Jaguar XF 3.0 V6 Diesel po 100.000 km: Brzdy dlouho nevydrží
Jaguar XF prošel tradičním dlouhodobým testem německého Auto Bildu na 100.000 kilometrů. Redaktoři se na výsledek britského elegána velice těšili, XF se totiž stalo teprve druhým Jaguarem, který se v této náročné zkoušce objevil.
Obtížný test předtím absolvoval pouze Jaguar S-Type, kterému se vůbec nedařilo. V žebříčku celkového hodnocení tehdy skončil mezi posledními.
XF k testu nastoupil se vznětovou třílitrovou V6 s dvojitým přeplňováním (202 kW) ve výbavě Premium Luxury. Jednalo se o provedení před faceliftem z léta 2011.
Největším problémem auta byly v testy brzdy, nikoliv jejich účinnost, nýbrž jejich výrazné opotřebovávání. Na kotoučích se totiž brzy objevily viditelné rýhy. Jaguar tvrdí, že je způsobilo znečištění během provozu, redaktoři jsou přesvědčeni, že za tento problém mohou vibrující třmeny. V průběhu dlouhodobého testu byly přední kotouče a brzdové destičky měněny hned třikrát.
Nelíbila se ani sedmipalcová dotyková obrazovka. Ta je špatně čitelná a matoucí, grafika zase částečně rozmazaná. Navigace pak fungovala pomalu a s chybami. Zlepšení v tomto ohledu nicméně přinesla modernizace XF.
Redaktoři rovněž kritizovali tvrdé pérování, o voze tvrdili, že ve městě překovává překážky dost prkenně, na dálnici jsou zase slyšet malé rázy od kol. Posilovač řízení pak Auto Bild označuje za příliš horlivý.
Automobil během testu nemusel být odtažen do servisu. I to mu v celkovém hodnocení spolehlivosti přineslo pěknou 19. příčku. Jaguar XF za sebou nechal například BMW 745i nebo Audi A6 Avant s 2,7 TDI.
Celý test včetně podrobných výsledků vyšel v časopise AutoTip 17/2012, který je možné si objednat přes formulář na stránkách Auto tipu. Přístupové údaje do elektronického PDF archivu časopisů od roku 2008 získávají také všichni předplatitelé.