Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 vs BMW 320d – Hledá se nejlepší sportovní sedan

Michal Fokt
Diskuze (221)

Ať se vám to líbí nebo ne, nejlepší sportovní sedany dělá už dlouhá léta BMW. Dokáže to změnit šarmantní Italka s výrazným make-upem?

Úvod, pořizovací náklady


Byly doby, kdy nejvíce emocí a zážitků z jízdy dokázal ve střední třídě zprostředkovat sedan střední třídy z Mnichova. Ale vyznavačů sportovního svezení rok od roku ubývá a konkurenty BMW už dávno přestalo bavit v médiích číst, že jejich auta jsou sice dobrá, ale s bavorákem se v některých ohledech vůbec nemohou srovnávat. A tak se stalo, že na komfort specializovaný Mercedes výrazně „přitvrdil“, Audi se naučilo nesázet jen na označení quattro a BMW ve snaze zalovit mezi méně emotivně zaměřenými zákazníky poněkud ubralo ze svých zásad.

Trojka sice zůstává jako celek určitě nejsportovnějším vozem kategorie, ale rozdíly se zmenšily a čas od času dokonce v některých ohledech prohrává. Měřítka pro sportovní sedany a prémiové sedany obecně se prostě změnila, a to nikoli k lepšímu. A téhle situace by mohla využít doslova znovuzrozená Alfa Romeo se sedanem Giulia. Italové od začátku tvrdí, že úkolem novinky je porazit BMW jeho vlastními zbraněmi a stát se nejsportovnějším autem kategorie. Mno, to jsou hodně sebevědomá prohlášení, ovšem současný šéf Fiatu je jimi proslulý, tak čemu se divíme...

Video se připravuje ...

Stejně?

Za momentálně nejsilnější naftovou giulii a 320d dáte zdánlivě stejné peníze, ale k ceně trojky je třeba připočíst více než padesát tisíc za automat. V testované verzi Super je velmi bohatá výbava, však také jde o vrcholné provedení a seznam příplatkových prvků je tak na dnešní dobu u evropské značky až překvapivě krátký. U BMW se připlácí za více výbavových položek, jenže tam je individualizace tak široká a propojena do všemožných paketů, že lze oba vozy jen velmi těžko srovnat. Že vyjde bavorák dráž, je však naprosto zjevné, překvapí však fakt, že téměř cokoli, co si necháte do giulie namontovat nad rámec tovární specifikace, je o něco dražší než srovnatelný prvek u BMW.




















Pořizovací náklady Alfa Romeo Giulia 2.2 8AT BMW 320d ED
ZÁKLADNÍ CENA
Motor 2.2 Turbodiesel 180 2.0d Efficient Dynamics AT
Stupeň výbavy a cena Super/1.029.000 Kč Sériové provedení/1.076.608 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická převodovka [Kč] S 57.408
Volič jízdních režimů [Kč] S S
Bi-xenonové/LED světlomety [Kč] 30.000 33.644
Klimatizace manuální automatická
Sportovní sedadla S 14.690
Kožený volant [Kč] S S
Metalický lak [Kč] 27.000 23.764
Parkovací kamera a senzory [Kč] 24.500 24.284
18" kola [Kč] 28.000 17.368
Zatmavená skla [Kč] 11.000 10.426
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 2/3/8 2/3/12
Prodloužená záruka (roky/km) 5/100.000 6/200.000







HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Základní cena 8.5 8.0
Standardní výbava a příplatky 8.0 8.0
Záruky 7.0 7.5
Průměr 7.8 7.8

Dojem, praktičnost


Jakkoli nesouhlasím s určitými designérskými prvky současné trojky, jako celek je tohle BMW stále nádherný sportovní sedan s relativně nízkým pontonem, poměrně bohatým prosklením, krásnou siluetou a rafinovanými křivkami. Stojí mi právě před domem a pokaždé, když projdu okolo, si ho musím prohlédnout. Vypadá skvěle. Do chvíle, než se vedle postaví Giulia!

