Audi tento měsíc uvedlo na český trh svojí žhavou novinku, model Q2. A tento zcela nový zástupce čtyř kruhů do prodeje vyrazil ve velkém stylu, podpořen mohutnou reklamní kampaní, díky níž je Q2 nyní doslova na každém rohu. A není se čemu divit, toto auto si žádá pozornost. Jako jedni z prvních novinářů jsme jej vyzkoušeli přímo na českých silnicích.
Q2 je zcela novým zástupcem modelové řady Audi bez přímého předchůdce, a tak je na úvod potřeba správně auto zařadit. To bude možná trochu potíž, protože sám výrobce o Q2 prohlašuje, že je nezařaditelné. Má údajně kus typického hatchbacku, kus SUV (příplatkový pohon všech kol), kus Allroadů (zvýšený postoj) a dokonce i kus kupé (silueta střechy v kombinaci s bočním prosklením). Q2 naopak není podle návodu klasický terénní vůz. Nevím, jak to zní vám, tato nesourodá kombinace ale podle mě dělá z Q2 naprosto typický případ crossoveru. Zařadit tedy tahle novinka určitě jde…
Jak z názvu vyplývá, patří Q2 spíše mezi ty menší zástupce ingolstadtské modelové řady. S délkou 4.191 mm je o 197 mm kratší než Q3. Ve srovnání s konvenčními modely je pak zařazen někde mezi malou A1 (3.973 mm) a kompaktní A3 (4.241 mm). Z hlediska konkurence byla minulá generace Mini Countryman dlouhá 4.097 mm, jenže ta nastupující narostla na 4,31 metru. Přímého konkurenta nemá ani Mercedes, jehož GLA dosahuje dokonce 4,41 metru. Q2 si tedy užívá značně volného prostoru na trhu. Dost už ale bylo teoretických řečí a pojďme se podívat přímo na testovanou Q2.
Audi Q2 – Srovnání rozměrů s ostatními modely Audi | ||||
Model | Audi Q2 | Audi A1 Sportback | Audi A3 Sportback | Audi Q3 |
Délka [mm] | 4191 | 3973 | 4313 | 4388 |
Šířka [mm] | 1794 | 1746 | 1785 | 1831 |
Výška [mm] | 1508 | 1422 | 1426 | 1590 |
Rozvor [mm] | 2601 | 2469 | 2637 | 2603 |
Objem zavazadelníku [l] | 405-1050 | 270-920 | 380-1220 | 460-1365 |
Originální crossover
Audi Q2 k testu dorazila v červeném kabátě (lak Tango) a verzi sport. Ta se oproti výchozí variantě liší 17palcovými koly z lehkých slitin (základem jsou ocelové šestnáctky s ozdobnými kryty) a plným lakováním karoserie. Základní verze má dolní část karoserie nelakovanou ve stylu modelů Allroad. Důležitým detailem jsou i C sloupky lakované u Q2 v kontrastní stříbrné, připlatit si lze ale i za jinou barvu. Uvnitř pak najdeme líbivý červený dekor, nástupní hliníkové lišty nebo sportovní sedadla. To všechno přijde na 51.000 korun.
Výsledek mě osobně zaujal. Q2 rozhodně není nudná persona, což Audi samo přiznává. Designéři chtěli z nového zástupce modelové řady vytvořit expresivní vůz, který má zaujmout mladší zákazníky, než je pro značku typické. A na poměry Audi se stylisté opravdu odvázali!
Q2 dostala osobitý výraz díky osmihranné masce single frame, která se tvarově liší oproti jiným modelům, nebo ty široké C sloupky v kontrastním zbarvení. Bližší pohled pak ukáže, že hlavním stylistickým motivem je lichoběžník, který se objevuje po celé karoserii – masce, světlech nebo dveřích. Právě na poměry značky výrazný design však znamená, že Q2 musí být oděna do pestrých barev. Šedá nebo bílá jí moc nesluší, tady hraje prim žlutá, modrá nebo testovaná červená.
