Test Auto.cz

Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW) – Je to vůbec Audi?

23.11. 2016
Verdikt
 

Nabídku Audi rozšířil malý crossover. Oproti ostatním vozům z Ingolstadtu se v mnohém liší. I proto se ptáme, má šanci zaujmout?

Audi tento měsíc uvedlo na český trh svojí žhavou novinku, model Q2. A tento zcela nový zástupce čtyř kruhů do prodeje vyrazil ve velkém stylu, podpořen mohutnou reklamní kampaní, díky níž je Q2 nyní doslova na každém rohu. A není se čemu divit, toto auto si žádá pozornost. Jako jedni z prvních novinářů jsme jej vyzkoušeli přímo na českých silnicích.

Q2 je zcela novým zástupcem modelové řady Audi bez přímého předchůdce, a tak je na úvod potřeba správně auto zařadit. To bude možná trochu potíž, protože sám výrobce o Q2 prohlašuje, že je nezařaditelné. Má údajně kus typického hatchbacku, kus SUV (příplatkový pohon všech kol), kus Allroadů (zvýšený postoj) a dokonce i kus kupé (silueta střechy v kombinaci s bočním prosklením). Q2 naopak není podle návodu klasický terénní vůz. Nevím, jak to zní vám, tato nesourodá kombinace ale podle mě dělá z Q2 naprosto typický případ crossoveru. Zařadit tedy tahle novinka určitě jde…

Jak z názvu vyplývá, patří Q2 spíše mezi ty menší zástupce ingolstadtské modelové řady. S délkou 4.191 mm je o 197 mm kratší než Q3. Ve srovnání s konvenčními modely je pak zařazen někde mezi malou A1 (3.973 mm) a kompaktní A3 (4.241 mm). Z hlediska konkurence byla minulá generace Mini Countryman dlouhá 4.097 mm, jenže ta nastupující narostla na 4,31 metru. Přímého konkurenta nemá ani Mercedes, jehož GLA dosahuje dokonce 4,41 metru. Q2 si tedy užívá značně volného prostoru na trhu. Dost už ale bylo teoretických řečí a pojďme se podívat přímo na testovanou Q2.

Audi Q2 – Srovnání rozměrů s ostatními modely Audi
ModelAudi Q2Audi A1 SportbackAudi A3 SportbackAudi Q3
Délka [mm]4191397343134388
Šířka [mm]1794174617851831
Výška [mm]1508142214261590
Rozvor [mm]2601246926372603
Objem zavazadelníku [l]405-1050270-920380-1220460-1365

Originální crossover

Audi Q2 k testu dorazila v červeném kabátě (lak Tango) a verzi sport. Ta se oproti výchozí variantě liší 17palcovými koly z lehkých slitin (základem jsou ocelové šestnáctky s ozdobnými kryty) a plným lakováním karoserie. Základní verze má dolní část karoserie nelakovanou ve stylu modelů Allroad. Důležitým detailem jsou i C sloupky lakované u Q2 v kontrastní stříbrné, připlatit si lze ale i za jinou barvu. Uvnitř pak najdeme líbivý červený dekor, nástupní hliníkové lišty nebo sportovní sedadla. To všechno přijde na 51.000 korun.

Výsledek mě osobně zaujal. Q2 rozhodně není nudná persona, což Audi samo přiznává. Designéři chtěli z nového zástupce modelové řady vytvořit expresivní vůz, který má zaujmout mladší zákazníky, než je pro značku typické. A na poměry Audi se stylisté opravdu odvázali!

Q2 dostala osobitý výraz díky osmihranné masce single frame, která se tvarově liší oproti jiným modelům, nebo ty široké C sloupky v kontrastním zbarvení. Bližší pohled pak ukáže, že hlavním stylistickým motivem je lichoběžník, který se objevuje po celé karoserii – masce, světlech nebo dveřích. Právě na poměry značky výrazný design však znamená, že Q2 musí být oděna do pestrých barev. Šedá nebo bílá jí moc nesluší, tady hraje prim žlutá, modrá nebo testovaná červená.

To interiér je už s ostatními audinami více spjat. Vedle známých ovladačů máme na mysli dolní část palubní desky s minimalistickým středovým panelem, který je pro současné vozy čtyř kruhů typický. To horní partie oživují kruhové výdechy ventilace vtipně odkazující na logo výrobce.

obrázek [600 x 355]  

Kvalita zpracování i výběr materiálů je s ohledem na velikost automobilu opravdu perfektní. Nemůžeme se ale ubránit dojmu, že ve vyšších segmentech to Audi umí ještě lépe. Zkrátka je znát, že mezi takto malými vozy musí šetřit i luxusní výrobci. Proto jsou plasty vespod palubní desky tvrdé, proto jsou výplně dveří plastové a nikoliv alespoň částečně látkové, proto Q2 nevyužívá head-up displej promítající data na čelní sklo, ale jen sklíčko před řidičem. Zatímco noví zákazníci, kteří s Audi ještě nemají zkušenosti, si takových detailů nevšimnou, stávající klienti větších modelů nad tím možná pozdvihnou obočí. Ono ale vlastně není proč, protože všechno funguje tak, jak má, přičemž takové vrzání nebo nerovnoměrné lícování se Q2 netýká.