Vůbec nechápu, jak je to možné. Jsem příznivce spíše ostrých než oblých tvarů a bavorák je jasně ostřejší. Mám rád velké prosklení, alfa ho má menší. Mám rád rafinovaně tvarované boky trojky i způsob, jakým ponton přechází do prosklené části. Nic z toho Giulia nemá, a přesto vypadá lépe.

Chtěl jsem si do ní rýpnout kvůli okopírované přední části i profilu, ale když vedle sebe stojí, sypu si popel na pleš, jde o vzájemně nezaměnitelná auta, snad jen z profilu je část karoserie po A sloupek řekněme, povědomá. A to má ještě Alfa „talent“ na volbu barev. Mnohokrát jsem ji viděl v naprosto ohavné zelené a ani testovací „šedá myš“ není zrovna magnet na oči. Ale i přesto je z guilie prostě nespustíte.

Vizuálně alfa vyvolává velká očekávání, ale jak to vypadá v interiéru? Po zaklapnutí dveří je jasné, že v Miláně ladili jen zámky předních dveří, zavírání těch zadních nepůsobí příliš prémiově a obhlídka interiéru mě jen utvrzuje v tom, že Giulia možná je sportovní sedan, ale rozhodně ne prémiový, pokud bereme trojku jako spodní okraj přijatelnosti tohoto označení. V Mnichově si každopádně mohou spokojeně mnout ruce, že se objevil nějaký konkurent, jehož kabina vypadá ještě laciněji.

Ovšem pozor, ne o moc a dokonce si myslím, že to u někoho může dokonce dopadnout na remízu. Palubní deska alfy je totiž určitě hezčí, s rafinovanými detaily, jako je přechod a zakomponování středového displeje do palubky, design volantu, kapličky s přístroji nebo digitálního rychloměru a sálá z ní celkově sportovnější naturel.

Ale marná sláva – povrch měkkých plastů s hrubou strukturou na úrovni původního Cadillacu CTS dnes v Evropě moc nefrčí, stejně jako velký podíl matných plastů v kabině tam, kde BMW kontruje pohlednějšími materiály a dekory. Co se tvrdých plastů ve spodní části interiéru týče, tam si nemají auta co vyčítat, při náhodném doteku nehtů s páčkami pod volantem z tenkostěnného plastu tyto jen zazvoní a tak bychom mohli pokračovat. Nejtragičtější prvek kabiny alfy je pak bezpochyby volič automatu s nehezkým tvarem, ještě horšími materiály a ostrým otřepem na horní hraně. Počítám, že byl asi navržen a vyroben původně pro tipo…

Alfa Romeo se při návrhu palubního komunikačního rozhraní inspirovala právě u BMW, ovládání je víceméně identické, stejně jako rozložení menu, italský systém je snad ještě o něco intuitivnější. Propojení s telefonem je v obou případech bezproblémové.









HODNOCENÍ DESIGNU Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Vnější vzhled 10 9.0
Vnitřní vzhled 9.5 9.0
Zpracování 7.5 8.5
Ergonomie 9.5 10.0
Konektivita 9.0 9.0
Průměr 9.1 9.1

Prostor čistě sportovní?

Posaz za volantem v alfě je snad poprvé v historii naprosto bez výhrad – nízký, s dobrou ergonomií i vyváženou vzdáleností volantu a pedálů od těla. Méně už potěší sedadla, která začnou držet trup až poté, co se v zatáčce posune mírně stranou, přičemž bočnice v tu chvíli poskytuje komfort dubové fošny. A pak je tu volant, který by se skvěle vyjímal na poličce v pracovně – malinký a s opravdu nádherným designem, ale bohužel tenkým věncem. Také jsem na koženém volantu úplně nepochopil vinylové vklady v místě úchopu. A pak je tu ten zpropadený volič, který při obsluze působí křehce a nemá tak výrazný a pevných chod jako u BMW. Pozitivní však je, že se podřazuje „po závodnicku“ pohybem vpřed, pokud to tedy někdy vůbec budete potřebovat.

Je to malinko nefér, ale trojka dorazila vybavena příplatkovými sportovními sedadly se stavitelnými bočnicemi a ta jsou prostě dokonalá, navíc mají delší sedák a posaz v nich je ještě nižší než u Julči. Jejich výhodou je také možnost rovnoměrného seřízení sklonu sedáku, ten v alfě je vodorovnější. Volant v BMW je nehezké kormidelní kolo, ale s příjemně tlustým věncem a volič působí při obsluze bytelněji. A trojka sklízí body třeba i za lepší grafiku displeje.







Srovnání rozměrů zavazadlových prostorů Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Objem zavazadelníku min/max [l] 480/- 480/-
Šířka kufru mezi podběhy [mm] 1000 980
Délka kufru [mm] 890 980
Výška pod plato [mm] 470 500

Další ránu zasadí německý matador Italovi v disciplíně prostornosti. Auta jsou zvenku víceméně stejná, ale je znát, že v Mnichově už auta s klasickou koncepcí pár let dělají – obestavění vnitřního prostoru je výrazně lepší. Vpředu působí trojka vzdušněji a vzadu je více místa pro hlavu i kolena a to i v případě, že si vpředu dopřeji lepší pozici, danou velkorysejším rozsahem seřízení volantu.









HODNOCENÍ INTERIÉRU Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Prostornost 8.0 9.5
Přední sedačky 8.5 10.0
Zadní sedačky 9.0 9.0
Kufr 9.0 9.0
Variabilita 7.0 7.0
Průměr 8.3 8.9

Motor, jízda


Bitva naftových čtyřválců

Alfu tu máme v momentálně nejvyšší dostupné naftové verzi – čtyřválec 2,2 l má výkon 132 kW a točivý moment 450 N.m a proti němu se postavilo BMW 320d. Bohužel trošku neočekávaně v „ekoverzi“ Efficient Dynamics Edition, která přináší kromě 16“ aerodynamicky optimalizovaných litých kol a pneumatik s nízkým valivým odporem také výkon snížený ze 140 na 120 kW. To sice není až tak drastický rozdíl, horší je ale diference 50 N.m točivého momentu, která je však vlastní oběma 320tkám. Auta ale mají také něco společného – obě využívají osmistupňovou automatickou převodovku ZF a bude tedy zajímavé zjistit, jak se s jejím naladěním obě značky popasovaly.

První překvapení přichází hned po nastartování. Zatímco italská dva-dvojka má měkký, příjemný a v rámci nafťáků snad až příjemný zvuk, 320d je nefalšovaný traktor. Zvuk je hrubý, ostrý a nelibozvučný. Tento charakter jim zůstává i při jízdě, a přestože je alfa možná o chloupek hlasitější, jede se s ní příjemněji.

Co se dynamiky týče, asi nemá cenu tvářit se překvapeně – giulia je rychlejší. Vždycky a všude. Musím ale říci, že mezi auty při pružném zrychlení je určitě menší rozdíl, než bych od 50 N.m čekal. BMW je prostě BMW a ani verze „ED“ není žádný plaz, odsouzený k vyhnanství za krajnicí.

Obě auta disponují volitelnými jízdními režimy, ale jet v případě alfy v čemkoli jiném než ve sportovním D je svatokrádež. Výjimku snad lze udělat pouze při klidné jízdě přepnutím do N, protože Dynamic má většinou zařazeno o kvalt níž, než by bylo pro cestování nutné a drží otáčky zbytečně vysoko. Naproti tomu u BMW si můžete volit dle nálady mezi ekorežimem a sportem, aniž byste se v kterémkoli z nich cítili nepříslušně. Proč tomu tak je, vysvětlím v pasáži, věnované jízdním vlastnostem…

Ačkoli mají obě auta osmikvalty, jejich jízdní charakter je diametrálně odlišný. Bavoráku jako by chybělo sebevědomí, chová se, jako by snad 400 N.m bylo na takovéto auto málo. Když ho pobídnu plynem k akceleraci, téměř vždy si podřadí a pak teprve zrychluje. Na tom sice není nic špatného, ale zpomaluje to. Naproti tomu Giulia 2.2 180 na stejnou míru sešlápnutí plynu reaguje nejčastěji okamžitou akcelerací z aktuálního kvaltu. A není to jen tím, že v režimu Dynamic má vždycky trochu víc otáček, stejně se chová i v „Normalu“, využívá prostě ve větší míře svého točivého momentu a v menší převodových poměrů.