To interiér je už s ostatními audinami více spjat. Vedle známých ovladačů máme na mysli dolní část palubní desky s minimalistickým středovým panelem, který je pro současné vozy čtyř kruhů typický. To horní partie oživují kruhové výdechy ventilace vtipně odkazující na logo výrobce.
Kvalita zpracování i výběr materiálů je s ohledem na velikost automobilu opravdu perfektní. Nemůžeme se ale ubránit dojmu, že ve vyšších segmentech to Audi umí ještě lépe. Zkrátka je znát, že mezi takto malými vozy musí šetřit i luxusní výrobci. Proto jsou plasty vespod palubní desky tvrdé, proto jsou výplně dveří plastové a nikoliv alespoň částečně látkové, proto Q2 nevyužívá head-up displej promítající data na čelní sklo, ale jen sklíčko před řidičem. Zatímco noví zákazníci, kteří s Audi ještě nemají zkušenosti, si takových detailů nevšimnou, stávající klienti větších modelů nad tím možná pozdvihnou obočí. Ono ale vlastně není proč, protože všechno funguje tak, jak má, přičemž takové vrzání nebo nerovnoměrné lícování se Q2 netýká.
Zato posaz za volantem nám naprosto vyhovoval. Vliv na to mělo jednak použití sportovního multifunkčního volantu dodávaného za 4.800 korun, a také sportovní sedačky s výraznějšími bočnicemi, které jsou standardem pro verzi sport. Volant se díky ideální tloušťce věnce i jeho průměru a použité jemné kůže naprosto perfektně drží, mnohé kritiky sportovních volantů od Audi pak potěší fakt, že není dole zploštělý. Sedačky jsou pak naprosto pohodlné, zároveň však dostatečně podrží tělo i v zatáčkách. To mezi tak malými auty rozhodně není zvykem...
Před řidičem se může objevit příplatkový digitální přístrojový štít (+18.400 Kč), v „naší“ Q2 ale zůstaly tradiční analogové budíky doplněné o displej multimediálního systému. Ničemu to vlastně nevadí, protože i toto řešení je dostatečně přehledné. Líbí se nám rovněž intuitivní ovládání multimediálního systému pomocí tlačítek a otočného ovladače na středovém tunelu. Jen ta navigace nás mnohdy mátla zvolenou trasou, která rozhodně nebyla nejrychlejší, jak se snažila tvrdit.
Posaz není tak vysoký jako u SUV, ostatně s výškou 1.508 mm Q2 není žádný obr – nachází se totiž mezi A3 Sportback (výška 1.426 mm) a Q3 (1.590 mm). Zatímco s výhledem dopředu není žádný problém, výhled dozadu už poněkud omezený je. Na vině jsou tlusté C sloupky, které omezují výhled do stran při couvání.
Z hlediska prostoru na tom Q2 s ohledem na svoji velikost není špatně. Za „sebe“ se se svými 183 centimetry posadím a zbude ještě nějaká mezera, a to díky dlouhému rozvoru (2.601 mm) na úrovni větší Q3. Špatné to není ani s místem nad hlavou. Sedí se navíc hezky vysoko s dobře podepřenými stehny. Zato šířka v loktech je v daném segmentu vlastně typická, dva dlouháni vpředu se takřka dotýkají lokty.
To zavazadlový prostor je s objemem 405 litrů nadprůměrný, na délku má 750 mm, na šířku mezi podběhy rovných 1000 mm a na výšku pod plato 420 mm. Navíc nechybí praktické háčky na uchycení tašek nebo dvojité dno vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel. Testovaný exemplář byl vybaven pouze lepicí sadou, což znamenalo ještě velkou „jámu“ pod podlahou, Q2 ale na českém trhu standardně disponuje dojezdovou rezervou. Víko od zavazadelníku se otevírá hezky vysoko, při nakládání je však nutné počítat s vyšší nakládací hranou ve výši 750 mm nad vozovkou.
Design, interiér 1/3 Motor, jízdní vlastnosti Vrátit se zpět Pokračovat ve čtení
Zobrazit celý článek