Zato posaz za volantem nám naprosto vyhovoval. Vliv na to mělo jednak použití sportovního multifunkčního volantu dodávaného za 4.800 korun, a také sportovní sedačky s výraznějšími bočnicemi, které jsou standardem pro verzi sport. Volant se díky ideální tloušťce věnce i jeho průměru a použité jemné kůže naprosto perfektně drží, mnohé kritiky sportovních volantů od Audi pak potěší fakt, že není dole zploštělý. Sedačky jsou pak naprosto pohodlné, zároveň však dostatečně podrží tělo i v zatáčkách. To mezi tak malými auty rozhodně není zvykem...

Před řidičem se může objevit příplatkový digitální přístrojový štít (+18.400 Kč), v „naší“ Q2 ale zůstaly tradiční analogové budíky doplněné o displej multimediálního systému. Ničemu to vlastně nevadí, protože i toto řešení je dostatečně přehledné. Líbí se nám rovněž intuitivní ovládání multimediálního systému pomocí tlačítek a otočného ovladače na středovém tunelu. Jen ta navigace nás mnohdy mátla zvolenou trasou, která rozhodně nebyla nejrychlejší, jak se snažila tvrdit.

Posaz není tak vysoký jako u SUV, ostatně s výškou 1.508 mm Q2 není žádný obr – nachází se totiž mezi A3 Sportback (výška 1.426 mm) a Q3 (1.590 mm). Zatímco s výhledem dopředu není žádný problém, výhled dozadu už poněkud omezený je. Na vině jsou tlusté C sloupky, které omezují výhled do stran při couvání.

obrázek [600 x 403]  

Z hlediska prostoru na tom Q2 s ohledem na svoji velikost není špatně. Za „sebe“ se se svými 183 centimetry posadím a zbude ještě nějaká mezera, a to díky dlouhému rozvoru (2.601 mm) na úrovni větší Q3. Špatné to není ani s místem nad hlavou. Sedí se navíc hezky vysoko s dobře podepřenými stehny. Zato šířka v loktech je v daném segmentu vlastně typická, dva dlouháni vpředu se takřka dotýkají lokty.

To zavazadlový prostor je s objemem 405 litrů nadprůměrný, na délku má 750 mm, na šířku mezi podběhy rovných 1000 mm a na výšku pod plato 420 mm. Navíc nechybí praktické háčky na uchycení tašek nebo dvojité dno vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel. Testovaný exemplář byl vybaven pouze lepicí sadou, což znamenalo ještě velkou „jámu“ pod podlahou, Q2 ale na českém trhu standardně disponuje dojezdovou rezervou. Víko od zavazadelníku se otevírá hezky vysoko, při nakládání je však nutné počítat s vyšší nakládací hranou ve výši 750 mm nad vozovkou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 166 700 Kč

Základní výbava:17“ litá kola, sportovní sedadla vpředu, MMI rádio se sedmipalcovým displejem, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, výškově nastavitelná přední sedadla, dojezdové rezervní kolo, dekorace červený eloxovaný lak, přední, boční a hlavové airbagy, manuální klimatizace, kožený sportovní volant.

Výbava testovaného vozu:Červený lak Tango (+21.000,-), šrouby se zabezpečením proti krádeži kol (+800,-), multifunkční sportovní volant (+4.800,-), Audi drive select (+5.700,-), vyhřívání předních sedadel (+9.300,-), komfortní klíč advanced key (+11.000,-), středová loketní opěrka vpředu (+4.000,-), zadní parkovací senzory (+11.000,-), automatická klimatizace (+15.600,-), barevný informační systém (+9.600,-), Audi phone box (+9.600,-), head-up displej (+17.000,-), Audi active lane assist (+17.000,-), adaptivní tempomat (+19.500,-), uchycení dětské sedačky Isofix na sedadle spolujezdce (+2.700,-), navigace MMI (+40.100,-), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné (+7.200,-), diodové světlomety (+35.200,-), hliníková optika v interiéru – paket hliníkových detailů (+2.000,-), paket vnitřního diodového osvětlení (+4.300,-), Audi smartphone interface (+9.900,-).

Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový Dolínek navrhne zbourání Libeňského mostu. Chce místo něj postavit nový

O osudu pražského Libeňského mostu by mohlo být jasno v…

 

Štítky Audi Testy Crossover

Technické údaje
Motor Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.8 / 5.5
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1050
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1340 / 485
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4191
b) šířka (mm): 1794
c) výška (mm): 1508
d) rozvor (mm): 2601
e) rozchod vpředu (mm): 1547
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW) – Je to vůbec Audi?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Euro NCAP 2016: Audi Q2 – Pět hvězd pro nezařaditelné auto Euro NCAP 2016: Audi Q2 – Pět hvězd pro nezařaditelné auto

Zcela nové Audi Q2, které nemá v nabídce své značky…

Audi Q2 je oficiálně uvedeno na trh. Kolik stojí nové hipsterauto? Audi Q2 je oficiálně uvedeno na trh. Kolik stojí nové hipsterauto?

Novinka v modelové paletě Audi dorazila na trh se čtyřmi…

 



 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…