I v rychlosti řazení Italové odvedli dobrou práci. Změny kvaltů i reakce převodovky jsou naprosto srovnatelné, u 320d však subjektivně ve sportovním režimu působí trochu ostřeji, nebojí se s autem lehce škubnout a otáčky po přeřazení padají rychleji. Pokud by snad náhodou došlo na sekvenční řazení, trochu lepším dojmem působí, jak už jsem zmínil, „mechaničtější“ volič bavoráku.

Slabší motor, tendence k využívání nižších otáček a ekoobutí se logicky zúročí ve spotřebě, při devadesátce točí alfa 1350 otáček a spaluje 4,3 l nafty, zatímco BMW má o 100 otáček více a spokojí se s 3,9 l nafty, což není zase takový rozdíl, nůžky se ale rozevřou na dálnici, kde Giulia při 1900/min žádá 6,3 nafty, zatímco bavorák jen 5,4 litru.

S alfou to zatím nevypadá úplně špatně, co říkáte? Má lepší motor, srovnatelnou převodovku a nedostatky v interiéru kompenzuje atraktivní design. Ale to se AC Milán teprve rozcvičuje, ten pravý výprask začíná!









HODNOCENÍ MOTORU Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Zrychlení 10.0 8.0
Pružnost 9.0 8.5
Spotřeba udávaná 9.5 10.0
Spotřeba v testu 7.0 9.0
Odhlučnění motoru 8.5 8.0
Průměr 8.8 8.7

Freude am Cuore Sportivo

To první, čeho si všimnete už o pár metrech, je extrémně strmé a ostré řízení, až jsem si vzpomněl na Alfu 147 GTA. U giulie je extrémní řízení třeba chápat ve vztahu ke kategorii, tak afektované jako třeba ve Focusu ST není. Současně je poměrně lehké, ale dobře vyvážené a naprosto přesné. Výsledkem je krásně ostrá reakce auta na každý pohyb volantem, trojka má ve srovnání s alfou agilitu tlačného remorkéru.

Co mě ale na celém autě vzalo naprosto nejvíc, je jeho podvozek. Vlastně si nejsem úplně jistý, jestli vůbec dokážu popsat, jak fantastický je. Alfa Romeo prostě nějak zařídila, že má giulia chování ze všeho nejvíc připomínající Mazdu MX-5. Působí lehce, hravě, ovladatelně, a zatímco drtivá většina dnešních zadokolek je na limitu nedotáčivá, alfa si drží neutrální chování až absurdně dlouho a na mezi adheze naznačuje přetáčivost!

Je víceméně jedno, jaká je rychlost a jaká je zatáčka, pokud máte alespoň náznak pudu sebezáchovy, znamená to, že to alfa projede a jen se mlsně oblízne. Bez náklonů, pískání gum, nervozity, prostě se jen prosmýkne obloukem a je pryč.

Jezdil jsem už dlouhou řádku bavoráků, těžko bych dal dohromady jejich seznam, ale naprosto přesně vím, kolik z nich nemělo za těch 20 let M-paket. Čtyři. Tohle je to čtvrté a to rozhodně jen díky tomu, že je to verze ED. Že verze s „dotykem M“ dobře fungují, se ví. Ale jaká je sériová trojka?

