reklama


7.10. 2016 Michal Fokt

Alfa Romeo Giulia 2.2 vs BMW 320d – Hledá se nejlepší sportovní sedan

 

Ať se vám to líbí nebo ne, nejlepší sportovní sedany dělá už dlouhá léta BMW. Dokáže to změnit šarmantní Italka s výrazným make-upem?

Byly doby, kdy nejvíce emocí a zážitků z jízdy dokázal ve střední třídě zprostředkovat sedan střední třídy z Mnichova. Ale vyznavačů sportovního svezení rok od roku ubývá a konkurenty BMW už dávno přestalo bavit v médiích číst, že jejich auta jsou sice dobrá, ale s bavorákem se v některých ohledech vůbec nemohou srovnávat. A tak se stalo, že na komfort specializovaný Mercedes výrazně „přitvrdil“, Audi se naučilo nesázet jen na označení quattro a BMW ve snaze zalovit mezi méně emotivně zaměřenými zákazníky poněkud ubralo ze svých zásad.

Trojka sice zůstává jako celek určitě nejsportovnějším vozem kategorie, ale rozdíly se zmenšily a čas od času dokonce v některých ohledech prohrává. Měřítka pro sportovní sedany a prémiové sedany obecně se prostě změnila, a to nikoli k lepšímu. A téhle situace by mohla využít doslova znovuzrozená Alfa Romeo se sedanem Giulia. Italové od začátku tvrdí, že úkolem novinky je porazit BMW jeho vlastními zbraněmi a stát se nejsportovnějším autem kategorie. Mno, to jsou hodně sebevědomá prohlášení, ovšem současný šéf Fiatu je jimi proslulý, tak čemu se divíme...

Video

Stejně?

Za momentálně nejsilnější naftovou giulii a 320d dáte zdánlivě stejné peníze, ale k ceně trojky je třeba připočíst více než padesát tisíc za automat. V testované verzi Super je velmi bohatá výbava, však také jde o vrcholné provedení a seznam příplatkových prvků je tak na dnešní dobu u evropské značky až překvapivě krátký. U BMW se připlácí za více výbavových položek, jenže tam je individualizace tak široká a propojena do všemožných paketů, že lze oba vozy jen velmi těžko srovnat. Že vyjde bavorák dráž, je však naprosto zjevné, překvapí však fakt, že téměř cokoli, co si necháte do giulie namontovat nad rámec tovární specifikace, je o něco dražší než srovnatelný prvek u BMW.

Pořizovací nákladyAlfa Romeo Giulia 2.2 8ATBMW 320d ED
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.2 Turbodiesel 1802.0d Efficient Dynamics AT
Stupeň výbavy a cenaSuper/1.029.000 KčSériové provedení/1.076.608 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická převodovka [Kč]S57.408
Volič jízdních režimů [Kč]SS
Bi-xenonové/LED světlomety [Kč]30.00033.644
Klimatizacemanuálníautomatická
Sportovní sedadlaS14.690
Kožený volant [Kč]SS
Metalický lak [Kč]27.00023.764
Parkovací kamera a senzory [Kč]24.50024.284
18" kola [Kč]28.00017.368
Zatmavená skla [Kč]11.00010.426
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/82/3/12
Prodloužená záruka (roky/km)5/100.0006/200.000
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮAlfa Romeo GiuliaBMW 320d ED
Základní cena8.58.0
Standardní výbava a příplatky8.08.0
Záruky7.07.5
Průměr7.87.8

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulia 2.2 180BMW 320d ED
Typ motoru: vznětovývznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21431995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750400 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.17.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.5 / 4.25 / 3.6 / 4.1
Emise CO2:109-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -480 / -
Objem nádrže (l):5257
Rozměr pneu:225/50 R17205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46434633
b) šířka (mm): 20242031
c) výška (mm): 14361429
d) rozvor (mm): 28202810
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia 2.2 vs BMW 320d – Hledá…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Platforma sedanu Giulia je prý klenot. Dostanou ji i další modely FCA... Platforma sedanu Giulia je prý klenot. Dostanou ji i další modely FCA...

Koncern FCA je velmi spokojen s platformou Giorgio sedanu…

Alfa Romeo Giulia zajela rekordní kolo v Silverstone. Poslepu! (+video) Alfa Romeo Giulia zajela rekordní kolo v Silverstone. Poslepu! (+video)

Alfa Romeo Giulia na oslavu svého vstupu do Velké…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama