zvenku má pak filtrovat nejen skvělé odhlučnění, ale také hudební systém s 29 reproduktory.

Informace Lucid Motors ale zatím musíme brát s rezervou. Air v tuto chvíli zůstává v prototypové fázi. Sériové provedení má být hotové v roce 2018, kdy tento elektromobil vstoupí do výroby. Firma tvrdí, že už nyní registruje 250 objednaných aut. Jejich majitelé museli zaplatit zálohu ve výši 25.000 dolarů (640.000 Kč), přičemž celková cena vozu činí 160.000 dolarů (cca 4,1 milionu korun). To však platí pro vrcholnou variantu, později má být k dispozici ještě hůře vybavená (a tudíž levnější) verze.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2016 07:15
Re: Tesla
Zato ty jsi vyloženě expert, koukám...
15. 12. 2016 16:29
ty svetla
jsou zajimavej prvek [odkaz]
15. 12. 2016 16:20
Re: u elektromobilů by se mělo lépe pracovat s aerodynamikou
Evidentne nerobia. Staci sa pozriet na hodnoty Cx. Su slusne na auto so spalovacim motorom, ktory produkuje vela tepla a je ho nutne naporom chladit, avsak pri elektromobile tento problem odpada a aj tak sa motaju na urovni 20 rokov starej Calibry.

Ako vyzera funkcna aerodynamika ukazuju rozne prototypy a motorsport s vyrazne lepsimi hodnotami ;-)
15. 12. 2016 14:59
Re: u elektromobilů by se mělo lépe pracovat s aerodynamikou
Mas pocit ze nerobia pre aerodynamiku vsetko co je technicky mozne? S ohladom aj na uzitkovost a vyrobne naklady auta. Ci si myslis ze spravia dizajn a povedia si "to staci, viac ho vylepsovat z hladiska aerodynamiky zatial nebudeme"?
Avatar - Katikakus
15. 12. 2016 14:40
Re: Tesla
Tesla se vsem smeje? Hochu, ty vubec nemas poneti, o cem pises. Tesla ma tolik problemu sama se sebou, ze jsou to tradicni automobilky, kdo se smeje. Tesla se vysmiva akorat svym akcionarum - do obliceje.