Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF 3.0 V6 Diesel po 100.000 km: Brzdy dlouho nevydrží

David Bureš
Diskuze (72)
Automobilka se bude výrazným opotřebením brzd zabývat a bude se snažit o jejich vylepšení.

Jaguar XF prošel tradičním dlouhodobým testem německého Auto Bildu na 100.000 kilometrů. Redaktoři se na výsledek britského elegána velice těšili, XF se totiž stalo teprve druhým Jaguarem, který se v této náročné zkoušce objevil.

Obtížný test předtím absolvoval pouze Jaguar S-Type, kterému se vůbec nedařilo. V žebříčku celkového hodnocení tehdy skončil mezi posledními.

XF k testu nastoupil se vznětovou třílitrovou V6 s dvojitým přeplňováním (202 kW) ve výbavě Premium Luxury. Jednalo se o provedení před faceliftem z léta 2011.

Největším problémem auta byly v testy brzdy, nikoliv jejich účinnost, nýbrž jejich výrazné opotřebovávání. Na kotoučích se totiž brzy objevily viditelné rýhy. Jaguar tvrdí, že je způsobilo znečištění během provozu, redaktoři jsou přesvědčeni, že za tento problém mohou vibrující třmeny. V průběhu dlouhodobého testu byly přední kotouče a brzdové destičky měněny hned třikrát.

jaguar autotip bazar jaguar autotip bazar

Nelíbila se ani sedmipalcová dotyková obrazovka. Ta je špatně čitelná a matoucí, grafika zase částečně rozmazaná. Navigace pak fungovala pomalu a s chybami. Zlepšení v tomto ohledu nicméně přinesla modernizace XF.

Redaktoři rovněž kritizovali tvrdé pérování, o voze tvrdili, že ve městě překovává překážky dost prkenně, na dálnici jsou zase slyšet malé rázy od kol. Posilovač řízení pak Auto Bild označuje za příliš horlivý.

Automobil během testu nemusel být odtažen do servisu. I to mu v celkovém hodnocení spolehlivosti přineslo pěknou 19. příčku. Jaguar XF za sebou nechal například BMW 745i nebo Audi A6 Avant s 2,7 TDI.

Celý test včetně podrobných výsledků vyšel v časopise AutoTip 17/2012, který je možné si objednat přes formulář na stránkách Auto tipu. Přístupové údaje do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008 získávají také všichni předplatitelé.

David Bureš
Diskuze (72)
Avatar - Barrichello
23. 8. 2012 17:22
Re: clanok hodny blesku
Dej si tam EBC
Avatar - Barrichello
23. 8. 2012 17:21
Re: Skvělý výsledek 2
>:D >:D

To víšk,nákdok díky panice, ee pardon technice >:D
23. 8. 2012 12:46
Re: Bureši, Bureši...vy jste pěknej vejlupek
Celkem rychlík, první let M2 měla ani ne před půl rokem. Ani jsem nevěděl, že je už dodávají zákazníkům. Většinou trvá certifikace déle.
22. 8. 2012 01:27
Re: clanok hodny blesku
Takže jsem se podíval na originální článek, 1x5 bodů za neplánovanou návštěvu servisu (výměna destiček a kotoučů v 91 tisících) a 1x3 body za nesprávnou funkci/ poruchu (opět bych řekl, že za brzdy - nefungovaly, jak měly). Zajímavé je, že na konci testu po zhruba 9 tisících km od zmíněné výměny auto při testech mělo citelně delší brzdné dráhy než na začátku. A po zahřátí se jejich výkon ještě snížil.

Kdyby se servis nadále držel výměn kotoučů a destiček po 25 tisících, tak to zvládl s 0 body.
22. 8. 2012 01:02
Re: clanok hodny blesku
Body bývají za neplánované návštěvy servisu dle závažnosti problému. Pokud neměnili brzdy dle plánu, byly za to body. Jejich systém je trochu ujetý. Tabulka s výčtem závad je pro mne zajímavější než tohle nic neříkající číslo.