Jakkoli je tohle BMW střední třídy dobré auto a tak by i vyznělo v jakémkoli samostatném testu, guilia ho jízdně přehrává ve všech ohledech. Nejen že chybí obratnost a nadšení v zatáčkách (v tomto ohledu je na tom ostatně dnes lépe třeba i céčkový mercedes), ale nedotáčivost přichází o citelný kus dříve. Jistě, svůj podíl na tom mají i „ekogumy“ Goodyear EfficientGrip o šířce 205 mm, ale ani Alfa nemá žádná UHPčka, pouze běžné cestovní Pirelli P7, byť o 20 mm širší. Nejde však jen o přilnavost, ale celkový charakter podvozku. Jsem si jistý, že by M paket bavoráku podvozkový souboj vyhrát nepomohl.








Dynamické měření Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Pneumatiky 225/45 R18 205/60 R16
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. (80-120 km/h)/6. (80-120 km/h) [s] 4,4/5,7/6,6 4,6/6,1/7,2
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 1900 2000
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 48/88/128 48/86/124
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m] 39.2 41.7

Ačkoli má alfa osmnáctky, je také komfortnější než bavorák na 16“ pláštích, na delších nerovnostech je výrazně plavnější a také lépe tlumí rázy od nerovností, zatímco BMW se umí jen natřásat. Jedinou drobnou vadou na kráse temperamentní Italky je lehký neklid na hodně rozbitých krajnicích při rychlé jízdě, tehdy jsou tlumiče trošku pomalejší než u 320d. Druhou pihou je pak větší citlivost na kvalitu asfaltu, na hrubším povrchu proniká do kabiny trošku více hluku od kol.

Když už jsem se dostal ke komfortu na palubě, o poznání horší je u giulie také izolace akustických ruchů, v kabině je více slyšet jak hluk od zrcátek, tak dokonce i od rámů oken. Co se kvality montáže týče, nemají si obě auta co vytýkat, drnčely palubní desky v obou autech (v alfě o kousek víc) a laškovala se mnou i elektronika – giulii bezdůvodně vřískaly přední parkovací senzory a 320d byl už třetí bavorák v řadě, věčně nespokojený s tlakem v pneumatikách.

A už jsem se zmínil o brzdách? V giulii mají subjektivně rychlejší a ostřejší nástup a dokázaly to zúročit i v brzdné dráze pod hranicí 40 metrů z rychlosti 100 km/h. BMW 320d ED nejen že má pedál poněkud gumový, ale účinek soustavy v kombinaci s obutím s nízkým valivým odporem se podepsalo na výsledku, jenž je horší skoro o 2,5 metru.










HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
Ovladatelnost 10.0 8.0
Komfort odpružení 9.0 7.0
Odhlučnění podvozku 8.5 9.0
Řízení 10.0 7.5
Řazení 10.0 10.0
Brzdy 9.5 8.5
Průměr 9.5 8.3

Závěr


Odpalte prosecco! Možná mi pomohou příznivci italských aut, ale osobně si nevzpomínám na případ, že by jakákoli alfa v testu porazila BMW. Model 156 byl svého času hotové zjevení, ale E46 byl mimořádně povedený bavorák. Jenže teď se to opravdu stalo!

Je to sice subjektivní, ale alfa je prostě hezčí. BMW sice kontruje vyzrálejším a prostornějším interiérem, ale už nemá odpověď na fenomenální jízdní vlastnosti, ovladatelnost a řízení giulie. Vítězně z duelu vychází milánský sedan i po motorické stránce, ale nutno podotknout, že 320d ED není úplně srovnatelná motorizace a dokáže zaujmout pouze spotřebou.

Nemůže však být pochyb o tom, že novým králem sportovních sedanů je Alfa Romeo Giulia. A není to jen formou „jednooký mezi slepými“, Italové se nedostali nahoru kvůli tomu, že BMW slevilo ze svého přístupu k ladění aut, Giulia by byla skvělý sportovní sedan i před 10, 15 nebo 20 lety. Dokáže vtáhnout do děje a pobavit jako skutečné sportovní auto, které tím pádem doma ani nepotřebujete, pokud zvolíte nějaký benzinový motor. Domů to budete vždycky brát tou delší a klikatější cestou, zatímco v 320d vám přijde přirozené přepnout elektroniku do ekorežimu a nevzrušeně polykat dálniční kilometry. A že byste si vyrazili s 320d jen tak projet? Pochybuji…

S BMW 320d moc zábava není, jakkoli to je rozhodně povedené auto. Doplatilo totiž na politickou korektnost s cílem nikoho neurazit a honbu za prodejními čísly. Kdoví, třeba se Alfa nebo zákazníci leknou sportovního charakteru a v příští generaci giulia také ubere. Nebo Italové chytnou příležitost za pačesy a za 10 let už budou na BMW coby synonymum sportovní značky vzpomínat jen pamětníci. Nechme se překvapit, do té doby ale kupujte alfu a užívejte jejích darů. Na jedno ale s alfou můžete zapomenout – na driftování. Jízdní stabilizace a její doplňkové funkce jsou natolik propojeny s ostatními systémy, že automobilka neumožňuje její vypnutí. A to je obrovská škoda…









SHRNUTÍ HODNOCENÍ Alfa Romeo Giulia BMW 320d ED
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7.8 7.80
DESIGN 9.10 9.10
INTERIÉR 8.30 8.90
MOTOR 8.80 8.70
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 9.50 8.30
CELKOVÝ PRŮMĚR 8.70 8.57

Alfa Romeo Giulia 2.2 180

Plusy

  • Jízdní vlastnosti
  • Ovladatelnost a řízení
  • Výkonný motor
  • Design exteriéru i interiéru

Minusy

  • Nevypínatelná stabilizace
  • Méně místa na zadních sedadlech
  • Hlučnější interiér

BMW 320d ED

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Stavitelná sportovní sedadla
  • Úsporný motor
  • Perfektní pozice za volantem

Minusy

  • Nedotáčivost na limitu
  • Horší účinek brzd
  • Tvrdé pérování

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Michal Fokt
Diskuze (221)
Model Alfa Romeo Giulia 2.2 180 BMW 320d ED
Motor
Typ motoru: vznětový vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750 120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750 400 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.5 / 4.2 5 / 3.6 / 4.1
Emise CO2: 109 0
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 0 480 / 0
Objem nádrže (l): 52 57
Rozměr pneu: 225/50 R17 205/60 R16
Alfa Romeo Giulia 2.2 180
BMW 320d ED
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4643 4633
b) šířka (mm): 2024 2031
c) výška (mm): 1436 1429
d) rozvor (mm): 2820 2810
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
2. 11. 2016 16:07
Re: Za 10 let.
no tak se podívej na ceny Giulietty v bazarech oproti BMW 1 stejnýho roku a podobný motorizaci, budeš se asi divit.
24. 10. 2016 12:54
Hodnocení designu
Jen nechápu, když byl vyzdvižen design Alfy, proč v hodnocení mají obě auta stejný body za design? Za mě by Alfa zasloužil za design o 2 body víc.
14. 10. 2016 20:15
Re: Alfa
Mno, pánové, vidíte to sice možná poněkud rozdílně, ale oba máte pravdu. Takže pravda je někde uprostřed. Tak, jako mnohdy. Tedy alespoň já to tak vidím, fanda BMW jsem od dětství.
Mám doma 28 let starou, sníženou, dvanáctiválcovou 750i, hýčkanou v perfektním stavu, tedy tu klasickou starou školu, s níž si vyjíždím pro požitek a potěšení. To mi nebrání, abych neměl pro běžné ježdění dieselovou X5 (Mpaket). Protože mám skoro 2 metry, tak se mi do ní leze lépe, než, téměř po kolenou, do té 750. A i když se samozřejmě, ač výkonově srovnatelné, obratnost vozu a charakter motoru s dvanáctiválcovým benzínem nedá srovnávat, přesto mi s X5 činí jízda radost, jakou by mi konkurence (ML, Q7) stěží poskytla.
Avatar - Barrichello
12. 10. 2016 14:34
Kvalita by Fiat
[odkaz] >:D >:D >:D
12. 10. 2016 07:58
Re: Alfa
Vidime to proste kazdy jinak :-)